Pakketje gewonnen met enquête

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyIris

Pakketje gewonnen met enquête

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 16:44

Hallo,
Ik kreeg daarstraks een telefoontje van een Nederlandse vrouw (woon zelf in België). Ze vertelde me dat ik een lingeriepakketje had gewonnen met een enquête. Ik zou enkel verzendingskosten moeten betalen...
Ik doe af en toe wel eens een enquête mee, dus het kan wel, maar ik zou het mij niet kunnen herinneren. Maat werd doorgegeven, adres hadden ze natuurlijk al. Ik heb mijn rekeningnummer NIET door moeten geven, dus ik dacht dat het wel vrij veilig was. Ze vertelde ook dat het gesprek door hen werd opgenomen. Zou ik me zorgen moeten maken, of heb ik gewoon geluk? Iemand die écht al eens iets heeft 'gewonnen' met een enquête?

Selina

Re: Pakketje gewonnen met enquête

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 16:46

Bij het 'alleen verzendkosten' betalen gaat bij mij wel een alarmbelletje rinkelen..
Alsof ze zo makkelijk cashen en vervolgens niks sturen.

Toevallig deze week paardrijsokken gewonnen met een Bokt Enquete maar verder nog nooit.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 16:47

Ik vind het eigenlijk wel wat vreemd, je wint een prijs, maar je moet wel verzendkosten betalen. :+
Ik heb zelf wel vaker wat gewonnen en ik heb nog nooit verzendkosten hoeven te betalen, winnen is winnen, dus imo niets betalen.
Krijg er zelf wel een beetje een vreemd gevoel bij om eerlijk te zijn.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 16:50

Ik heb zo'n telefoontje een week of twee terug ook gehad. Heb geweigerd. Ze kon het maar niet begrijpen dat ik geen interesse had in een gratis set luxe lingerie, ook niet als er geen addertjes onder het gras zaten. Ze gaf halverwege aan dat het gesprek inderdaad werd opgenomen en dat zij dus niet kon liegen (ik vind het vreemd dat ze pas halverwege het gesprek aangeeft dat het opgenomen wordt). Ik vind het enorm asociaal om een beller weg te drukken als je in gesprek bent, maar ze wilde echt niet opgeven. Ik stond bijna op het punt haar op te hangen.

Misschien ben ik ontzettend wantrouwend, maar ik hoef hier gewoon niets mee. Ik wil die risico's niet lopen straks ergens aan vast te zitten dat mij klauwen met geld gaat kosten. Ze investeren niet zomaar ergens is, dus ik ben wel zeker dat ze er iets aan overhouden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 16:54

Ik vrees dat het een bepaald abonnement is.

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 16:54

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 16:56

Ik ben bang voor je dat 't gesprek niet zo onschuldig was als het lijkt, als het opgenomen is kunnen ze alles knippen en plakken zodat jij ja zegt op een aangesmeerd abonnement. Misschien zie ik wel spoken,
maar ik vertrouw dit nooit.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 16:56

Je hebt eigenlijk niets gewonnen als je verzendkosten moet betalen. Ik bedank daar voor als ze me daar voor bellen. Als ik iets win sturen ze het maar voor niets op.
Ik hoop in ieder geval voor je dat je wat krijgt.

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 16:58

Ai, ik heb me mooi laten misleiden...
Ik wacht nog even op een bevestigingsmail, die ze beloofd hebben, dan kan ik ze proberen te contacteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 17:01

Heb je het geld al overgemaakt dan?
En heb je gecontroleerd of ze je adres hadden?

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 17:04

Ik heb geen rekeningnummer gegeven, ze zei dat de factuur bij de levering kwam. Ik heb dus nog niets betaald... Ja ze hadden mijn adres.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 17:05

Ooh, dan is het inderdaad afwachten... dan ben je geen geld kwijt!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 17:08

Dit is promotie van een merk...als het goed is zit er bij het pakket een mailadres zodat je het stop kunt zetten.Het is wel een abbo dus houd daar rekening mee.

Dus zodra je het pakket ontvangen hebt,direct afzeggen ;)

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 17:09

Oké, ik houd in elk geval mijn ogen open!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 17:10

16,50 verzendkosten zeiden ze gisteren bij mij, natuurlijk niet gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 13:27

Ik gok dat dit van Meriale en Tono is, die bieden je ook iets aan met alleen verzendkosten. Je zit dan vast aan een abbonement en krijgt dan elke 3 maanden een nieuw setje thuis. Je kunt gewoon afmelden hoor, maar de truuk is dat veel mensen dat vergeten dus ben je verplicht te betalen.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 13:32

Ik heb precies datzelfde telefoontje gehad.. heb t afgewezen want t klonk toch zo mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 13:34

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 13:34

Ik volg, ben benieuwd hoe het afloopt.
Heb laatst ook z'n telefoontje gehad maar heb weg gedrukt..

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:25

K_im schreef:
Ik heb zo'n telefoontje een week of twee terug ook gehad. Heb geweigerd. Ze kon het maar niet begrijpen dat ik geen interesse had in een gratis set luxe lingerie, ook niet als er geen addertjes onder het gras zaten. Ze gaf halverwege aan dat het gesprek inderdaad werd opgenomen en dat zij dus niet kon liegen (ik vind het vreemd dat ze pas halverwege het gesprek aangeeft dat het opgenomen wordt). Ik vind het enorm asociaal om een beller weg te drukken als je in gesprek bent, maar ze wilde echt niet opgeven. Ik stond bijna op het punt haar op te hangen.

Misschien ben ik ontzettend wantrouwend, maar ik hoef hier gewoon niets mee. Ik wil die risico's niet lopen straks ergens aan vast te zitten dat mij klauwen met geld gaat kosten. Ze investeren niet zomaar ergens is, dus ik ben wel zeker dat ze er iets aan overhouden.

Dat dus... :S Had zoiets ook... Alleen bij mij werd ik kei kattig afgekraakt omdat ik zei na haar 10e poging "Op zich een mooie aanbieding, maar ik geloof niet dat er niets achter zit"... Dus zij heel gesprek... "Dus zal ik het dan naar u opsturen?" "Nee, wat denk je nu zelf?" en toen was ze het zelf beu :$ "Je verspilt mijn tijd..." "Ja, en u de mijne, houdoe!" :')

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 14:39

Ik heb gisteren al een mail gestuurd, maar ze konden niets annuleren, omdat ik zelf nog geen enkele bevestigingsmail had gekregen...
Ik ben zelf ook wel benieuw hoe het afloopt. Als het aankomt, lees ik direct alles wat er op de rekening of bijgevoegde brieven staat en moest het dan een abonnement zijn, dan zeg ik het ook direct op :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:48

Ben daar ook al een paar keer door gebeld en het is inderdaad een abonnement. Heb geweigerd, vond ze niet leuk.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:54

Nou daar ben je dan mooi mee in de boot genomen. Ze (een ander bedrijf dat wel) hebben t bij mij ook al eens gedaan. Allerlei vragen gesteld en aan het eind was het ja u hoeft alleen maar een kleine bijdrage in de verzendkosten te betalen. "OH, nou dan hoef ik het niet mevrouw." Waren ze ook niet blij mee.