Zit ik hier nou fout of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Zit ik hier nou fout of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 20:32

Hello!

Ik had rond september BR peesbeschermers te koop staan op Marktplaats.. Iemand had daar interesse in en wou het graag hebben. Nou rekening nummer en alles uitgewisseld, maar daarna heb ik niks meer van de koper gehoord. Ben er nog met een aantal mailtjes achteraan geweest maar ik kreeg geen reactie meer.Ik heb nog even gewacht om het even opnieuw te verkopen want je weet niet of hij ineens weer komt opdagen :)
In maart had ik het weer te koop gezet en verkocht aan iemand anders.
Nu vandaag, krijg ik een mailtje van de koper in september dat hij het geld gister had over gemaakt en ook nu wil hebben anders klaagt hij mij aan voor oplichting.. Ik keek op mijn rekening en het geld stond er inderdaad op. Ik heb gezegd dat het al aan iemand anders verkocht is, en het geld wel weer terug wil storten.
Hij gaat daar niet mee akkoord, hij wil de peesbeschermers hebben anders klaagt hij mij aan bij marktplaats.
Mijn vraag is, ben ik nou verkeerd? Ik heb het in maart pas weer verkocht en hoor nu pas weer wat aan hem..
Wat moet ik nou doen? Het geld wil ik sowieso terug storten maar daar gaat hij dus niet mee akkoord..?

Wat zouden jullie doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 20:34

Wtf, wat een raar idee. Dat doe je toch niet? _O- Jij zit hier echt niet fout hoor, wat een dom persoon zeg _O-
Gewoon terugstorten, dan kan hij jou niks maken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-05-15 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 20:35

Haha, hij betaalt een half jaar later? Mooie actie.
Lekker terugstorten naar waar het vandaan komt, dan heeft hij zijn geld terug. Kan hij hoog en laag springen verder, maar dat is zijn probleem dan toch?

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 20:35

Geld terugstorten. Overigens doet Marktplaats/ de politie pas iets met meldingen over Marktplaatsgebruikers als er drie keer iets is voorgevallen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 20:36

Gewoon terugstorten en hem terugmailen dat hij diverse mails heeft gehad en niets liet horen en dat het daarmee zijn eigen schuld is. Duidelijke aangeven dat je het Geld hebt terug gestort en dat hij het daar maar mee moet doen.
Pff ik ging daar geen half haar op wachten hoor, geef je groot gelijk.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 20:37

Wat een rare reactie zeg... Geld terug overmaken en hem de vriendelijke groeten geven :Y)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 20:37

Thanks, ik zal het geld gewoon terug storten.
Ik vond het ook al raar dat hij een half jaar later pas betaald terwijl hij eerder niks van zich meer heeft laten horen..

Free2

Ik ben verder geen jurist maar wat ik zou doen is gewoon geld terugstorten, nog eens een hele duidelijke mail naar de persoon sturen dat hij maanden niks van zich heeft laten horen en dat het daarom logisch is dat je het aan iemand anders verkoopt, en zeggen dat het geen enkele zin heeft om je aan te klagen omdat jij logisch hebt gehandeld en het geld terugstort. Mocht marktplaats je om opheldering vragen dan zeg je gewoon duidelijk wat er is gebeurd en ik denk niet dat ze dan concluderen dat jij een oplichter bent..

Gea99

In september verkocht. In maart weer verkocht en de 1e die reageert nu pas? Dat is dan ook alweer 2 maand na je 2e keer eropzetten. Die is gek!
Zou het geld terugstorten en wel melding maken bij het marktplaats beheer.

verootjoo

:') hoezo niet mee akkoord. Je kan het toch gewoon terugstorten? Dan heeft hij ook geen poot meer om op te staan. Wat een malloot zeg :D

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 20:38

Is hij gek :')

Gewoon geld terugstorten en blokkeren. Je bent niet zijn persoonlijke bewaarder die wel even 8 maanden je peesjes voor hem bewaard.

Weggebokt

Re: Zit ik hier nou fout of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 20:41

Ik zal er inderdaad ook nog even een mailtje achterna sturen en dan er gewoon niet meer op reageren :)

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 20:42

Sommige mensen denken echt dat ze alles maar kunnen maken…. |o

Geld terug storten en lekker in zn sop gaar laten koken...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 20:42

Geld terugstorten en de hele riedel mails naar Marktplaats sturen, is hij nou helemaal van de zotte. :')

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 20:43

Wat een gek zeg. :')
Gewoon lekker terugstorten, nog een vriendelijk mailtje erachteraan sturen dat je het hebt teruggestort en klaar. Hij kan je niks maken, no worries!

aman2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 20:46

Wat raar :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 20:48

Zie je hem al klacht neerleggen?

