Ongedierte....We worden er gek van!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bambi1995

Ongedierte....We worden er gek van!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 15:53

Ongedierte..... Mijn moeder en ik worden er echt gek van...

Torretjes, zilvervisjes, muizen, vliegen, ratten.....

We hebben in ons huis ontzettend last van torretjes (we vermoeden broodkevers, maar weten we niet zeker) Ook hebben we zilvervisjes op de overloop en in de badkamer en soms ook in mijn slaapkamer. Waar die twee soorten ongedierte vandaan komen, Joost mag het weten.
We hebben standaard de stofzuiger staan in de gang om de torren op te zuigen. De torren zitten voornamelijk in de gang.
Elke avond voor dat ik naar bed ga controleer ik alles of ik ook zilvervisjes zie, dan maak ik ze dood en spoel ik ze door het toilet. Ik ben zo vies van al die vieze beesten.... Ik ben het gewoon echt zat.

In de zomer hebben we de deur open zonder vliegengordijn (is wat lastig met een schuifdeur) En dus hebben we zo 30 vliegen in huis die alles er onder schijten.

In de winter hadden we een keer muizen in de tuin die allemaal holen maakten onder het gras waardoor het gras heel zacht was en je bijna wegzakte.

En een maand geleden zei de buurman dat we een rat in de tuin hadden... Die rat nooit meer gezien.

Misschien is het wat om hier al jullie ergernissen van ongedierte te plaatsen en als je zelf last van ongedierte bent en er ook gek van wordt.

Ik zou ze ook wel graag willen verdelgen maar we weten niet waar ze vandaan komen dus weten we ook niet waar we allemaal vergif moeten spuiten. We hebben ook huisdieren dus het moet niet gevaarlijk voor hun zijn. En oohja ik heb eigenlijk best wel een angst voor vergif, ben dan bang dat ik er zelf dood van ga en dat het dan aan mijn handen zit en dat je het dan inademt. En dat je dan niet normaal meer in je huis kan zijn zonder dat je vergif aan je handen, onder je voeten etc. krijgt.
Misschien stel ik me aan maar heb al mijn hele leven angst voor vergif.

Champie_Me

Re: Ongedierte....We worden er gek van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 15:56

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 16:06

Ik heb wel en niet last van ongedierte. In huis vind ik het niet zo grappig, maar aangezien ik op een heel oud boerderijtje woon welke alles behalve afgewerkt is, ontkom ik er niet aan. Vorig jaar een mierennest onder de vensterbank van de keuken. Waren doodleuk onder het kozijn doorgekropen.
Regelmatig naaktslakken in de gang, die vind ik nog wel het ergste! Ik vind ook wel eens een pissebed hier en daar en het huis zit vol met spinnen. In deze tijd neemt de hoeveelheid muggen en vliegen ook flink toe, ondanks overal horrengaas. In elke kamer heb ik een vliegenmepper liggen, stuk efficienter dan dat ding steeds zoeken!
Dus tja, ongedierte zat hier. Maar ik ben er inmiddels ook wel een beetje aan gewend en maak me er niet zo druk om. Ik kan me sowieso niet druk maken over beestjes buiten en eerlijk gezegd snap ik het nooit als mensen dat wel doen. Wat geeft het dat er een rat in je tuin is geweest?
Afgelopen jaar is een veel te goed jaar geweest voor muizen, iedereen heeft er last van. Krengen hebben de vloer van mn schapenstal wiebelig gemaakt, die moesten we opnieuw leggen (stoeptegels) wegens alle gangen. En dat is ondanks 4 jagende katten... Enige wat ik kan doen is zorgen dat alle voer afgesloten zit en de boel een beetje netjes blijft. Beestjes leven nou eenmaal buiten dus moet ermee leven!

