Hondensieraad

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Hondensieraad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 22:57

Allereerst, ik heb de zoekfunctie gebruikt! Alle topics waren al redelijk oud, en ik neem aan dat veel van deze mensen gestopt zijn en andere mensen begonnen zijn sieraden met hondenhaar te maken.

Ik keek zojuist in onze kast en zag de urn in de kast die wij van het crematorium meekregen met de as van onze vorige hond. Nu zat er ook een pluk haar bij. Ik zat al een tijdje met het idee een armband te laten maken met haar van mijn verzorgpaard(en), maar deed het niet omdat een verzorgpaard natuurlijk niet per sé iets blijvends is. Nu zou ik heel graag een armband laten maken met het haar van mijn huidige en vorige hond erin verwerkt, maar ik weet niet precies hoe en door wie. Zo dacht ik aan óf een hangertje, zo'n glazen bolletje met haar erin, of een bedel met een klein vlechtje eraan, en misschien met een gravure van de namen.

Ter verduidelijking van het eerste idee:

Afbeelding

Ik ben alleen bang dat ieder klein vuiltje er heel erg op te zien zal zijn.

Ter verduidelijking van het laatste idee:

Afbeelding

Wie heeft er nog meer ideeën, enig idee waar ik het kan krijgen en met wat voor prijs ik rekening moet houden?

Eunomia

Re: Hondensieraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 07:22

Ik heb voor mijn verjaardag een ring gekregen met het haar van mijn pony's erin verwerkt. Ik weet niet of dit pok mogelijk is met hondenhaar, maar hierover zou je even kunnen mailen. Ik heb het via deze site gedaan: http://www.paardenring.nl/

Ik ben erg tevreden over de service en heb een onwijs mooie ring mogen ontvangen. Je kunt er ook oorbellen en kettingen laten maken uit m'n hoofd, maar ik weet hiervan ook niet of dat met hondenhaar mogelijk is.

Je kunt het zo duur maken als je zelf wil. Mijn ring was geloof ik €50,00.

Het eerste idee vind ik erg gaaf. Dat zou heel erg tof zijn aan een ketting. De tweede vind ik persoonlijk wat minder, maar dat is puur een smaak-kwestie.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 07:41

Ik lees even mee.
Wil ook graag iets van het haar van mn hond.
Ik had een ring laten maken van mn paard bij http://sieradenmethondenhaar.nl maar dan haar site voor paarden.
Ze was niet heel goedkoop maar vond het graveren daar heel mooi maar heb er super spijt van gehad!
Kreeg de ring nml met door zn naam een hele diepe graveer kras en ze wilde er niets aan doen omdat er immers nog meer krassen opkwamen.enige optie die ik uiteindelijk na lang over en weer mailen (had geen tel nr) kreeg was eraf schuren en opnieuw graveren met als gevolg dat de kwaliteit heel erg achteruit ging.

Daar laat ik dus absoluut niets meer maken dus hoop dat hier wat leuke sites doorgegeven worden.

__Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 07:54

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 10:12

Dankjewel carpe diem! Ik heb een mailtje gestuurd met de vraag of ze ook hondenhaar bewerken.

Oh dat is zeker minder ciniz123, ik had haar website al op het oog maar twijfel nu toch door jouw bericht, en het feit dat je geen idee hebt van de prijzen.

Nicole, Dankjewel voor je bericht! Ik zal er zeker even heen kijken maar ik ben bang dat het te groot wordt om aan een armband te hangen.

__Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:21

Voor aan een armband is de hanger misschien iets te groot. Heb je zelf al een armband waar je hem aan wil hangen?
Ik krijg namelijk binnenkort ook armbanden binnen:

Afbeelding

Horsier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:23

Voor hondenhaar zou ik je toch echt wel een glaskraal aanraden.
Dan zit het opgesloten en kan er niks mee gebeuren.
Die bedels zijn heel mooi maar ik vraag me af hoe lang ze zo blijven.
Hondenhaar is zo zacht en dun dat ik denk dat er niks van overblijft.
Of ze moet het insealen met hars ofzo maar dat kan ik zo vanaf de foto niet zien.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 10:28

Nicole, kan dat dan ook met meerdere bedels aan een armband? Ik wil namelijk telkens bedels toe kunnen voegen, een beetje een pandora armband idee.

