Rally for kids! Wij rijden om zieke kinderen te verblijden!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Rally for kids! Wij rijden om zieke kinderen te verblijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 21:42

Rally for Kids!
Wij rijden om zieke kinderen te verblijden!

Dit is de missie waarmee de stichting Rally For Kids in juli 2006 is geboren. Op een leuke manier willen wij ernstig zieke en gehandicapte kinderen in contact brengen met de rallysport en hen een onvergetelijke dag bezorgen.
Tijdens dit evenement hebben wij en andere vrijwilligers, zieke kinderen of een gezinslid een aantal snelle ronden over het circuit kunnen laten ervaren. Het plezier dat de kinderen hieraan beleefden, ondanks hun ernstige ziekte, raakte ons diep. Wij kunnen en willen niet stil blijven zitten, maar meer betekenen voor deze kids.

En ik ben één van de vrijwilligers. En dan wel in de vorm van een 'gastrijder'.
Met mijn roze Citroën AX GT heb ik al heel wat kindjes een hele grote glimlach op hun gezicht bezorgd. Echt super om te doen!
Afbeelding

Zo staan ook veel kinderen en zélf ouders versteld hoe goed mijn roze kleine bakkie het doet, tussen de Lamboghini's en andere sportwagens!
Uiteraard is mijn AXje voorzien van een rolkooi, rally stoelen en andere veiligheidsmaatregelen, maar verder is hij motorisch nog helemaal standaard. En daar staan veel mensen van versteld! :)
Genoeg gepraat, hier komen de foto's van weer een super geslaagde Rally for Kids dag! En het weer was ook super.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zo komt aan iedere mooie tijd een einde. De héle dag heeft mijn Axje zich stoer gedragen tussen al die sportwagens, maar bij één van de laatste rondes brak mijn schakelstang af :P Dus tja... toen moesten we onze ronde op een andere wijze afmaken ;)
Afbeelding

Op de foto's is te zien dat mijn AX bewapend is met camera's.
Hier is een film gemonteerd met de camera die op het dak staat.

Lara_Silver

Re: Rally for kids! Wij rijden om zieke kinderen te verblijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 21:52

Super goed initiatief en wat een schattige auto! :)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 21:56

Ja is echt super leuk en dankbaar om te doen :D

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 21:57

Een heel special ietsvoor de kinderen, petje Af en wat is die roze auto store!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:45

Mws-> lzp

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 23:29

Wat leuk!!

Wij doen a.s. zondag meer met een rally voor de Ronald mc Donald hoeve. Als enige met een 100% electrische auto!

Wij doen misschien ook mee met een dag op het circuit van Assen. Dan rijden er ook zieke kinderen en ouders van de kinderen mee.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 10:42

Leuk Fred! :)
Met wat voor auto doe je mee dan? Tesla?

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:53

Chasey schreef:
Leuk Fred! :)
Met wat voor auto doe je mee dan? Tesla?

Ja klopt een P 85Kw , Je hebt echt een tof bakkie! Gister was ik niemandsland zonder 4G en wilde het filmpje niet laden... Gaat voor zo'n kleintje echt mooi door de bochten!

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:55

Super leuk dat je er weer was! Ik heb nog wat foto's van je volgens mij, zal morgen/overmorgen wel eens kijken. Wanneer ik tijd heb :o

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 11:05

Fred, Ja hij is erg geschikt voor het slalommen :) Ookal komt hij aardig wat uit de vering. Maar er zit ook nog steeds standaard vering onder. Maar dat komt later. Eerst de versnellingsbak en schakelstangen vervangen ;) ;) Haha!

Lienepien, wat leuk! Ben heel benieuwd :D

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:59

Chasey schreef:
Fred, Ja hij is erg geschikt voor het slalommen :) Ookal komt hij aardig wat uit de vering. Maar er zit ook nog steeds standaard vering onder. Maar dat komt later. Eerst de versnellingsbak en schakelstangen vervangen ;) ;) Haha!

Lienepien, wat leuk! Ben heel benieuwd :D

Echt scheisse dat ie kapot ging! Ik moet nog even vragen hoeveel km's de rally is... hopelijk beetje rond de 200 dan kunnen we een beetje doorkarren :)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 12:08

Ach ja, dat ding heeft ook al veel gelopen hoor. Dus was een keer te verwachten :)

Hoever kan zo'n Tesla?

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:21

Chasey schreef:
Ach ja, dat ding heeft ook al veel gelopen hoor. Dus was een keer te verwachten :)

Hoever kan zo'n Tesla?

400 km kun je per keer erin laden. De auto houd bij hoeveel je gebruikt en hoe je rijd. Wij laden 380 en dat is in werkelijkheid met ons rijgedrag 350. Maar als je 88 km per uur gaat rijden haal je 500 km.

We hebben de auto nu een jaar en hebben meer dan 70.000km op de teller staan met ongeveer 1500 kosten aan stroom.

