Nieuwe keuken kopen... wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_Irisje_x

Nieuwe keuken kopen... wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 08:31

Hallo allemaal

Twee jaar geleden hebben mijn vriend en ik ons huidige huis gekocht.
Vorige bewoners hebben de indeling van het huis destijds omgedraaid. Ze hebben de keuken in het breedste deel van het huis gezet en de woonkamer in het smalste deel... Why? Echt geen idee en het is compleet onlogisch. Dus we willen de boel weer gaan omdraaien. Keuken die er nu in zit is echt op.

Dus op zoek gegaan naar een nieuwe keuken... Echt wat een drama zeg.
Ik zie door de bomen het bos niet meer haha. Welke zaken zijn nou goed, welk merk is goed...

We hebben afgelopen zaterdag een afspraak gehad bij Superkeukens en Keukenconcurrent
Exact dezelfde keuken laten ontwerpen.... Is hij bij de ene 6500 en bij de andere 9000 (in eerste instantie 13.000 :')) Gaat om een parallel keuken, mat wit met een glanzend composiet blad.
En dan met Zanussi/whirlpool apparatuur.

Ikea is geen optie, daar is mijn vriend fel op tegen.

Wie is er nog meer op keukenjacht en loopt ook tegen deze dingen aan?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 08:43

Toch naar Ikea gaan en eventueel je apparatuur (als je beter wil dan Ikea-kwaliteit) zelf online kopen. De kwaliteit van het keukenblad is echt niet slechter dan dat van de Keukenconcurrent en consorten (wist je dat vrijwel al die grote verkopers, Keukenconcurrent en Mandemakers en Bruynzeel en zo, onder één concern werken, en dat die keukens dus allemaal uit dezelfde fabriek komen?). En als je vriend echt geen Ikea wil zou ik eens kijken voor kleinschalige keukenbouwers, wat voor prijzen zij je kunnen geven.

Wij zijn ook bij zo'n bekende keukenboer langsgeweest. "Nee mevrouw, dit kan écht niet voordeliger, sorry, dan maken we er zelf verlies op." Later online gekeken en daar vonden we het fornuis waar dit over ging voor de helft van de prijs die zij ons wilden geven. En echt dezelfde hè, met Nederlandse handleiding en garantie en alles, geen shady buitenlands bedrijf of nepperd.

We hebben nu een betere keuken dan we bij hen zouden krijgen, voor één derde van de prijs.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 08:53

Ik heb twee maanden geleden een nieuwe keuken in mijn nieuwe huis laten plaatsen.
Wat een drama is dat zeg...
Ik heb maar een heel klein huisje en de vorige bewoners hadden ook de keuken zo rot ingedeeld.
Een afzuigkap half in een kastje ingebouwd. (inderdaad WHY???)
Nu ben ik maar 1,64 lang dus zonder trapje kom ik al niet verder dan het onderste plankje...
Dus als daar door de afzuigkap al bijna geen plaats meer is dan is dat vervelend.

Maar schuin boven de keuken loopt ook de trap naar de bovenverdieping, dat beperkt de indeling.
Gelukkig werd er door de keukenboer goed meegedacht en werd besloten om 1 keukenkastje ter plekke op maat te maken onder de trap.
Helaas was de instalateur te lui om de circkelzaag uit de auto te pakken en heeft de decoupeerzaag gebruikt om een deel van het van het kastje af te zagen, wat dus niet zo netjes werd...
Dit is gelukkig goed opgelost door de keukenboer na hoop 5'en en 6'en.
Al met al ben ik blij dat ik een nieuwe keuken heb laten plaatsen die helemaal naar mijn zin is.

playboysches

Re: Nieuwe keuken kopen... wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:11

Wij hebben afgelopen zaterdag een keuken gekocht bij Bruynzeel. We hebben een grote keuken met heel veel apparatuur en alle apparatuur is van Boretti.

We hebben een grote U keuken en qua prijs viel het me heel erg mee, we hadden zelf op meer gerekend. Wel moet je natuurlijk nog wat van de prijs afpraten, maar dat is overal zo.

