Mensen die theater leuk vinden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Mensen die theater leuk vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 21:08

Ik ben heel veel bezig met theater. Sinds 2011 acteer ik in amateur/student producties. Ik was nooit zo'n fan van acteren of theater, vond het maar niets. Maar in 2011 sleepte iemand me mee naar een theatergroep en vanaf dat moment ben ik er niet meer weg gekomen. Ondertussen zit ik in het bestuur van die groep :D (GUTS; http://www.gutstheatre.nl) Omdat ik dit jaar in het bestuur zit en veel achter de schermen werk had ik helaas geen kans om zelf in een stuk te spelen. Maar ik kan niet wachten op volgend seizoen, wanneer de audities weer in volle gang zijn en ik weer een poging kan wagen.

Wel geef ik acteerworkshops aan onze leden, doe ik het PR gedeelte voor onze toneelstukken en nog tig andere crew taken achter de schermen, naast het bestuur.

Het is ook leuk om achter het podium te werken en niet alleen op het podium. Ik heb zelfs gemerkt dat ik dat eigenlijk leuker vind :') .

Waarom dit topic? Nou om mensen de vinden die theater ook leuk vinden, daarover willen kletsen, ervaringen willen delen, hun aankomende (amateur)toneelstukken willen delen, waar zelf in zitten of waar anderen misschien wel interesse in hebben etc. Of aankomende audities etc :D. Het lijkt me leuk om meer acteurs/actrices of productiewerkers te leren kennen :).

Ik begin maar meteen met het delen van ons aankomend stuk :D . Allereerst The Breakfast Club! Bijna iedereen kent de jaren 80 film wel toch. Die heeft dit jaar zijn 30 jaar bestaan viering en in ere daarvan houden wij een theaterstuk naar de gelijknamige film :D.

Afbeelding

De promo :D

Facebook: https://www.facebook.com/events/816427478444975/

En dan nog, niets van onze theatergroep, maar wel soort van in samenwerking met; "Closer" van Patrick Marber. Een romantische drama, volgende week ook in Groningen. Dit stuk is in februari ook al eens gedaan en was heel succesvol, dus daarom nog een keer! En ik dans erin :D ;)

Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk de promo :D

Facebook event: https://www.facebook.com/events/422000024644518/

Foto's van de voorstelling

https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-9/11146571_711402585636659_4151663356332468392_n.jpg?oh=1c282f44060035a7795369835eac0f22&oe=55CB9165https://www.facebook.com/ontimetheatre?fref=ts

https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10433263_711403132303271_2326548813472203234_n.jpg?oh=67a8823f5b2bc4be630af77b52a3f8cc&oe=55C4DD64

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Mensen die theater leuk vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 23:09

Jaaaa theater is leuk! :D Heb vroeger bij Jeugdtheater Hofplein in Rotterdam gezeten :D Vorig jaar heb ik nog geprobeerd het toneelspelen weer op te pakken door me aan te melden (poging tot) bij een plaatselijke toneelvereniging, maar helaas is dat niet gelukt... als acteur bij een lokale vereniging moet je Gronings spreken... en dat lukt me niet echt... :+

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 23:16

Is alle toneel in Groningen dorpjes dan in het Grunnings? En je woont te ver van de stad om iets te doen in de stad? Daar zijn er genoeg namelijk :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 23:55

Ik woon op 40 minuten trein van de stad... :P
En ja... Bijna alles is hier in hetGronings... Ik versta het prima hoor... Maar ik krijg het mn strot niet uit... :')

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 00:07

Theater, heerlijk!
Ik ben professioneel opera zangeres, dus moet ook heel veel acteren maar dan met zang er bij. Het leukste wat er is!!

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 00:59

Ja hoor!
Heb er als kind en puber altijd van gedroomd om actrice te worden. Niet om het spelen, want ik heb mega plankenkoorts en heb er gewoon geen aanleg voor. Ben motorisch niet zo elegant, dus was al snel duidelijk dat ballet mij ook niet in de theaters zou brengen.

Mijn hart gaat sneller kloppen van toneel en voornamelijk locatietheater. Het leek me altijd zo bijzonder om deel uit te maken van dat maakproces en niets bleek minder waar. Inmiddels ben ik alweer zes jaar productieleider van verschillende soorten voorstellingen.
De huidige toon van de politiek (hopelijk hebben we na Halbe het diepte punt achter ons gelaten) en de leeglopende zalen stemmen mij wel eens somber. Soms is een productie slopend en met de kennis van nu had ik mijn toenmalige ik dringend aangeraden een passie te ontwikkelen voor commercials of alles behalve een linkse-hobby.
Maar de meeste producties zou ik voor geen goud willen missen en ik kan me geen beroep voorstellen waar je zulke bijzondere collega's ontmoet, locaties treft of avonturen mee beleeft.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:51

Jaaa ik meld me! Ik vond het als kind al geweldig, wij gingen vaak naar de voorstellingen van Hofplein kijken. Heb er over nagedacht om theaterhavo te gaan doen, maar het leek erg zwaar te zijn en ik zag het op dat moment niet zitten. Op mijn middelbare school kon de bovenbouw jaarlijks meedoen aan een musical. Er was een geschiedenis docent die dit organiseerde, heeft zelf vroeger altijd bij een toneelgezelschap gezeten en wilde dit doorzetten op school. In september begonnen de repetities, en dan hadden we in maart 8 voorstellingen verdeeld over 4 dagen. Ik heb zelf van mijn 4e tot mijn 6e jaar meegedaan. We waren meestal met ongeveer 20 man, huurden licht en geluidsmannetjes in en huurden een grote tribune. In de pauze verkochten we dan kaartjes, we waren ook echt altijd uitverkocht. We hadden een band van (oud) leerlingen die dan live onze muziek mee speelden. Prachtig vond ik dat altijd.

Ben nu alweer 4 jaar van school af en mis het echt heel erg. Ik denk er stiekem over om toch maar eens bij een toneelgroep te gaan kijken..

Juliette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:02

Hier nog iemand die dol is op theater! *\o/*
Heb dit jaar voor auditie gedaan voor een theatergroep op school. En ik was door! Ik vind het acteren geweldig, vooral als je het uiteindelijk uit gaat voeren voor publiek, heerlijk :D
Ik ga ook naar Oerol met deze theatergroep, heb er onwijs veel zin in.