Fiets gejat uit bewaakte NS stalling

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jacimatho

Fiets gejat uit bewaakte NS stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 19:58

#‎NS‬ Fijn, kom je thuis na een lange dag werken, is je fiets gejat uit de bewaakte fietsenstalling, vol met hippe camera's en toezicht. Want dat is veilig! Waar betaal ik ook alweer 100 euro per jaar voor? Oh....wacht....ik weet het...om fietsendieven het neusje van de zalm te kunnen geven. Lekker verwarmd een mooie fiets uitzoeken onder het moederlijk toeziend oog van de NS. Toe maar jongen.....De slijptol ligt nog net niet naast de fietspomp klaar. En bedankt! Als ik dan de beheerder bel, want dat staat op jullie site: " Bel de beheerder en hij helpt je verder ", zegt deze doodleuk dat hij echt niks voor me kan doen hoor, echt niet. Moet maar naar de politie gaan. Ik laat het hier niet bij zitten. Dus #NS, je mag aan de bak met je klantenservice. Die hele toko hangt vol met camera's. Ik wil die beelden zien. En meneer de luxe fietsendief met je lekker verwarmd fietsen uitzoeken van mensen die retehard voor hun centen werken, als ik je te pakken krijg trek ik je kop van je romp. Eikel... -:(-

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:00

Wat belachelijk! Zou toch minstens de kosten die jij maakt voor het 'laten bewaken' van je fiets terug EISEN. Dit kunnen ze echt niet maken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:22

Nou lekker 'bewaakt' dan. -O-
Schadeclaim indienen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:29

wat staat er in hun algemene voorwaarden?

als daar aansprakelijkheid van de hand gewezen wordt, dan zou ik naar het juridisch loket gaan met de vraag:

- waar betaal ik voor:
1. de vermindering van de kans op diefstal (laten we wel wezen, had je m buiten neergezet, was je waarschijnlijk al wel drie fietsen verder)
2. het voorkomen van diefstal... de bewaking heeft ook een bewakende functie, ze zijn aansprakelijk voor de goederen die onder hun beheer staan..

in het tweede geval gewoon een duidelijk brief opstellen, waarde van de fiets terug vorderen (niet je abonement).

in het eerste geval, dan is het een geval helaas en dan heb je je verzekering hopelijk nog.

wijzen ze de aansprakelijkheid niet van de hand.. dan is het helemaal simpel.. rekening indienen voor de dagwaarde van de fiets.

uhmm, en de woorden die je kiest voor wat je met de dief gaat doen is precies waarom jij de camarabeelden niet zult krijgen, maar aangifte zult moeten doen bij de politie die op hun beurt de camarabeelden zullen opvragen..

overigens is het kopen van een nieuwe fiets een stuk goedkoper dan je baan verliezen omdat je in de bak beland wegens zware mishandeling of moord (als je de kop van de romp getrokken krijgt, dan heb je toch echt een probleem... wel respect voor je kracht dan :') )

Kinke

Re: Fiets gejat uit bewaakte NS stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:52

Aansprakelijkheid kan toch ook niet zomaar van de hand gewezen worden? Ik meen ooit iets gelezen te hebben over bijvoorbeeld garderobes in theaters e.d. waar ook wel van die bordjes hangen dat ze niet verantwoordelijk zijn voor diefstal, dat mag volgens mij ook niet?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:54

nou dat zit niet mee! :x

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 23:09

Aangifte doen bij de politie, zij kunnen de beelden opvragen bij de NS! Stel mongolen die fietsen jatten

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 23:14

Inderdaad aangifte doen en het daar niet bij laten zitten!
Net zo lang door blijven zeuren tot dat ze die beelden opvragen. Ik ben bang dat ze dit niet als prioriteit zien, helaas.
Maar echt, er achter aan blijven gaan helpt!
(Al is het de vraag of ze wat kunnen met het beeld van de fietsendief, de kans dat ze hem herkennen is natuurlijk nihil)

Echt balen dit!!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 00:06

Kinke schreef:
Aansprakelijkheid kan toch ook niet zomaar van de hand gewezen worden? Ik meen ooit iets gelezen te hebben over bijvoorbeeld garderobes in theaters e.d. waar ook wel van die bordjes hangen dat ze niet verantwoordelijk zijn voor diefstal, dat mag volgens mij ook niet?

lijkt mij ook niet,
maar dan zou ik wel juridische hulp in de arm nemen..
je kunt dan zelf wel gaan modderen, maar die mensen zitten daarvoor.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 00:09

Nee dat is hetzelfde als dat op manege's bordjes hangen met " eigen risico", maar als er iemand ter pletter stort, zijn ze toch echt aansprakelijk hoor, al hangen er 100 eigen risico bordjes. :j

Vreselijk vervelend, zet je hem betaald neer, betaal je nog voor ook & dan nog je fiets weg. En terecht dat je hier werk van gaat maken!!!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 00:21

Waarom geven ze de mensen met een abonnement geen toegang via de Ov chipkaart? Dat lijkt me best te realiseren en dan is de kans op diefstal nog minder groot.

Wel bagger TS. Mag toch aannemen dat ze er iig wel op reageren ofzo? Een jaar lang gratis stallen lijkt me het minst wat ze kunnen doen. Of in ieder geval de beelden vrijgeven.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 00:34

Zo..kop van romp aftrekken..

Doe eens normaal met zulke uitspraken.. T maakt je net zo erg als een fietsendief..miss wel erger.

