Via USB EOS 5D aan laptop verbinden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Via USB EOS 5D aan laptop verbinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 21:52

Hallo,
Ik mag van een kennis een tijdje een EOS 5D (eerste versie) opzich allemaal heel leuk om eens met een FF met wat meer instellingen te werken dan mijn eigen 650D. Maar ben nog niet helemaal om ik heb nu namelijk de hele dag foto's gemaakt en kan er nu niet bij. Mijn laptop (macbook pro 2011, Yosemite) wil namelijk geen verbinding maken met de camera. Eerder deze week was ik uitgeweken naar mijn cardreader die bleek echter van nogal matige kwaliteit en is na 2x gebruik helemaal krom.
In alle canon utility programma's verschijnt de camera niet, hoewel camera window er een punt van maakt iedere keer dat ik de camera inplug te zeggen dat hij geen camera vind? In image capture ziet mijn computer de camera wel, maar daar draait nu al een half uur een zandlopertje en verschijnen er alsnog geen foto's in beeld.
Iemand enig idee hoe ik deze camera en mijn laptop er van kan overtuigen dat ze vriendjes moeten worden?
Alvast bedankt!

Neej

Re: Via USB EOS 5D aan laptop verbinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 22:47

Heb je auto-off uitgezet?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 22:57

Ja, de camera is echt steeds aan geweest als hij verbonden was. Als ik hem uitzette en weer aanzette kreeg ik ook weer een melding dat er geen camera gevonden werd, ik heb toen hij er een tijdje aan hing nog in het menu zitten zoeken daarvan kreeg ik die melding niet dus dan was hij in de tussentijd ook zeker aan.
Bij communicatie heb ik trouwens ook wel verbinden met PC geselecteerd maar dat lijkt verder niets te doen -O-