geld overgemaakt maar geld is weg???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

geld overgemaakt maar geld is weg???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 11:30

ik heb vorige week zondag geld overgemaakt naar een duitse iban rekening maar nu 10 dagen later blijft de ontvangster vol houden dat het geld er nog niet is...

meer mensen die hebben gehad dat het zolang duurt voordat het geld bij de ontvangster erbij is?
maak vaker geld over naar duitse rekeningen en anders staat het er altijd binnen max twee dagen bij.

grtjs alja

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:31

2-3 dagen max idd.... Even naar je bank bellen en kijken of zij iets kunnen doen?

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:33

Heeft ze een typefout gemaakt met het doorgeven van haar rekeningnummer? Of jij...? (check, check, dubbel check)
Als rekeningnummer klopt (met wat zij doorgegeven heeft) zou ik een screenshot maken van je afboeking bij internetbankieren en deze naar haar mailen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:34

Dan zou ik nog eens expliciet die vrouw om het nummer vragen. Een vergissing kan toch gebeuren. :) Als dat klopt kun je de vrouw een bewijs van overboeking sturen en eens met de bank gaan praten.

Alja

Re: geld overgemaakt maar geld is weg???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 11:41

ik heb al een screenscot gemaakt van de overboeking en ze bevestigd dat het nummer goed is.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:42

Alja schreef:
ik heb al een screenscot gemaakt van de overboeking en ze bevestigd dat het nummer goed is.

Dan toch maar even horen bij de bank wat er gebeurt kan zijn. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:43

Heb toevallig vorige maand een Creusetje besteld bij onze Oosterburen.
Binnen een dag.
Ga bellen met de bank, beter nog ga langs en ga met zn tweeën kijken wat betreft naam nummer.
Bank kan en ziet veel meer dan wij.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:44

Weet je zeker dat het echt niet ontvangen is en dat ze niet alleen maar zégt dat het niet ontvangen is? :)

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:44

Dan ligt de fout niet bij jou lijkt mij, maar bij jouw bank of die van haar...
Je zou jouw bank eens kunnen bellen met de vraag waar de fout nu ligt, dan sta je sterker in je communicatie met die mevrouw.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 11:54

Corelli schreef:
Weet je zeker dat het echt niet ontvangen is en dat ze niet alleen maar zégt dat het niet ontvangen is? :)

ja dat weet ik dus niet maar ik ga dat wel haast denken.
maar kan haar moeilijk om een foto vragen van haar bankoverschrift?

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:57

Als je het echt hebt uitgezocht (bank gebeld bijv) kan ze toch een fotootje sturen van haar bankafschrift, waar ze bijv. de omschrijvingen ed. die voor jou niet van belang zijn even wazig maakt of achter een zwart blokje zet? Ik zou ook niet willen dat je dan alles van mijn bankafschriften zou zien, maar alleen de bedragen bijv. maakt toch niet uit? Als het een specifiek bedrag is en je kunt de data zien dan is dat natuurlijk al voldoende.

Punt is dat je dan wel aangeeft dat je haar verdenkt van niet helemaal eerlijk zijn, dus dat is misschien wel een dingetje..

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:58

Alja schreef:
Corelli schreef:

Jij hebt bewezen dat jij wél betaald hebt, jij hebt aan jouw verplichting voldaan. Zij zou dan moeten aantonen dat ze het niet ontvangen heeft, maar eigenlijk niet zozeer aan jou, maar aan haar bank (denk ik?). Ergens onderweg gaat -als je haar moet geloven- iets mis. Niet bij jou, dat heb je al aangetoond. Dus zij moet naar jou toe ook haar verplichtingen voldoen (=iets leveren?) en dan bij de bank (laten) uitzoeken waar het geld is.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:00

Ik zou eerst even je eigen bank contacten en het probleem uitleggen. Zij kunnen in hun systeem vast meer zien over deze overschrijving en met dat antwoord kun je dan naar die mevrouw gaan.
Mocht het bij je eigen bank fout zijn gegaan dan kun je dat zeggen en als het daar goed is gegaan dan sta je in ieder geval sterker naar die vrouw toe..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 12:01

verdenken is een groot woord maar ik vind het apart dat elke overschrijving naar duitsland aankomt en deze niet...
zij zegt ook dat de bank misschien niet heeft gezien dat het naar een duitse rekening zou moeten gaan maar dat is natuurlijk onzin aangezien het gewoon via internetbankieren gaat en er geen mens ed aan te pas komt.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:03

Het kan zomaar fout zijn gegaan. Heb bij ING wel eens meegemaakt dat die serieuze bedragen waren kwijtgeraakt in een internationale overboeking. Geld was ook daadwerkelijk kwijt, bleek geparkeerd op een rekening binnen de bank omdat ze niet wisten wat ze ermee moesten...