We zijn naar verschillende keukenzaken geweest, maar hier warden we toch wel het beste geholpen.
1,5 week geleden waren we bij de Keuken Kampioen, die man zou tekeneningen naar ons sturen via de mail en die heb ik nog steeds niet binnen.

Verder vonden we ook de kwaliteit van Bruynzeel net wat beter dan van bijv. de Keuken Kampioen of Keuken Concurrent.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 09:16

Dank allemaal!

Bruynzeel staat op ons lijstje voor morgen :j Zit er een lange levertijd op jullie keuken?

Superkeukens zou het 3d ontwerp zaterdag meteen sturen.. ook nog niet binnen.
Ook de keukenconcurrent zou het sturen. Heb ik gisteren zelf voor moeten bellen en dan krijg ik een offerte met alleen 9000 euro... niks geen losse prijzen voor de diverse dingen zodat ze de prijs net zo goed uit hun duim hadden kunnen zuigen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:18

Die van mij komt van Pallen in Duitsland. Een aanrader wat mij betreft! Je hebt er echt enorm veel keus, van goedkope tot hoge kwaliteit afwerking, je kan alles echt helemaal samenstellen en de nederlandse verkopers tekenen het uit op de computer, kunnen alles in 3D laten zien en hebben direct de prijs op het scherm staan, en die prijzen zijn echt heel netjes.
Wij hebben er een keuken gekocht van zo'n 5 meter breed, beste afwerking, hangkastjes met glas, dure whirlpool oven/grill, allerbeste inductiekookplaat.. En nog wat spul.. Helemaal incl brengen, opzetten en aansluiten rond de 5000 euro.

Verder echt overal geweest, van keukenconcurrent en dure keukenboer tot Ikea, maar nergens kon ik vinden wat ik zocht..

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:26

Ik weet niet precies wat de levertijd is van onze keuken, wij hebben de sleutel van ons huis nog niet en voordat de keuken geplaatst wordt moet er ook eerst nog een verbouwing plaats vinden.

Wat ik erg fijn vond bij Bruynzeel is dat ze echt meedenken en je goed informeren. Ze geven je ook een lijst van wat alle onderdelen van je keuken kosten.

Verder moesten we even wachten omdat alle medewerkers al bezet waren. Toen we aan de beurt waren was het al 16.00 uur, en op zaterdag sluiten ze om 17.00 uur. Uiteindelijk waren we om half 7 pas klaar en ook in die extra tijd zijn wij uitstekend geholpen.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:28

Kijk alsjeblieft uit voor de keukenconcurrent en zaken die onder ben mandemakers vallen!

Wij hebben uiteindelijk een hele mooie keuken kunnen kopen bij de Ikea!

Edit: Ik was ook bevooroordeeld over de Ikea, gezien we in ons eerste huisje goedkope meubelen hadden die na een jaartje weg konden.
Maar de keukens zijn echt heel degelijk!

Wij waren eerst naar de keukenconcurrent gegaan, die had midden in de nacht ja echt waar midden in de nacht! Een actie dat keukens voor de helft van de prijs er uit gingen, wij wouden een mooie landelijke keuken maar die kwam totaal niet in ons budget en er werd een andere getekend (leek wel een keuken die zo in een huurwoning kon staan) door het tijdstip en een verkoper die alles mooi l*lde had vriendlief een handtekening gezet.
Na 2 dagen hadden wij onze bedenkingen, en gingen de keuken annuleren (er was nog niks concreet op papier gezet, ze waren nog niet komen meten) helemaal niks alleen het ene gesprekje had plaats genomen waar wij evt. ook vriendelijk voor konden bedanken.