"Ik wil mevrouw X graag aanklagen wegen oplichting!"
"Kalm mijnheer, wat is er precies gebeurd?"
"Wel, ik heb pasgeleden in september peesbeschermers van haar overgekocht. Ik heb zo snel als ik kon vandaag het geld overgestort en nu zegt dat mens dat de peesbeschermers aan iemand anders verkocht zijne en mijn geld wordt teruggestort! Wat een schande!"

:+ Ik denk maw dat jij je nergens zorgen om moet maken. Als jij in de winkel vraagt om een paar schoenen opzij te houden want je gaat ze komen ophalen, dan gaan ze die ook niet 8 maanden vasthouden omdat jij ooit uit het niets terug gaat opduiken :+ .

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 20:50

Kwanyin schreef:

"Wel, ik heb pasgeleden in september peesbeschermers van haar overgekocht. Ik heb zo snel als ik kon vandaag het geld overgestort en nu zegt dat mens dat de peesbeschermers aan iemand anders verkocht zijne en mijn geld wordt teruggestort! Wat een schande!"

:+ Ik denk maw dat jij je nergens zorgen om moet maken. Als jij in de winkel vraagt om een paar schoenen opzij te houden want je gaat ze komen ophalen, dan gaan ze die ook niet 8 maanden vasthouden omdat jij ooit uit het niets terug gaat opduiken :+ .

Kalm mijnheer :') Die ga ik ook gebruiken

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 20:55

Ben het helemaal met mijn voorgangers eens.
Bovendien wil je niet wéten hoeveel mensen er zogenaamd geïnteresseerd zijn in spullen waar je nooit meer iets van hoort.
Als ik dáár allemaal op had gewacht zou de hele MP me geen cent hebben opgebracht.
Je niet schuldig voelen hoor.
Gewoon geld terugstorten en hem de hartelijke groeten sturen.

Hij kan hier écht niks mee!!
Hoogstens zélf commentaar krijgen over zíjn manier van handelen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 20:55

Kwanyin schreef:

:')

Hij heeft ook geen poot om te staan ja.. Ik stort vandaag het geld nog terug en ik stuur er direct een mailtje achteraan!

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 21:05

En in het mailtje ook vermelden dat je ook eerder contact hebt gezocht en dat er toen geen reactie's meer kwamen. En je toen der tijd ook geen geld hebt ontvangen, en dat je dus het artikel uit de verkoop hebt gehaald. Aangezien je er vanuit ging dat de "koper" geen interesse meer had. Dat je toch behoorlijk wat tijd hebt gewacht op een reactie, en meerder malen contact hebt opgezocht. En na verloop van tijd geen reactie te hebben gekregen, het artikel opnieuw in de verkoop gezet hebt. En toen het artikel wel verkocht is. En dat de "koper" zijn geld terug kan krijgen, en dat het hierbij gelaten word. En mocht de "koper toch stappen zetten dat jij alles bewaard hebt als bewijs en dit dan ook zal overhandigen aan instanties. En het erg jammer vind dat het er zo aan toe gaat.

Maar verder heeft die persoon geen poot om op te staan. Op gestaan is plaats vergaan zeggen ze wel eens. Tja, als je niet reageert dan gaat het product naar iemand die wel reageert en meteen betaald.
Zorg ook dat je een kopie maakt van het feit dat je het geld weer terug hebt overgeschreven, en zorg voor een kopie van alle e-mails tussen jullie twee. Als je dan de antwoorden en de reactie's uitprint sta je zeker weten heel erg sterk, mocht deze persoon er toch een melding van maken bij instanties.Eventueel kun je nu al een melding maken over deze persoon.

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 09:25

Moet hier stiekem wel een beetje om lachen. Wat een idioot persoon zeg :')

Ik zou inderdaad geld terug storten, de beste man een mailtje doen van dat je sl contact met hem opgezocht had en dat jij ze na een half jaar toch hebt verkocht. Hij heeft echt geen poot om op te staan. Net zoals hier boven vermeld word.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 10:03

Je hebt er rare snuiters bij... :+

Gewoon betaling terugstorten, hooguit nog even mailen dat je dat gedaan hebt en verder geen woorden meer aan vuil maken, geen moeite voor doen, geen tijd aan verspillen.

Daar ga je echt niets meer van horen van Marktplaats, die doen al niks aan serieuze zaken laat staan dat ze zich hierom druk gaan maken...die zullen hooguit eens grijnzend hun hoofd schudden :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 10:15

_O- Dat gaat hem niet worden helaas. Inderdaad geld terugstorten en niks meer van aantrekken.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 11:46

Ik heb het geld gisteravond nog terug gestort en een mailtje erbij gestuurd. Ben benieuwd of ik nog reactie krijg.