Nieuw laminaat keukenproof maken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Nieuw laminaat keukenproof maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 18:49

Wij gaan binnenkort onze oude laminaatvloer vervangen omdat de oude in alle eerlijkheid echt af is. Vooral in de keuken vlak bij het aanrecht, er zit viezigheid vlak naast het plintje waar je niet bij kan en hij is redelijk bol her en der. Nu willen we dit vooral graag bij de volgende vloer voorkomen. Maar wat is handig?

Ideeën die we hadden zijn oa een lap zeil over de vloer leggen in de lengte naast het aanrecht en dan een 50 cm de keuken in. Maar gaat dat niet omkrullen? Echt vastplakken willen we niet omdat het nu juist zo handig zou zijn als het makkelijk eraf kan voor een grondige schrobbeurt en we er dan ook makkelijk onder kunnen schoonmaken.

Misschien zijn er andere ideeën waar wij nog niet aan gedacht hadden? We lezen graag jullie goede ideeën!

Alvast bedankt! *\o/*

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 18:55

Het boltrekken, dat doen ze allemaal vroeg of laat en het staat en valt met het goed aanleggen om er zo lang mogelijk plezier van te kunnen hebben.

Ik lees hier mee, vind het een interessant en mooi iets: Laminaatvloer.

Mijn ouders hebben mooie laminaatvloer en zijn zo slijtvast mogelijk en nog steeds zie ik geen slijtage en is het nog net zo mooi als de eerste dag dat ze gelegd zijn door mijn vader. Is alweer iets van 12 jaar geleden ofzo..........

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 18:57

Ragdollcat schreef:
Het boltrekken, dat doen ze allemaal vroeg of laat en het staat en valt met het goed aanleggen om er zo lang mogelijk plezier van te kunnen hebben.

Ik lees hier mee, vind het een interessant en mooi iets: Laminaatvloer.

Dat is waar maar in de keuken ontkomt je er niet aan dat er toch vrij regelmatig iets van vocht op de vloer beland (helemaal met een zoon van 7 in huis) en dat maakt dat het vlak bij het aanrecht toch wel behoorlijk lelijk en bol wordt. In onze woonkamer ligt het oude laminaat nog helemaal strak namelijk.

Ragdollcat

Re: Nieuw laminaat keukenproof maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 18:58

Bij mijn ouders in de keuken komen er vaak genoeg water op de vloer door waterlebberende honden, en daar zie ik nog steeds niks van........... mij een raadsel hoe het zo komt.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 08:46

Vriendin van mij had zo'n vloerbeschermer voor onder de bureaustoel er liggen, tegen vuil, slijtage en om het water makkelijker weg te krijgen. Ik ha in m'n vorige huis vinyl liggen in de keuken, ideaal spul. Nu laminaat en dat ligt er al een jaar of 10 volgensmij, ziet er nog helemaal goed uit :)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 08:49

Ik dacht ook aan zo'n bureaustoel vloerbeschermer, die dingen zijn hartstikke sterk en liggen mooi strak.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 08:58

Mijn laminaat is verlijmd in de keuken, zodat water niet in de planken kan trekken. De bovenlaag is fineer, dus zolang dat heel blijft heeft water weinig kans.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 11:50

Heb je al eens naar PVC gekeken. Wij hebben het in de keuken en is echt ideaal. Er kan geen vocht onder, als het goed gelegd is en gaat ook niet bol staan omdat het niet werkt. En je hebt ook hout motieven, dus heel mooi.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:29

In ieder geval geen waterabsorberende laminaat nemen.

Zoals van echt hout, dat gaat snel slijtage vertonen en wordt dan kaal en krimpt in en of zet het zich uit.
Vooral niet gaan lakken tegen vocht, want dat gaat ook kapot en wordt erg lelijk met al die scheuren en afbladerende lak.