Wouden die gekken even 30% van het aankoop bedrag als annuleringskosten!!!
Nou wat je ook regelt daar kom je niet onder uit omdat ze onder een bepaalde regeling werken.
Later hebben wij kunnen regelen dat we het apparatuur bij hun af zouden nemen, de Ikea keuken zat er toen al in (stukken mooier dan wat de keukenconcurrent zou willen verkopen voor het dubbele bedrag)
Maar nu zouden wij dus apparatuur afnemen, helaas konden wij maar blijven wachten en was bij ons de maat vol en gingen wij naar zaken zoals mediamarkt om te kijken voor een koelkast etc. wat bleek? Alles wat we bij de keukenconcurrent zouden bestellen was bij de mediamarkt wederom voor de helft van de prijs!
Dus wij hebben met een aangetekende brief het zooitje proberen te annuleren, weer kregen wij 30% annuleringskosten.
Nu hebben wij alles van de Ikea gekocht dus ook het apparatuur en een koelkast geleend van familie.
Mijn vriend wou een smeg Amerikaanse koelkast dus voor het bedrag wat nu openstaat bij de keukenconcurrent betaald mijn vriend dat nu af, ben benieuwd als het bedrag volledig over gemaakt is hier de koelkast wel zou komen te staan want door onze ellende bij de keukenconcurrent ben ik op internet nog veel meer vervelende verhalen tegen gekomen!
Laatst bijgewerkt door Rudina op 12-05-15 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:31

Qua kosten zou je ook voor een duitse keuken kunnen gaan. Prijs/kwaliteit verhouding is in Duitsland prima voor elkaar.

Bruynzeel hebben wij juist slechte ervaring mee. Keukenontwerp was prachtig maar als je binnen komt met een budget van 8 a 10 duizend en je krijgt een ontwerp van 18 duizend dan kan je praten als Bruynzeel maar verkoop je natuurlijk nooit een keuken.

Gingen ze in het ontwerp alle luxe schrappen en dan nog korting geven en dan kwam je op 12 duizend uit. Dus te duur en te simpel voor wat wij wouden en daarna zijn we nog tig keer gebeld ondanks dat we duidelijk hebben aangegeven dat dit hem niet ging worden.

Superkeukens zijn wij erg goed geholpen, netjes qua prijs en communicatie en keurig ontwerp binnen budget, ook gewoon eerlijk over wat wel en niet mogelijk was binnen ons budget.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:35

wij waren twee jaar geleden ook op zoek naar een keuken,ik vond er heel weinig echt leuk.
Toen hebben we er maar een zelf gemaakt.Bij elkaar heeft dat ongeveer 600 euro gekost.Met hout wat we nog hadden en een betonnen werkblad van 9 meter lang.

zo ziet het eruit
Afbeelding

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:40

geerke schreef:
wij waren twee jaar geleden ook op zoek naar een keuken,ik vond er heel weinig echt leuk.
Toen hebben we er maar een zelf gemaakt.Bij elkaar heeft dat ongeveer 600 euro gekost.Met hout wat we nog hadden en een betonnen werkblad van 9 meter lang.

zo ziet het eruit
[ Afbeelding ]

Geerke, wat een mega gave keuken!!!!! *\o/*

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:41

Onze keuken komt van Nijhuis Keukens uit Hengelo. Goede (Duitse) kwaliteit voor een lagere prijs dan keukens van Ikea. Vraag me niet hoe, maar het is wel zo, met Siemens apparatuur. En alles is goed geregeld, alles was aanwezig, er ontbraken geen onderdelen en afspraken werden nagekomen.
We wilden geen gezeur met kortingen en speciale acties (toevallig een order die wegviel, zodat wij 45% korting konden krijgen als we DIRECT zouden beslissen) zoals we bij Brugman Keukens hadden meegemaakt. Gewoon direct een goede prijs. Tegen Nijhuis Keukens kon geen andere keukenwinkel op.

Of de kwaliteit echt goed is moet nog blijken, maar mijn oom en tante hebben de keuken een paar jaar geleden ook bij hem gekocht en die zeggen dat het goede kwaliteit is.

Alleen het werkblad hebben we wel van Ikea.

@Geerke: Echt gaaf!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:43

Geerke, wat mooi! <3

Wij moeten ook bezig met het uitzoeken van een nieuwe keuken. We zijn inmiddels bij Grando en Bruynzeel geweest, binnenkort plannen we een gesprek bij Ekelhoff in Duitsland om te kijken wat de mogelijkheden daar zijn.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:44

Geerke,

wauw <3

Wij zijn ook aan het kijken naar een keuken. Wel een voorlopige.
Zitten ook met heel erg weinig plaats en een vreemde vorm.