Horsier, wat grappig, jouw website was ik in mijn zoektocht ook al tegengekomen. Met de glaskraal ben ik bang dat het vuil goed te zien is en dat hij er makkelijker af gaat en ik het dus kwijt ben. Ik geloof dat de bedels inderdaad met een soort hars beschermd worden.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:53

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:10

Hallo,

Ik maak, onder de naam Beadalot, ook regelmatig sieraden met hondenhaar.

Zoals bijvoorbeeld de al genoemde holle glaskraal (7,50 euro compleet met kettinkje maar kan natuurlijk ook aan een armband)

Afbeelding

Maar ook kan het haar onder glas in de vorm van chunks (groot of klein). Het voordeel dan is dat je kunt wisselen. Zo kan het aan een kettinkje:

(dit is een voorbeeld van 20mm (met paardenhaar en 2 'veertjes') dus te groot voor aan een armband maar ik heb ook kettinkjes voor kleine chunks. Deze kost bijv. compleet 8,00 euro)
Afbeelding

Het kan dan ook aan een armband (in de middelste hier zit hondenhaar)
Afbeelding

Of op een (RVS) ring :) (dit is dan een voorbeeld van een mini-chunk met hondenhaar)
Afbeelding

Mocht je het leuk vinden om nog meer voorbeelden te zien, verwijs ik graag naar mijn facebookpagina www.facebook.com/beadalot of website www.beadalot.nl

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 18:08

Zo nathalie, die zijn mooi! En ook niet zo belachelijk duur. Ik geloof dat dat bredere armband dan drukknopjes erop heeft of zoiets? en maak je ook die kleine fototjes voor eraan zelf?

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:09

Dank je

De foto- en naamchunks maak ik inderdaad ook.
Chunks (of Clicks) zijn drukknopen, dat klopt! Hierboven zijn ze te zien op de ring, ketting en armband (je kunt dat dus onderling uitwisselen )

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 22:07

En blijven die dingen wel echt goed zitten dan? Niet dat ze opeens eraf klikken.

ukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 11:36

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 12:26

Dat is inderdaad ook mooi! Hoe lang duurt het voordat zoiets klaar is?

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 09:06

nathalie2302 schreef:
Hallo,

Zoals bijvoorbeeld de al genoemde holle glaskraal (7,50 euro compleet met kettinkje maar kan natuurlijk ook aan een armband)

[ Afbeelding ]

Maar ook kan het haar onder glas in de vorm van chunks (groot of klein). Het voordeel dan is dat je kunt wisselen. Zo kan het aan een kettinkje:

(dit is een voorbeeld van 20mm (met paardenhaar en 2 'veertjes') dus te groot voor aan een armband maar ik heb ook kettinkjes voor kleine chunks. Deze kost bijv. compleet 8,00 euro)
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Of op een (RVS) ring :) (dit is dan een voorbeeld van een mini-chunk met hondenhaar)
[ Afbeelding ]

Mocht je het leuk vinden om nog meer voorbeelden te zien, verwijs ik graag naar mijn facebookpagina http://www.facebook.com/beadalot of website http://www.beadalot.nl

Ik zou graag een holle gaskraan met ketting en hangertje willen. Kan ik gewoon via de site doen?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 09:08

Haha autocorrect is soms echt geweldig.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 09:16

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 09:44

Pffff.. glashanger. ... ik neem vanmiddag even contact op.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 16:14

hittepit_12 schreef:
nathalie2302 schreef:
Hallo,

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Mocht je het leuk vinden om nog meer voorbeelden te zien, verwijs ik graag naar mijn facebookpagina http://www.facebook.com/beadalot of website http://www.beadalot.nl

Ik zou graag een holle gaskraan met ketting en hangertje willen. Kan ik gewoon via de site doen?

Autocorrect maakt er inderdaad vaak spannende brouwsels van

Bestellen kan (weer, moet ik erbij zeggen want onze host had wat probleempjes de afgelopen 2 dagen dus mijn site was niet bereikbaar) via de site.

ukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 16:16

MorganeR schreef:
Haha autocorrect is soms echt geweldig.

Max. een week :)