Pfff wat een week wat een week. Ik moet even mijn ei kwijt.
Vorige week zondag hebben we op stal een paardje moeten laten inslapen. We zijn een groepje van 4 mensen en 5 paarden en behoorlijk hecht. Ivm Moederdag kon ik niet bij het inslapen zijn. Ik ben er de hele ochtend geweest met de eigenaresse en haar fam. Toen ben ik naar mijn afspraak gegaan. In de avond moest ik terug om te zorgen dat het paardje langs de weg kwam te liggen. Onze hooiman regelt dat altijd keurig. Ik haal het zeil van haar af en er lag een bloemetje bij haar. Ik breek echt finaal. Allemaal verder keurig gegaan, maar missen haar wel.
Afgelopen vrijdag krijg ik te horen dat de vader van mijn ex is overleden. Hij had kanker en heeft een lange strijd gestreden. Toen we de diagnose kregen was ik nog samen met mijn ex, inmiddels bijna 1,5 jr uit elkaar. Maar evengoed 8 jr daar in de fam gelopen en nog steeds goed contact.
Een uur na dat bericht krijg ik een app dat mijn opa ook is opgenomen in het ziekenhuis. Gisteren een rollercoaster van emoties. Ene moment kunnen we beter afscheid nemen (vanaf moment van opname heeft hij alleen nog maar geslapen) en een paar uur later toch een sprankje hoop weer want hij is sterk. Ze zouden na afgelopen nacht beoordelen of ze de behandelingen zouden stoppen of doorgaan. Opa is namelijk sterk. Maar toch met veel verdriet vanmorgen te horen gekregen dat hij de strijd ook vannacht verloren heeft.
Het zal a.s. week een zware week worden met condoleances en begrafenissen. En dan ben ik morgen nog jarig ook. Ook de reden dat het me allemaal even wat zwaarder valt is dat ik 8 jaar lang aan de anti depresiva heb gezeten en daar eigenlijk sinds 2 maanden volledig vanaf ben (binnen twee maanden afgekickt). Wat een emoties opeens die er zijn... Voor de buitenwereld ben ik altijd sterk en huil bijna nooit, maar thuis is het soms wel een ander verhaal. Maar op dat soort momenten doet het me goed om er vaak via de app even over te praten en zoals nu dit zo hier te plaatsen.
Heel veel sterkte meid!! Pb staat altijd voor je open
Siers83
Geplaatst: 17-05-15 09:37
Heel veel sterkte. Ze zeggen wel eens dat alles in drieën komt, bij jou dus echt.
Missbeauty30
Geplaatst: 17-05-15 09:42
Heel veel sterkte de komende tijd
Tamadine
Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-15 09:42
Ik 'hoop' inderdaad maar dat het in drieën komt, want dan ben ik er eventjes vanaf.
En juist door er op deze manier veel over te praten en dan inderdaad wat tranen te laten, kom ik er wel uit en kom ik niet vast te zitten. Ik ben een sterke meid en ben inderdaad echt niet van plan om terug aan mijn medicijnen te gaan. Dit zo op papier zetten en feedback krijgen en steun dat helpt mij gewoon ontzettend. Ook al is het een klein beetje een soort van roepen om aandacht, om het zo maar te zeggen, maar goed, als het mij helpt, dat is nu even belangrijkste denk ik dan maar....
Heel goed dat je het van je afschrijft! Iedereen heeft dat nodig op z'n tijd, maar in jouw geval is het al helemaal logisch. Ik wil je heel veel sterkte wensen en blijf vooral van je afschrijven wanneer nodig!
Clau1981
Geplaatst: 17-05-15 09:49
Sjonge meis, wat heftig. Het enige wat ik wil zeggen: knokken!! Als jij deze rotperiode overleeft zonder de antidepressiva kun je alles aan!! Zou zo super zijn als het je lukt!!!
Heel veel sterkte de komende tijd!
Pb staat open mocht je iets kwijt willen. Ik weet hoe belangrijk luisterende (in dit geval lezende) oortjes zijn!!
Ik weet dat een depressie altijd op de loer ligt bij me en zal ook altijd zo blijven. Is iets wat ik vanaf mn kinderjaren al mee draag, maar het is aardig te doen momenteel. Juist hierom word ik wel strak in gaten gehouden door vrienden en fam, ook omdat ik als enige alleen ben. Enige waar ik voor moet waken is dat ik geen vluchtgedrag ga vertonen, maar mn emoties onderga en op deze manier an schrijven ook erken. Ik heb gelukkig aardig wat zelfkennis opgedaan de laatste jaren.
Bedankt voor al jullie lieve berichtjes. Ik ga nu even douchen en dan naar mn zus man en kids. Dan gaan we vanaf daar naar mn oma, waar mn opa ook inmiddels ligt. Gaan we even met zijn allen drankje doen en even samen zijn nog een laatste x.