Soms vind ik mezelf een mooi meisje en soms minder mooi...??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bambi1995

Soms vind ik mezelf een mooi meisje en soms minder mooi...??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 17:06

Het ene moment als ik in de spiegel kijk vind ik mezelf een mooi meisje die er goed uitziet en die er mag zijn en dan ben ik zeker van me zelf en het volgende moment vind ik mezelf niet zo'n mooi meisje en ben ik onzeker.....

Hoe kan dit nou? Meer mensen die dit hebben als je in de spiegel kijkt?
Ik vind het best vervelend want ik wil graag dat ik mezelf altijd mooi vind.

P.s ik wordt ook wel onzeker over mijn uiterlijk omdat in deze tijd alles draait om uiterlijk. Je moet er goed uitzien anders willen ze je niet....... Maar toch denk ik niet dat ik lelijk ben maar het maakt me gewoon onzeker.

Cioccolato

Re: Soms vind ik mezelf een mooi meisje en soms minder mooi...??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:09

Ik heb het ook!
Ook vaak in de spiegel vind ik mezelf best wel oké en dan op een selfie of foto totaal niet oké.

Maakt me ook erg onzeker!
Ik weet dus hoe je je voelt, kan je er alleen niet mee helpen.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:09

Ik denk dat iedereen dat wel heeft. Iets met hormonen en wispelturigheid van vrouwen denk ik.. :+
Zelf heb ik het ook hoor en dat terwijl ik mezelf niet als onzeker bestempel.
Mijn tip: dichtbij jezelf blijven qua uiterlijk en stijl. Dat spreekt mensen meer aan dan jezelf onzeker voelen en je ergens op aan proberen te passen.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:10

Hier ook iemand ;)
Is volgens mij wel normaal hoor.
Zolang jij jezelf maar vaker mooi dan niet mooi vind :)

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:11

Iedereen is mooi zoals hij / zij is.
Ook iedereen is anders en beschikt over totaal andere sterke punten dan de ander.
Oké er is altijd iemand die heel mooi is, maar die kan qua studie misschien wel helemaal niets.
En vaak zijn de slimste mensen qua uiterlijk minder mooi dan de 'schoonheidstrend' dat jaar / die jaren.

Iedereen beschikt over andere kwaliteiten en de buitenkant kan nog zo mooi, maar ook zo verrot van binnen zijn...Keep Strong *\o/*

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:15

1 tip en doe dit alsjeblieft iedere dag! Als je 's ochtends in de spiegel kijkt, lach gewoon en denk diep van binnen, ik ben mooi hoe dan ook! Dit doe ik ook nog steeds na 4 jaar tijd en ik heb me nog nooit zo zelfverzekerd gevoeld ;)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:33

Volgens mij heeft bijna iedereen dit wel, zeker meisjes/vrouwen. Ik weet niet hoe oud je bent? :)
Ik heb het zelf ook weleens. De ene keer vind ik mezelf hartstikke leuk en mooi en de andere keer
vind ik mezelf drie keer niks.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 17:35

Ik ben 20

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:24

Cioccolato schreef:
Ik heb het ook!
Ook vaak in de spiegel vind ik mezelf best wel oké en dan op een selfie of foto totaal niet oké.

Ik denk dat iedereen dat wel heeft. Er zijn vaker onderzoeken gedaan naar dit verschijnsel. De precieze uitkomst kan ik even nazoeken. Maar het kwam er opneer dat je jezelf altijd in spiegelbeeld ziet. Daar ben je aan gewend en ga je mooi vinden. (het zogenaamde mere exposure effect).

Bij een selfie zie je jezelf niet in spiegelbeeld. dus dat beeld zie je niet zo vaak. Daarom vind je dat vaak minder mooi.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 22:41

Uh dat is gek LeonieL. Ik zou daar wel even meer van willen lezen..

Edit: maar op een foto zie je er toch wel gewoon hetzelfde uit als in een spiegel?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:59

Ach, en je ziet jezelf nooit zoals een ander je ziet. Ik vind het vreselijk als mijn haar nat is en mijn gezicht make-up loos en toch vindt mijn vriend me op die manier prachtig.

Ik probeer gewoon nooit zoveel met mijn spiegelbeeld bezig te zijn. Behalve mijn haar, ik heb een bos krullen en daar besteed ik altijd aandacht aan.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 23:02

Oh dat heb ik ook wel eens, dat ik in de spiegel kijk en mezelf echt een heel stuk lelijker zie. En dan denk ik: still pretty face :D

Gewoon hardop zeggen, werkt echt!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 23:03

LeonieL schreef:
Cioccolato schreef:
Ik heb het ook!

Ik denk dat iedereen dat wel heeft. Er zijn vaker onderzoeken gedaan naar dit verschijnsel. De precieze uitkomst kan ik even nazoeken. Maar het kwam er opneer dat je jezelf altijd in spiegelbeeld ziet. Daar ben je aan gewend en ga je mooi vinden. (het zogenaamde mere exposure effect).

Bij een selfie zie je jezelf niet in spiegelbeeld. dus dat beeld zie je niet zo vaak. Daarom vind je dat vaak minder mooi.

