Energie te veel! Herken mijzelf niet meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Energie te veel! Herken mijzelf niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 22:41

Nou goed, bijna een jaar geleden heb ik een heel zware relatiebreuk gehad. Kort achter elkaar nog eens 3 ongevallen, slechte thuissituatie en tadaa, daar hadden we een hele zware depressie. Het leven moest voor mij niet meer etc. Ondertussen ben ik nog even samen geweest met mijn ex maar dit is weer afgesprongen omdat hij echt gewoon de eikel uit hing. Dit is nu 2.5 maand geleden. Maar man, wat voelt het leven goed?

Ondertussen kan ik al een hele maand niet meer stil zitten. Ik spring en dans rond, ik zing met alles mee, ben eigenlijk niet meer thuis en geniet met volle teugen van alles. shoppen, weggaan met vrienden, house warmings en motorritten. Ik stop niet meer. Op mijn werk dans ik de volle 8 uur die ik moet werken. Waar ik vroeger koude rillingen kreeg als iemand aan mij kwam sta ik nu mijn collega's te knuffelen. Waar ik vroeger selfies haatte sta ik ze nu zelf te maken en druk op fb te zetten. Binnenkort geef ik dan in al mijn gekkigheid een house party. Ik heb dingen gedaan waarvan ik dacht ze nooit te doen.

En nu... Nu zit ik voor het eerst sinds enkele weken weer een avond thuis. Maar ik had gewoon zoveel energie dat ik net 2 uur in mijn living heb staan dansen en springen met de muziek heel luid. Ik ben ondertussen al 4.5 kilo afgevallen, wat niet verwonderlijk is met een spring in het veld zoals ik.

Maar gisteren had ik een dipje. Opeens kwam ik tot het besef dat ik mij zelf niet herken. Zelfs voor ik met mijn ex samen was was ik niet zo. Altijd braaf, wel een grote mond maar goed. Maar nu ben ik gewoon het feestbeest geworden. Gisteren zat ik dus ook flink in de knoop met mij zelf. In het begin dacht ik dat het een reactie was op de breuk met mijn ex. Maar het lijkt niet echt over te gaan dus ik denk dat dit mijn 'nieuwe' ik is? En eerlijk: Het is ook gewoon veel te leuk om het te laten overgaan.

Maar nu, wat moet ik nu met die energie? Ik heb al 2 uur flink staan dansen, zit nu achter de pc en eigenlijk hoop ik dat ik nog een berichtje krijg voor naar een feestje te gaan om verder te kunnen gaan dansen en springen. Maar voor vanavond vrees ik ervoor. Maar goed, hoe komt het dat ik op mijn 22ste nog een totaal ander persoon lijk te worden?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Energie te veel! Herken mijzelf niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 22:44

Wauw, ik word ook binnenkort 22. Zou het misschien? :D met 2 paarden, werk, huishouden en een deeltijd studie kan ik wel wat gebruiken. :')

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 22:44

Wat ontzettend fijn dat het zo goed met je gaat! Verder niet echt nuttig advies of tips, sorry. Lekekr genieten zou ik zeggen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 22:45

Misschien heb je nu de ruimte om diegene te worden die je altijd al was, omdat je je niet meer hoeft te gedragen naar wat anderen vinden?

Ik zou het verder niet zo weten, wat ik je wel kan vertellen: GENIET ERVAN! :D Echt, als je het zo naar je zin hebt moet (mag!) je het echt niet veranderen. Zolang jíj je er goed bij voelt moet je het doen. :j

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 22:51

Geniet ervan! :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 22:52

Hoeveel slaap je per nacht TS? Of is het ook moeilijk om te slapen?
Want als je merkt dat dat ook lastig wordt door je energie te veel, en je slaapt niet of maar heel weinig, dan is het toch verstandig om even naar je huisarts te gaan. Het is namelijk mogelijk dat je van een depressie in een manie schiet. Als dat zo is dan is het belangrijk om toch op tijd in te grijpen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 22:54

Punz schreef:
Want als je merkt dat dat ook lastig wordt door je energie te veel, en je slaapt niet of maar heel weinig, dan is het toch verstandig om even naar je huisarts te gaan. Het is namelijk mogelijk dat je van een depressie in een manie schiet. Als dat zo is dan is het belangrijk om toch op tijd in te grijpen.

Mee eens!

