Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lara_Silver schreef:Prima, hun leven, hun keuze, als ze het maar voor privé doen. Ik zal nooit oordelen over het waarom van een zelfmoord, omdat ik niet in het hoofd van die persoon kan kijken, maar zeker wel over de hoe. Van het soort egoïstische onzin als voor de trein springen kan ik ontzettend pissig worden. Laatst nog 4 uur vertraging gehad omdat iemand op het spitsuur voor de trein sprong. Dan maak je één leven kapot, dat van de conducteur, en je hindert duizend andere mensen die nergens om gevraagd hebben. Egoïsme in zijn puurste vorm is dat. Maar hoe ik zou reageren als een bekende of familielid van mij zelfmoord zou plegen, geen idee, en hopelijk maak ik dat niet mee.
SindyKaya schreef:Mijn vader heeft zelfmoord gepleegd in op mijn moeders verjaardag. Ze kreeg een sms'je gefeliciteerd met je verjaardag, in de schuur ligt je cadeau.
Nou daar lag geen cadeau kan ik je zeggen. Je ken zelf wel invullen wat er was neem ik aan.
In dit opzichte vind ik het erg egoïstisch, hoe erg hij zich ook in de knoop voelde. Wat mijn vader heeft gedaan is egoïstisch.