Ik werk op dit moment al een jaar op een super geweldige woonzorgboerderij, die nauwelijks 1,5 jaar open is. Dit werk bied mij heel veel mogelijkheden om mijzelf te vormen dmv cursussen en scholing.
Op dit moment is mij een scholing aangeboden voor stagebegeleider. Stukje E-learning en een cursus dag. Hiervoor ben ik samen met een paar andere mensen voor geselecteerd.
Nu begint het wat te kriebelen bij mij. Ik heb een diploma voor Medewerker Maatschappelijke Zorg 4 - Speciale doelgroepen. Dit is een opleiding die veel focust op begeleiden en activiteiten en minder op zorg, op dit moment merk ik dat ik ook tegen dingen aanloop zoals insuline prikken, zwachtelen van benen etc.
Ik wil er een opleiding bij gaan doen, naast het werk, om breder te kunnen gaan scholen. Ik ben nog maar 22 en ondanks dat er geen verbeterpunten zijn en ik daar helemaal op mijn plek ben (dit is wederzijds) weet je nooit wat er in de toekomst voor kan komen. Het staat al vast dat dit volledig vergoed wordt door mijn bazin.
Nu zit ik te denken om versneld een verzorgende IG'er opleiding te doen. Dit duurt 1,5 jaar. Maar ik hoorde dat een aantal collega's een cursus Verpleegtechnische handelingen doen, waar zij ook een gelegitimeerde certificaat voor krijgen.
Ik vroeg mij af wat zwaarder weegt; Verzorgende IG'er met alles erbij (en delen qua scholing wat ik al gehad heb) of Verpleegtechnische handelingen wat meer richt op wat ik mis. Dit is een cursus van 10 dagen even uit mijn hoofd.
Ik weet niet wat ik moet doen
Wat zouden jullie doen als jullie in mijn schoenen stonden?