Vergif doe ik niet aan, behalve voor de mieren. Daar kan ik de katten wel bij weg houden. Maar verder durf ik er ook niet aan te beginnen hoor, veel te bang dat mn dieren er iets van oplopen!

melanietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 16:07

Misschien ff naar een welkoop of andere winkel gaan voor advies.Wie weet Is er een oplossingen waar jij geen problemen mee hebt qua vergif.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 16:11

Ik heb echt een hekel aan ongedierte. Laatst een miereninvasie in huis, ze liepen zelfs over de eettafel en salontafel. Dat vind ik gewoon zo vies. Ik heb van die HG spray gehaald tegen kruipende insecten en gekeken waar ze vandaan kwamen en de spuit tussen de kieren geduwd en flink gespoten. Geen mier meer gezien. Dan maar vergif hoor maar ik ga niet tussen de beestjes zitten.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 16:12

Oh ik vergeet een stukje. Ik heb zelf ook last gehad van zilvervisjes toen we hier kwamen wonen. Zoals als in de link staat die gegeven is, houden ze van vocht en warmte. Het huis had een flink vochtprobleem welke we inmiddels hebben opgelost. Ook stook ik niet zoveel, het is hier meestal 18/19 graden in huis. Ik heb die krengen het hele jaar nog niet gezien, ze lijken echt weg te zijn!
Voor die torren zou ik toch proberen te achterhalen waar ze vandaan komen, geen idee hoe je het anders kan bestrijden...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 16:16

In dit huis valt het gelukkig mee, uitgezonderd een enkel zilvervisje, maar in mijn vorige huis hadden we last van kleermotten. Verschrikkelijk! En ze waren ook nog eens moeilijk uit te roeien. Ik heb iedere 6 weken een gigantisch chemisch goedje moeten spuiten en toen bleven ze gelukkig redelijk weg.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 16:44

Ik zou een verdelgingsdienst bellen om er van af te komen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 16:47

NoName126 schreef:
Ik zou een verdelgingsdienst bellen om er van af te komen.

Maar zolang je de oorzaak niet aanpakt, zal het probleem uiteindelijk er weer komen.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 17:00

dat sowieso. daar moét je achter komen. maar ook daar kan de bestrijdingsdienst wellicht ook meekijken. die zien dat tenslotte elke dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 17:04

Een verdelgings/ongediertebestrijder die kijkt eerst waar het vandan komt en dan gaat hij je huis behandelen. Dus inderdaad verdelgingsdienst bellen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 17:21

Ik had last van mieren, ik heb hun "hol" gevonden en ontzettend veel deo gespoten en afgeplakt met ducktape, nooit meer last van gehad :+

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 17:25

Ik heb vanaf t voorjaar tot ongeveer oktober last van fruitvliegjes. Vooral in de keuken maar regelmatig door het hele huis. Ik probeer dus in ieder geval nooit etensresten te laten staan en maak vaak de keuken en dergelijke schoon. Nadeel is dat mijn huisgenoten iets minder schoon zijn en ze dus vooral daar vandaan komen.. Gek word ik ervan |o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 17:46

lifaya schreef:
Ik had last van mieren, ik heb hun "hol" gevonden en ontzettend veel deo gespoten en afgeplakt met ducktape, nooit meer last van gehad :+

Deo?? :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 17:50

Jep, chemische troep die deo, geurspuitbussen werken ook heeeeel goed :D

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 17:55

lifaya schreef:
Jep, chemische troep die deo, geurspuitbussen werken ook heeeeel goed :D

Brise werkt inderdaad ook super. Zijn die beesten gelijk de weg kwijt van die stink lucht...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 18:00

Sowieso even je huis goed na gaan qua hygiëne. Heb je alles wel goed opgeruimd (keuken, bijkeuken) etc., ventileer je wel goed? Is het niet vochtig? Sowieso kun je iedere kamer goed nagaan eventuele spleten en kieren dicht purren/kitten.

