Hoe bewaren jullie camembert?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Hoe bewaren jullie camembert?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 11:19

Simpele vraag eigenlijk, hoe bewaren jullie de camembert? want zodra ik de koelkast open doe dan ruikt het hele huis naar de camembert :D hoe hebben jullie dat opgelost?

De mijne zit inmiddels in een plastic kaasdoosje maak ik ruik hem nog steeds :')

Anoniem

Re: Hoe bewaren jullie camembert?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:20

In een ziplock zakje en een theezakje in de koelkast? Dat laatste neemt een beetje de de geurtjes op. Koffiepads schijnen ook te werken daar tegen.

Doet me trouwens denken aan mijn tijd als 'kaasmeisje'. Klanten die terug komen met een goed stuk brie of camembert om dat hij 'de koelkast uit stinkt, is vast over datum'. En ik maar denken dat het zonde is van dat stuk over heerlijke en rijpe kaas. :+

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:22

In een plastic zakje, dat scheelt in elk geval iets. En ach, lekkere camenbert stinkt nu eenmaal. Deel van de voorpret denk ik dan maar :P

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:26

Ik bewaar geen camembert, die koop ik op de dag of de dat voordat ik 'm opeet en bewaar 'm ook buiten de koelkast :P

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:28

Een goede Camembert hoor je idd te ruiken (die van rauwemelk in elk geval), en Camembert is zelfs nog lekkerder als hij de advies datum voorbij is ;)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 14:36

Vanillia schreef:
Ik bewaar geen camembert, die koop ik op de dag of de dat voordat ik 'm opeet en bewaar 'm ook buiten de koelkast :P

Zo snel gaat hij bij mij niet op, ik doe er meestal toch een paar dagen mee :o

Maar jullie hebben gelijk hoor, meestal is hij juist enorm lekker als hij goed ruikt! De mijne was in de winkel al te ruiken... het was pure liefde op het eerste gezicht en hij moest en zou mee :+ . Inmiddels heb ik een haat-liefde verhouding met hem en ik ga de tip van de theezak eens proberen! thanks :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:39

Ik doe het altijd in een ziplock-zakje. (Met het bakje van de kaaswinkel er eerst omheen). Ik heb de mazzel dat we hier twee koelkasten hebben staan, dus mijn stinkkaas moet bij het drinken en niet in de koelkast van het eten :') (Mn man houdt ern iet van).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:44

Hoe harder een kaas stinkt hoe lekkerder. Dus zo'n walm uit de koelkast... zalig :+

Maar om het niet te overdrijven (arme kotgenootjes) zou ik hier evt. stinkkaas in een zakje doen en dan in een afgesloten bakje de koelkast in. En ruim voor gebruik eruit om op kamertemperatuur te laten komen!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:44

In mijn buik.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:13

lieveli schreef:
In mijn buik.

Dat is ook de beste methode om het te bewaren. :9

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 16:26

Vanochtend walmde de complete benedenverdieping... dus ik heb er voor gekozen om de camembert uit zijn lijden te verlossen.

In 1x opgemaakt op een paar crackers, als lunch :o

Het was goddelijk <3

...ik zat nog even te denken om het camembert theezakje te bewaren, voor als ik eens strontvervelende visite heb... maar ik heb hem toch maar weg gedaan :') ik had er nog even aan geroken maar de sterke walm van de thee samen met sterke camembert walm was eigenlijk te misselijkmakend voor woorden, dat durf ik mijn ergste vijand nog niet te laten opdrinken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 17:36