Hoi bokkers! Het eerste wat ik even kwijt wil aan de moderators hier; sorry als dit onderwerp hier niet past. Excuses alvast. Maar ik vroeg me dus al af zoals je al aan de titel ziet. Kan je op je 17e al uit huis? Ik heb er eigen redenen voor die ik lievee toch prive zou willen houden. Maar ik zet er wel bij. Het zijn niet bepaald leuke redenen. Zodoende. Ik studeer nog. En heb een bijbaantje. Zou het dan wel al mogelijk zijn om het huis te gaan? Groetjes !
melody7
Geplaatst: 11-05-15 22:31
Lijkt mij wel, er zijn genoeg 17-jarige die al op kamers gaan voor een opleiding/studie..
Hoe het precies zit met kosten etc. weet ik niet, woon zelf gewoon thuis.
Lynn_Nikita
Geplaatst: 11-05-15 22:32
Ja t kan maar is lastig moet nl en volwassen iemand tekenen voor je huur en huursubsidie ed heb je nog geen recht op
TheJokerr
Geplaatst: 11-05-15 22:34
het kan, ik woonde al op mijn zestiende op kamers, maar dit wel met inderdaad door mijn ouders handtekeningen voor huur. Inmiddels 18 dus maakt het allemaal niet meer echt uit. Je hebt immers wel recht dan op een uitwonende studie financiering (zodra je 18 wordt), dat kan, als je ouders niet zo veel verdienen, aardig hoog oplopen.. misschien iets om uit te zoeken?
Dat laatste is volgens mij niet meer waar. Studiefinanciering is afgeschaft en volgens mij krijg je dus geen geld meer. (maar weet t niet zeker aangezien ik daar zelf allang geen recht meer op heb)
Op je 17e uit huis gaan kan zeker. Je moet alleen rekening houden met het feit dat inderdaad je ouders vaak nog verantwoordelijk voor je zijn en dat toch veel huur instanties een stabiel inkomen verwachten van diegene die er gaat wonen. Dit is wel per instantie verschillend, dus dat zul je zeer zeker moet uitzoeken. Bij het op kamers gaan kijken ze daar vaak net iets anders tegenaan
Als je studeert heb je wel altijd nog kans op een aanvullende beurs. En je kans sowieso flink veel goedkoop bijlenen. In welke regio wil je ggraag wonen ts? Ik zou gewoon op zoek gaan naar een studenten kamer kost vaak toch wat minder dan een huis oid