Doe aangifte...politie kan de beeldeb opvragen.. Simpel.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 00:39

Het kan ook een vrouw zijn die 'm heeft gejat he :+

Maar hartstikke zuur dit TS, daar betaal je niet voor :( Ik zou inderdaad langs de politie gaan en vragen wat je het beste kunt doen. Grote kans dat de dief op beeld staat, dus hoe sneller ze hier achteraan gaan hoe beter lijkt me. En je zeker niet laten afwimpelen, maar voet bij stuk houden!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 00:40

Jolliegirl schreef:

Doe eens normaal met zulke uitspraken.. T maakt je net zo erg als een fietsendief..miss wel erger.

Dus als jouw fiets net uit een bewaakte stalling gejat is reageer je niet zo emotioneel? Ga ergens anders de sfeer verzieken joh.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 00:47

lieveli schreef:
Jolliegirl schreef:

Dus als jouw fiets net uit een bewaakte stalling gejat is reageer je niet zo emotioneel? Ga ergens anders de sfeer verzieken joh.

Wellicht relativeer ik iets beter.

Wat schiet je dr mee op.

Aangifte doen is t enige wat werkt.
Als er al goede beelden zijn.

En zorgen dat je bij de aangifte 2! originele sleuteltjes hebt( dus bewijs dat je fiets op slot stond, ivm verzekeringswerk)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 00:55

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 00:57

lieveli schreef:
Jolliegirl schreef:

_/-\o_

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 01:10

Ik snap je uitspraak wel TS. Ik zou ook woest zijn als ze mijn opgepimte oma bike jatten.
Kan mij goed voorstellen dat dit even een manier is om je frustratie er uit te gooien.
Ik denk ook dat wij dat niet al te letterlijk moeten nemen

Ik zou direct aangifte gaan doen van de diefstal en daar ook duidelijk aangeven dat je wil dat ze de camera beelden gaan bekijken.
Tevens zou ik de voorwaarden van die stalling bestuderen

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 01:21

Cinderella schreef:
Hoi TS.
Ik denk dat je hier een boel aan hebt:
http://www.fietsersbond.nl/de-feiten/wetten-en-recht/advocaat-weet-raad/de-stalling-aansprakelijk-bij-fietsdiefstal#.VVEyvEd1HqA
Duidelijker kun je het bijna niet hebben en ik kan me er alleen maar bij aansluiten.
:)

dan trekt TS wellicht toch aan het kortste eind..

Citaat:
Een ander voorbeeld is dat je een jaarabonnement hebt bij de fietsenstalling van het station. Meestal moet je je fiets dan in een apart gedeelte van de stalling zetten waar je zonder controle naar buiten kunt, zonder briefje dat met een nummertje je fiets identificeert. In feite gaat het dan niet om bewaarneming, maar om verhuur van stallingruimte. In dit soort situaties kan de eigenaar zijn aansprakelijkheid voor diefstal en beschadiging wel degelijk uitsluiten.

Een voorwaarde is wel dat het bord met de gewraakte tekst op een goed zichtbare plaats hangt. En dat er een gegronde reden is voor uitsluiting van aansprakelijkheid, bijvoorbeeld dat men zich als fietsenmaker of stallinghouder niet goed kan verzekeren tegen het risico van diefstal van gestalde fietsen. Tegenwoordig geldt bij verzekeringen tegen diefstal van in bewaring genomen goederen meestal een eigen risico van € 225. Omdat de meeste fietsen minder waard zijn, betekent dit dat de fietsenmakers en stallinghouders zich in feite niet kunnen verzekeren tegen fietsdiefstal. In zo'n geval zal de rechter aansprakelijkheidsuitsluiting toelaten. De directie hoeft zich in dat geval geen zorgen te maken. En de fietseigenaar? Die kan maar het beste een goed slot aanschaffen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 01:24

Jolliegirl schreef:
Wellicht relativeer ik iets beter.

Wat schiet je dr mee op.

Aangifte doen is t enige wat werkt.
Als er al goede beelden zijn.

En zorgen dat je bij de aangifte 2! originele sleuteltjes hebt( dus bewijs dat je fiets op slot stond, ivm verzekeringswerk)

Niet beter, maar betweterig. Ik weet niet of je momenteel misschien niet lekker in je vel zit maar je negativiteit en verheven gedrag draagt niet bij aan de sfeer op bokt.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 11:45

Natuurlijk is mijn post een uiting van frustratie en boosheid van dat moment. Mi ook niets mis mee.
Aangifte gedaan vanmorgen op het politiebureau, ben keurig geholpen. Van de NS heb ik nog niets vernomen.

Daarna naar station gefietst en nog een keer gezocht en zowaar...De fiets terug gevonden met het slot nog dicht. Ik ben erg blij dat de fiets er weer is en zal deze voortaan met dubbel slot vastleggen.

Voor de fiets is het gelukkig eind goed al goed, had niet verwacht deze terug te vinden. Dank voor de gegevens tips over de voorwaarden en reglementen. Indien de fiets nog weg zou zijn waren deze zeer nuttig. Nu wellicht handig voor een ander die in eenzelfde situatie komt te verkeren.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:30

Da's bijzonder dat hij er ineens weer staat!? :wow:

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:32

Wat :') Dat is eh... Bijzonder. Fijn dat hij in ieder geval weer terecht is!

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:36

Jacimatho schreef:
Daarna naar station gefietst en nog een keer gezocht en zowaar...De fiets terug gevonden met het slot nog dicht. Ik ben erg blij dat de fiets er weer is en zal deze voortaan met dubbel slot vastleggen.

:')

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:39

Dus de fiets stond ineens ergens anders? Nog wel in de bewaakte stalling? Vaag.. :')