Ik volg even mee.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 09:44

MarliesV schreef:
Superkeukens zijn wij erg goed geholpen, netjes qua prijs en communicatie en keurig ontwerp binnen budget, ook gewoon eerlijk over wat wel en niet mogelijk was binnen ons budget.

Ik vond het gesprek daar ook echt prettig. Van te voren ons budget gegeven en daar kwam een prachtig ontwerp voor! Maar ik hou nog even alle opties open.

Geerke, wauw! Waren wij maar zo handig haha

Tessabuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:51

Ik lees even mee!

In verband met verbouwplannen willen we ook gaan kijken voor een nieuwe keuken. We zijn nog niet op zoek geweest, echter weten we wel precies wat we willen.

Welke winkels zijn aanraders? Zal Bruynzeel voorbij komen?
We willen sowieso bij Ikea gaan kijken.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:52

Wij stonden binnen no-time weer buiten bij Bruynzeel, maar dat lag meer aan de verkoper die wij hadden. M'n schoonouders hebben een Bruynzeelkeuken die al meer dan 20 jaar meegaat, nooit wat mee gehad ook :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:54

De apparatuur van Ikea is van Whirlpool dacht ik (kan ook een ander merk zijn ;) ) en bij Ikea met goede garantie.
Het nadeel van Ikea is het inmeten en plaatsen, dat moet je zelf goed regelen.

Wij hebben een Ikea keuken met apparatuur (tevreden) en het werkblad van http://www.123keukenapparatuur.nl/
Amateuristische site maar wij zijn in de winkel geweest en kregen een super goede service!

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 09:59

Fijne tips allemaal!

Kreeg ook de tip om bij avanti keukens te gaan kijken.
Staan goed aangeschreven

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:00

Ik ben van het weekend ook bij de keukenconcurent geweest.
We kwamen uit op een keuken rond de 13000 euro :') Mooie verkoop techniek want hij kon hem afprijzen naar 6500 euro en als we gelijk met hem zaken konden doen had hij een mooiere korting. Maar die vertelde hij pas als we zaken gingen doen. Yeah. Daar ben ik dus echt niet gevoelig voor.

Maar we hebben nu wel een hele mooie opstelling voor een keuken. Weten waar de aansluitpunten en stopcontacten moeten.

Daar kunnen we zelf mee verder, daarna naar de Hornbach gegaan. Daar hebben ze ook mooie keukens en apparatuur wat vele male goedkoper is dan de keukenconcurent. Bij ikea hebben we zelf een 3D tekening gemaakt en de duurste apparatuur erin gezet dan kwamen we nog niet eens uit op 4000 euro.

Bij de hornbach kunnen ze je trouwens ook helpen met een schets te maken :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:10

Ik zie dat ze bij Pallen tegenwoordig al een 3D-bioscoop hebben zodat je je nieuwe keuken helemaal in 3D kan bekijken :+ leuk :))
Maar ik zou hier echt eens binnenlopen als je een beetje in de buurt woont. Loont echt om er een uurtje voor te rijden. Je kijkt er je ogen uit!
http://www.pallen.de/nl/neues-kuechenhaus.html#4

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:14

Wij zijn ook bij pallen geweest maar ik vind het aanbod voor landelijke keukens erg tegen vallen! Wanneer je iets zoekt met hoogglans en bijzondere kleurtjes zou je daar inderdaad goed kunnen slagen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:15

Ik heb er inderdaad een prachtige pastel-gele keuken gekocht die verder echt nergens te vinden was :j

Het soort keukens zoals die van geerke zul je er niet vinden idd, maar die vind je bij Ikea ook niet.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:24

Wij zijn op dit moment met brugman bezig voor een keuken en badkamer en nieuwe wc beneden. Dus iets hoger budget. Maar dan ook wel alles voor dat geld.

tot nu toe heel tevreden :) alleen 30 oktober pas de sleutel van het huis. Dus nog wachten en de keuken die erin zit is op.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:25

Wij hebben trouwens gekozen voor een 2de hands keuken via duitse2dehandskeukens.be
Was inclusief bezorgkosten 1500 euro en dat voor een keuken van 3.40x3.20 inclusief alle apparatuur!

Wel zelf plaatsen. Hierbij een foto, nog niet helemaal op de plek maar een goede impressie:
Afbeelding