Waarschijnlijk is het alleen maar goed en een gevoel van vrijheid is logisch na zo'n rot periode maar houd je het wel goed in de gaten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 22:58

Punz schreef:

Heb een week wat slechter geslapen maar dit kwam door een verkoudheid, kan moeilijk slapen als ik door mijn mond moet ademen. Verder slaap ik eigenlijk wel goed :) Ik kan slapen waar ik wil wanneer ik wil en kom zeker aan voldoende uren. Durf zelfs te zeggen dat ik nu beter slaap, veel dieper :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 23:05

Ruilen? :D Ik heb energietekort maar ideeën te over.
Wat Punz zegt is een goede, let wel een beetje op jezelf. Maar verder zou ik ervan genieten. Als je maar niet over een tijdje volledig instort natuurlijk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 23:07

Wel, daar heb ik wel wat schrik van, daarom blijf ik ook wel opletten met wat ik doe :) Daarom ook dit topic, ergens heb ik het gevoel: Klopt dit wel?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 23:13

Het is je zo gegund Nele, eindelijk is ook voor jou daar de dag van ommekeer *\o/*
Inderdaad wel een beetje op jezelf letten dat je niet onverschillig wordt in de zin van dat feesten voor gaat op alles. Maar verder... gewoon gáán!! Denk dat het voor jou ook heel veel helpt dat je het wbt paarden nu gewoon op orde en rustig hebt. En een mooie Kawa natuurlijk!

(wanneer kom je nou logeren? : P)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 23:17

Het is verstandig om jezelf op de volgende punten in de gaten te houden ( of liever: in de gaten láten houden door anderen ook):
- Je slaapt nog steeds minimaal 6 uur per nacht
- Je geeft niet ineens veel makkelijker/ veel meer geld uit dan normaal
- Je bent niet meer prikkelbaar ( met name als mensen je tegenspreken of af willen remmen) als
normaal
- Je eet/drink/rookgewoontes zijn hetzelfde gebleven ( niet ontremt in eten, drinken, roken).
- Je bent niet heel veel vrijer/ontremder op seksueel gebied

Het lastige bij dit alles is, dat wanneer je het wél herkend, dat een béétje van dit alles best normaal kan zijn nu, en ook gewoon fijn is..
Echter als het te veel wordt, te erg wordt dan kan het toch richting een manie gaan en dat is risicovol. Maar áls het die kant op gaat, dan zal het voor jou zelf lastig zijn om dit dan toe te geven en te gaan "remmen", simpelweg omdat het aanvankelijk gewoon goed voelt, en je dat fijne gevoel niet graag kwijt wil.

Vuistregel: als je merkt dat je veel slechter slaapt ( minder dan ci 4 a 5 uur per nacht), of dat je savonds uit onrust/ energie je bed niet in komt, als je ook door de weeks steeds een feestje nodig hebt om de overmaat aan onrust uit je lijf te krijgen, om moe genoeg te worden om bv te kunnen slapen, of om even rustig te kúnnen gaan zitten , dan is misschien een gesprek met je huisarts niet zo'n gek idee. Die kan je dan ook even een beetje in de gaten houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 23:27

Caily: Als ik tijd vindt! Ga eens kijken wanneer ik nog eens een weekend vrij ben :D

Punz: slapen zit oké, heb vandaag toevallig net redelijk wat geld uitgegeven maar was ook wel nodig. Al mijn schoenen waren kapot dus had er echt wel nodig en heb voor de rest dezelfde producten gekocht die ik al jaren koop, alleen was het vandaag allemaal op 1 dag ipv gespreid, dus dat tikte wel aan. Voor de rest is dat ook niet echt veranderd, spaar nu zelfs met gemak meerdere €100'den per maand :)

Ik ben juist van een heel prikkelbaar iemand naar een relaxt persoon gegaan op dat vlak. Waar ik vroeger jouw neus eraf beet ben ik nu eigenlijk wel rustig en kan ik met tegenslagen beter omgaan. Ik eet wel minder, maar dat is ook omdat ik tijd te kort kom. Ik eet zeker niet meer dan anders. Roken doe ik niet. Ik drink nu wel makkelijker iets maar komt ook omdat ik nu vaker weg ga. Maar ga zeker niet weg om dronken thuis te komen. Als ik rij hou ik het bij 1 biertje. Tja, seksueel gebied... Heb geen relatie maar wel iemand waarmee het seksueel goed klikt. Maar duik echt niet met iedereen de koffer in en hou het bij die 1ne persoon.

Ik ga in de week gaan feesten, maar komt vooral door wisselende shiften. Werk vaak weekends en als ik dan weg wil moet het wel in de week. Aan mijn slaap kom ik zeker, minstens 6 uur maar vaak 7/8 :) Dus denk als ik dit zo een beetje zie dat het eigenlijk wel goed zit :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 00:32

Inderdaad!
Dus genieten maar!! ( en zo af en toe weer even dit lijstje checken ;) )

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 00:44

Jaaaa ik herken dit. Geniet van je vrije leventje :D zijn die rot kerels toch nog ergens goed voor :j

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 09:09

Wat fijn dat je je zo lekker voelt! Ik deel de mening van Punz, check wel of je niet doorschiet :) En als aanvulling daarop: vraag iemand die jou goed kent en die jij vertrouwt om hier ook op te letten, want als je wel degelijk in een manie schiet, dan zie je het toch niet allemaal meer even scherp.

En check ook goed voor jezelf of het niet stiekem (ook) een beetje een run is voor negatieve gevoelens die er misschien ook nog zijn..

En verder: enjoy :))