Aha, en daarom ben ik spuuglelijk op foto's, nou ja, weet ik dat ook weer... Wel leuke theorie overigens.
Moet zeggen in de spiegel is het ook al niet alles, maar foto's vind ik echt vreselijk!
Maar voor vrouwen schijnt het normaal te zijn jezelf lelijk te vinden, dus ben ik in dat opzicht normaal.
(zal dan ook wel het enigste normale aan me zijn, maar goed)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 07:17

Cioccolato schreef:
Ik heb het ook!

Ik heb precies dit. Ik kan eigenlijk nooit tevreden zijn met een selfie of een foto gemaakt door iemand anders. Daar heb ik altijd wel wat op aan te merken. Terwijl ik op dat moment in de spiegel kan kijken en echt tevreden kan zijn met mezelf.

Las net de spiegelbeeldtheorie, dat is eigenlijk best een logische verklaring. Dat het er gewoon 'raar' uitziet omdat je het niet gewend bent. Dan zie je natuurlijk ook weer dingen die je in de spiegel niet opmerkt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 07:19

Vlak voor dat ik ongesteld word vind ik mezelf altijd lelijk. Het is fijn dat ik dat nu weet, dan denk ik gewoon; over een paar dagen ben ik weer mooi :')

Ik weet niet hoe het komt, vind mezelf dan zo'n verlept gezicht hebben, mijn man ziet geen verschil :P

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 07:23

Deze 2 plaatjes zeggen het voor mij allemaal ;)

Afbeelding

Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 07:39

Ik heb het zelf ook. Vaak als ik mijn eigen spiegelveeld onbewust voorbij zie flitsen in bijv de ramen, dan denk ik h. Leuke meid, wie is dat?!? Totdat ik me bedenk dat ik het zelf ben, dan zie ik vaak de mindere punten van mezelf.

Ik koester de momenten dat ik mezelf leuk en mooi vind. ;)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 07:53

Cioccolato schreef:
Ik heb het ook!

Dit zeg ik dus ook altijd en dan verklaard iedereen me voor gek. Terwijl ik op foto's met een normale camera er wel uitzie zoals in de spiegel.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:02

Hahaha die plaatjes hier boven, geweldig! :D

Het is wel herkenbaar, maar ik kan me er eigenlijk niet meer aan storen.
Als ik vind dat ik er niet leuk uit zie dan bedenk ik me dat ik er vaak zat ook wél leuk uit zie. Scheelt wel dat ik ook bijna nooit moeite doe om er bewust leuk uit te zien omdat het me weinig uitmaakt.
En als ik vind dat ik wat te dik ben? Dan ga ik niet zitten mokken, steeds in de spiegel kijken, blijven herhalen en iedere dag op de weegschaal staan maar er iets aan doen.
Daarbij denk ik dat je uitstraling minstens de helft doet. In de zin van happy zijn met alles wat je wel en niet hebt e.d. en dat uitstralen. Daar wordt je al zo veel mooier van, ongeacht hoe je er uit ziet :).
Laatst bijgewerkt door Pattypaard op 08-05-15 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:04

Ik heb het ook heel erg, ik weet nu gewoon wanneer ik spiegels moet vermijden. En ik haaat foto's van mezelf. %)

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:06

Cioccolato schreef:
Ik heb het ook!

Ik heb ook precies dit !
Sochtens in spiegel denk ik van *wat zie je er goed uit*
en dan ga ik leuke foto's van mezelf maken en word ik sacherijnig omdat elke foto dan lelijk is
ja ik ben ook erg onzeker en inderdaad wat ts zegt tegenwoordig kijken jongens alleen naar barbie poppen zoals ik het zeg
maar het innerlijk vergeten ze en de vrouwen die gewoon natuurlijk en weinig make up dragen zijn lelijk in hun ogen

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:18

Ik heb dit ook hoor. volgens mij is het super normaal. en het zit een beetje in de mens, die ontevredenheid. :)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:23

Daar heb ik ook last van hoor. Vanochtend zelfs nog :D
Ik keek in de spiegel en dacht ''goh mijn hoofd ziet er een stuk beter uit dan gisteren'' :')

Snorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:35

Hahaha heel herkenbaar dit.. Fijn om te weten dat ik niet de enige ben die het heeft :P

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 09:42

samira_baco schreef:
Cioccolato schreef:
Ik heb het ook!

Ik heb ook precies dit !
Sochtens in spiegel denk ik van *wat zie je er goed uit*
en dan ga ik leuke foto's van mezelf maken en word ik sacherijnig omdat elke foto dan lelijk is
ja ik ben ook erg onzeker en inderdaad wat ts zegt tegenwoordig kijken jongens alleen naar barbie poppen zoals ik het zeg
maar het innerlijk vergeten ze en de vrouwen die gewoon natuurlijk en weinig make up dragen zijn lelijk in hun ogen

Ja en wat dacht je van als je op straat loopt en er fietsen jonkjes langs en zeggen heel snel tegen elkaar lelijk. Nou probeer ik me daar niks van aan te trekken en denk dan altijd ach hun innerlijk is lelijk door iemand op straat te zeggen dat ze lelijk is.