Een gewoon stopcontact laad ongeveer 12 km per uur, krachtstroom 45 tot 50 en 3 fasen 16 ampere 100 km per uur. Tesla heeft speciale superchargers staan die laden 80% in 20 minuten en daar laad je als Teslarijder je hele leven gratis. Ze staan door heel Europa en kun je van punt naar punt rijden. In Nederland staan er 4, in Zwolle, Amsterdam, in Noord Brabant en vlakbij Apeldoorn. We zijn afgelopen winter naar Oostenrijk geweest, dat was 1100 km en hebben we met laden 14 uur over gedaan (Groningen, Innsbruck) dan rijd je dus gratis (op de afschrijving na) naar je vakantie bestemming!

Het onderhoud is 700 per jaar ongeacht je km's en je hebt 8 jaar garantie op de hele auto en 4 jaar op de motor ongeacht de km's. En er zit bijna niets in wat stuk kan gaan, geen versnellingsbak of kop die kan lekken, geen olie. Het enige wat erin kan is ruitenvloeistof. Er zit heel veel ruimte in, de motorkap is ook een bagage ruimte omdat er geen motorblok inzit.

Je gaat even anders denken en je denkt wat meer vooruit, maar in een pieplandje als Nederland is het echt heel goed te doen. We hebben dit jaar maar 4 of 5 keer gehad dat we echt moesten wachten met laden. Maar de laatste tijd hoeft dat echt niet meer. We calculeren het steeds beter in en we zijn een keer vergeten de stekker erin te doen :') Gelukkig hebben we nog een bus achter de hand als we echt wegmoeten en geen stroom in de auto zit.

Het is een simpele som, als je veel rijd en je de auto zakelijk koopt kan het uit in verhouding met onze vorige auto (Lexus IS) is de Tesla na 5 jaar naar 0 afgeschreven.

Toen mijn vriend met het idee kwam om elektrisch te rijden dacht ik... wtf, geitenwollensokken gehalte en een Prius of zo'n lelijke Outlander... Maar ik kan zeker leven met een Tesla :P

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:20

De rest volgt! Deze stuurde mijn vriend alvast, hij heeft het SD kaartje bij hem thuis :')
Afbeelding

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 16:16

Fred, ja een Tesla is inderdaad wel een mooie auto om te zien, in tegenstelling tot de prius haha ;)
Mijn man heeft er ook wel eens over gehad, een Tesla. En ik denk dat je inderdaad gewoon moet uitproberen hoe je het beste kan laden. Daar wordt je vanzelf wel handig in. :) Het is gewoon heel anders.

Leuke foto Lienepien! :D Ben benieuwd naar de rest, maar deze vind ik al heel leuk :D

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:56

Leuk!

Zo hebben wij in 2012 de SG2K challenge meegereden. Rit naar Italie en terug.
We reden hier voor stichting opkikker met 50 auto's mee. Allemaal 250pk +.
Op onze laatste dag in Maastricht waren er kids van deze stichting die een aantal rondjes mee mochten rijden!

Heerlijk om te zien! Wat voor ons 'normaal' is en onze dagelijkse auto was toen, was voor deze kids een once in a lifetime gebeuren! Heerlijk om te zien.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:03

Chasey schreef:
Fred, ja een Tesla is inderdaad wel een mooie auto om te zien, in tegenstelling tot de prius haha ;)
Mijn man heeft er ook wel eens over gehad, een Tesla. En ik denk dat je inderdaad gewoon moet uitproberen hoe je het beste kan laden. Daar wordt je vanzelf wel handig in. :) Het is gewoon heel anders.

Leuke foto Lienepien! :D Ben benieuwd naar de rest, maar deze vind ik al heel leuk :D

Precies, het went echt. Gewoon iets langer vooruit denken. Als je in Leeuwarden of in de buurt bent mag je best een rondje meerijden hoor, even een PB sturen. Mijn vriend is een soort rijdende atractie ;)

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:23

Afbeelding

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:24

Ik stuur de rest wel via pb ofzo!

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:27

Wat een stoere auto! Ik ben er helemaal fan van.
Wat een goed initiatief en leuk dat je erin mee rijdt. Een simpele manier om kinderen de dag van hun leven te bezorgen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 22:50

Colien, ja ze vinden het echt prachtig!! :)

Lienepien, super bedankt voor de foto's :D

Fred, Leeuwarden ligt helaas niet om de hoek, maar had me erg leuk geleken! :D

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:03

Het was echt superleuk! Prachtige route, ik navigeerde, mijn vriend zocht naar de foto's en af en toe lekker knallen op zo'n mooi weggetje!. Deden echt gave auto's mee, Austin Martin, Ferrari, een echte rally Porche, een prachtige Austin Healey. Dat waren wel de echte bikkels die de hele reis met open dak hebben gereden.

We hebben het makkelijk gehaald, van huis naar de startlocatie, in Sneek was een tussenstop waar we bij hebben geladen. Het was niet nodig voor ons bereik maar dan hadden we extra speling en konden we nog een beetje pittig doorrijden.

Volgend jaar doen we sowieso weer mee met de Thuis Trophy, er is bijna 10.000 euro opgehaald voor de Ronald Mc Donald hoeve!