Bank maar eens bellen?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:05

Ik zou gewoon eerst de bank maar eens bellen, hun kunnen immers zien of het ergens aangekomen is of nog niet...

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:06

Alja schreef:
verdenken is een groot woord maar ik vind het apart dat elke overschrijving naar duitsland aankomt en deze niet...
zij zegt ook dat de bank misschien niet heeft gezien dat het naar een duitse rekening zou moeten gaan maar dat is natuurlijk onzin aangezien het gewoon via internetbankieren gaat en er geen mens ed aan te pas komt.

Ze kan mooi kletsen die mevrouw: de banken werken met IBAN...
IBAN (International Bank Account Number) code cq nummer heeft u nodig voor buitenlandse bankoverschrijvingen

En aangezien je tegenwoordig alles met IBAN moet doen...
Als op jouw afschrift het IBAN nummer klopt, ligt dáár de fout niet. Bank bellen om te vragen of de fout dan dus bij haar bank ligt. Zo ja, sta jij sterk en is het aan haar om actie te ondernemen (maar jou wel je goed/dienst te leveren).

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:28

Alja schreef:
Corelli schreef:

Waarom niet, als je niets te verbergen hebt kom je daar uit je zelf al mee lijkt me in deze situatie.
Ze kan dingen die echt belangrijk zijn wegstrepen die je niet aangaan.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:30

Plus je kan ook gewoon via paint even knippen wat ze wel mag lezen en rest weghalen :) of inderdaad strepen door heen zetten...

Ik doe dit ook wel eens als ik wat koop op afstand (van bekende) puur om te laten weten het is gestort (soms is t weekend namelijk wat langzamer) en kan ik t aantonen. De rest van t plaatje wat niet voor hun van toepassing is haal ik er dan af.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:36

Mioux schreef:
Plus je kan ook gewoon via paint even knippen wat ze wel mag lezen en rest weghalen :) of inderdaad strepen door heen zetten...

Ik doe dit ook wel eens als ik wat koop op afstand (van bekende) puur om te laten weten het is gestort (soms is t weekend namelijk wat langzamer) en kan ik t aantonen. De rest van t plaatje wat niet voor hun van toepassing is haal ik er dan af.

Ja maar..., TS geeft aan dat de andere persoon volhoudt het dus niet ontvangen te hebben.
Dan streept ontvanger toch gewoon alles weg...? Eventueel ook het ontvangen geld van de TS onder het mom van 'gaat je niets aan'...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:42

Ylana schreef:
Mioux schreef:

Ja maar..., TS geeft aan dat de andere persoon volhoudt het dus niet ontvangen te hebben.
Dan streept ontvanger toch gewoon alles weg...? Eventueel ook het ontvangen geld van de TS onder het mom van 'gaat je niets aan'...

Dan gewoon zoals meerdere gezegd hebben, ik hierboven ook, je eigen bank bellen

Die kan zien of je geld aangekomen is of niet niet overgezet.

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:43

Ylana schreef:
Mioux schreef:

TS heeft al aangetoond dat zij betaald heeft op juiste IBAN.... het is dus iets bij ontvanger of banken wat fout gaat. De banken zijn hier volgens mij voor verzekerd, dus als ook ontvanger (aan bank) kan aantonen dat zij niets ontvangen heeft, mag een van de banken het oplossen... Niet TS in elk geval (zoals de 'bewijslast' nu is). Maar ja, ik heb geen rechten gestudeerd...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 13:36

en ik heb de bank gebeld en het moet volgens hun 5 mei zijn bijgeschreven!
Heb dan toch maar om een foto gevraagd?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 13:37

Zou ook even de bevestiging mail door sturen naar die persoon. Dan kan zij dit zelf opzoeken met de datum en zou het dus gewoon bij haar op moeten staan. Zeker als de bank dit ook bevestigd.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 13:38

In hoeverre screenshots betrouwbaar zijn :=
Zij kan zo jouw transactie eruit knippen..
Als de bank zegt dat het 5 mei is bijgeschreven dan grote kans dat ze toch liegt.