1ste pagina Word afwijkend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

1ste pagina Word afwijkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:01

Oke, ik kom er niet uit.
Na het internet al af te hebben gestruind, en na verschillende keren een 'sectie einde' (al dan niet doorlopend) in mijn Word bestand te hebben toegevoegd, krijg ik het pagina nummer op mijn voorblad gewoon niet weg.
Wie kan deze 'Word-held' uit de brand helpen?

Babbelientje

Re: 1ste pagina Word afwijkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:04

Hoe ik het altijd doe: sectie-einde toevoegen op de laatste pagina die geen nummer moet hebben, dan de eerste pagina die wel een nummer moet hebben loskoppelen (vinkje voor 'aan vorige koppelen' uitzetten) en dan het paginanummer op de eerste pagina's backspacen. Als dat niet werkt, weet ik het niet, en ik weet dat je vaak heel veel verspilde uurtjes in dit soort geklooi kunt stoppen. Ben nu bezig met afstuderen en er gaat me veeeeel te veel tijd in dat soort gerommel zitten! Vreselijk! Succes!!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:05

Als het goed is kan je als je de paginanummering insteld een vinkje plaatsen (bovenin bij ontwerp/indeling, komt extra tabbladje zeg maar) "eerste pagina afwijkend" heet dat. Staan drie opties onder elkaar. Dat zou moeten werken als t goed is.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:05

Invoegen -> Paginanummers en dan 'Nummer op eerste pagina' uitvinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:07

Vanillia schreef:
Invoegen -> Paginanummers en dan 'Nummer op eerste pagina' uitvinken.

Ja, dit heb ik dus! Maar toch blijft dat paginanummer op de eerste pagina gewoon staan!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:15

Oh dan kan ik je ook niet helpen.. Sterkte! Ik ken de frustratie van Word en je laatste opmaak-dingetjes helaas maar al te goed :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:17

Ja super irritant! Als ik handmatig het paginanummer op het voorblad verwijder, wordt ook meteen het paginanummer op het tweede blad verwijderd. Terwijl er dus wel een sectie einde aan het eind van de voorpagina is ingevoegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:52

Welke versie van Word heb je?

Als je bij Word2013 op [ONTWERPEN] klikt, dan krijg je onderstaand beeld. Klik dan op [opmaak paginanummers], dan op [beginnen bij] en dan bijv. 2 intypen. Als je dan inderdaad ook hebt aangevinkt 'eerste pagina afwijkend', dan zou het nu goed moeten gaan :) Hoop dat het lukt!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:06

Is het gelukt? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:54

Ja, net gelukt! Duurt even maar dan heb je ook wat ;)
Dank voor jullie hulp!