Eventueel kun je je huisdieren en jullie zelf een vakantie gunnen zodat de ongedierte bestrijding goed de bron kan zoeken en behandelen.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 18:05

magda_90 schreef:
Sowieso even je huis goed na gaan qua hygiëne. Heb je alles wel goed opgeruimd (keuken, bijkeuken) etc., ventileer je wel goed? Is het niet vochtig? Sowieso kun je iedere kamer goed nagaan eventuele spleten en kieren dicht purren/kitten.

Eventueel kun je je huisdieren en jullie zelf een vakantie gunnen zodat de ongedierte bestrijding goed de bron kan zoeken en behandelen.

Hygiëne is prima, maar lees vaak dat hygiëne niks te maken heeft met ongedierte. Ook schone huizen krijgen ongedierte.

In de badkamer zou het wel vochtig kunnen zijn en daar zitten ook dus vaak zilvervisjes. Is het misschien een idee om een vochtvreter in de badkamer neer te zetten?

Wij hebben op de overloop laminaat liggen en de zilvervisjes gaan denk ik onder de plinten zitten. Maar kan je die wel dicht maken met pur? is dat niet verschrikkelijk lelijk?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 18:12

Hygiëne kan wel een trigger zijn. Als je bijvoorbeeld maar zelden achter de kasten schoonmaakt en je hebt al een huis wat gevoelig is voor het e.e.a. dan kan het zeker een trigger zijn, vandaar de opmerking. Sowieso voorkomen dat veel dingen op de grond rondslingeren etc.

Vochtvreter is zeker handig inderdaad, maar ook goed luchten, vaak een raam/deur open laten staan.

Pur moet je meer gebruiken voor grote gaten, dan aan de buitenkant afvlakken en eventueel een laagje kit (hebben wij in de badkamer gedaan met een stukje scheve muur die problemen gaf, ziet er van buiten netjes uit).

Kun je de plinten makkelijk verwijderen? Zo ja, dan kun je daar eens stevig gaan schoonmaken en dan alle kieren die je tegenkomt dicht maken.
Je zou dit onder de plinten kunnen spuiten: http://www.zilvervisjes-weg.nl/a-254594 ... dierte-hg/. Werkt goed.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 18:17

Op een 1 of andere vreemde manier zitten er altijd mieren,zilvervisjes en lieveheersbeestjes in ons huis :+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 18:18

Schiet mij ook te binnen, is het onder jullie huis wel droog? Buurman had er ook verschrikkelijk last van, bleek er behoorlijk water onder zijn huis te staan. Nu dat gefixt is, zijn de problemen ook weg.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 18:24

Waar ik ook meteen aan denk: is jullie huis wel voldoende geventileerd?
Hoe wonen jullie? In de stad, rijtje, vrijstaand, boerderij, flat? Welk bouwjaar? Goed of niet goed geïsoleerd?
Er zijn zoveel factoren die meespelen met ongedierte.

Wij hadden een paar weken geleden een clustervlieg-invasie, die hebben in de spouw overwinterd en konden de weg naar buiten waarschijnlijk niet meer vinden. Daarom hadden ze bedacht dat ze met honderden tegelijk in de badkamer konden komen wonen. Slecht plan.
Hygiëne top, maar landelijk en als de schilder alle ventilatie dichtkit en dichtplamuurt, dan moeten ze érgens heen.

Tigear

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 18:25

Ik slaap al 3 dagen bijna niet omdat er ergens op mijn kamer een mug zit en met mug bedoel ik zo'n kleine snelle poedersuiker mug, niet te vinden en zodra je hem ziet zo weer weg. -:(-

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 19:28

Ik heb geen verstand van wat een goed geventileerd huis is, we wonen in een rijtjes huis op een bungalowpark. Het huis is 24 jaar oud. Over isolatie weet ik niks.

Trouwens die torren hebben we meegenomen toen we gingen verhuizen want in ons oude huis hadden we ze ook maar toen zaten ze in de keuken.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 20:00

Oohja, morgen is het Moederdag en komt er allemaal visite, mijn moeder ziet daar best tegen aan want de torretjes in de gang blijven maar komen, ze is bang dat de visite de torretjes ziet.