Later toen mijn zus en ik niet meer meegingen zijn ze wel op wandel en fietsvakantie geweest. de caravan werd verkocht en hij kocht een kleine volkswagen bus. Prutste daar een campertje van en ging er lang en vaak mee weg samen met mijn moeder. volkswagenbusje werd een grotere bus en toen ze hun huis verkochten vonden ze het tijd voor een echte camper en langer weg.
Meestal gingen ze weg van december tot april, Spanje, Portugal, Frankrijk. overal rondrijden en dingen bekijken. Tot mijn moeder vreemd begon te doen en er alzheimer werd vastgesteld. de reizen werden korter en dichterbij. Tot dat ook niet meer ging omdaat ze te veel in de war raakte, de camper niet meer in of uit wilde.
hun zo geliefde vakanties waren voorbij en mijn zus en ik mochten de camper lenen voor vakanties. Drie keer is hij nog weggeweest. Twee keer samen met mijn moeder en mij om de roparun te bekijken. de laatste keer, toen mijn moeder inmiddels al in en verpleegtehuis woonde 2 jaar geleden nog een keer drie dagen weer vanwege de roparun samen met mij. Langer wilde hij haar niet alleen laten zonder bezoek.
Trouw bezocht hij haar 6 dagen in de week, bakte dingen voor haar en deed wat elke trouwe echtgenoot deed. Zelfs toen ze hem eerst als man, daara als broer en later als vader zag bleef hij trouw langskomen en haar blij maken. Wel begon hij afgelopen jaar langzaam zijn draai weer te vinden. Is gestart met zangles, is noten leren lezen en keyboard spelen.
Uiteindelijk is mijn moeder na 3 jaar en 2 dagen opgenomen te zijn geweest 10 maart overleden. Uiteraard groot verdriet en gemis voor ons en mijn vader die zijn eerste en enige liefde verliest na 54 jaar huwelijk en 65 jaar elkaar kennen.
maar nu 2 maanden later heeft hij zijn nieuwe leven aardig op de rit. Er is een vrouw die hij al jaren kent die ze hebben ontmoet op de bejaardengym

Ongeveer drie weken geleden was opeens duidelijk dat hij echt ondanks het gemis weer vollop geniet van het leven.

Het tweede was dat de mevrouw van de gym opeens een voornaam had hihi

en dat op je 81 e jaar.