Samsung S3 laadt niet goed op.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chroosje

Samsung S3 laadt niet goed op.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 16:46

Hoi allemaal,

Ik heb voor mijn verjaardag (13 oktober 2014) de mobiel van de vriend van mijn zus overgenomen, hij had dit toestel een jaar, ongeveer. In het begin had ik geen enkel probleem met het opladen, maar nu laadt mijn mobiel slecht of soms zelfs niet op. Ik had de tip gekregen om hem uit te zetten, zodat er geen energie verbruikt kon worden, maar dit helpt niet (meer). Ik heb er een nieuwe batterij in gedaan, maar hetzelfde probleem blijft zich voordoen. Wat kan ik nog meer proberen?

Groetjes!

Frankaas

Re: Samsung S3 laadt niet goed op.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:54

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem en heb ook een S3. Ligt eraan welke oplader ik gebruik, met sommige laadt hij amper/niet op en met een andere wel weer, maar dan moet ik hem wel stil laten liggen en niet gebruiken. Misschien kan je eens een andere oplader proberen?

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:56

Ik denk inderdaad dat je oplader aan vervanging toe is. En je kan hem beter niet uitzetten tijdens het opladen, liever op vliegtuigstand ;)

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:57

Het oplaadpunt in je telefoon kan kapot zijn.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:58

Heb je verschillende oplaadkabels geprobeerd? Die van mij laadt met sommige kabels ook niet goed. Met de betere wel.

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 19:16

Oh ja, vergeten te vermelden: Ik heb inderdaad al meerdere oplaadkabels geprobeerd, sommige doet hij het wel, maar ik moet er wel afblijven, uiteindelijk gaat mijn mobiel ook daarbij minder of niet opladen.

Ik heb bij de HI-service gevraagd wat een oplossing kan zijn, en het kon aan een fout aan de software liggen. Ik moet mijn toestel dan terugzetten op fabrieksinstellingen, maar ik heb al van meerdere mensen gehoord dat dit bij hun niets heeft geholpen. Hebben jullie nog tips?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:19

Back-uppen en proberen. Misschien helpt het!
Anders even naar de winkel, dan kunnen zij hem (laten) maken

Clau1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:20

Mijn galaxy s3 laadde ook super traag op. Totdat ik het snoer van de tablet ging gebruiken. Als een tierelier!! Binnen een uur helemaal vol!!

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:22

Als je al verschillende oplaadkabels hebt geprobeerd ligt het waarschijnlijk aan het poortje in je mobiel (waar de oplader in gaat).
Deze kan je laten vervangen, mijn vader heeft het laatst zelf voor mij gedaan omdat dat nogal in prijs scheelde.

Je kan altijd proberen hem terug te zetten naar fabrieksinstellingen maar ik verwacht niet dat dat je probleem gaat oplossen. Niet vergeten te back-uppen inderdaad

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 20:29

Hoe moet ik back-uppen dan? Anders zou ik dat wel als redmiddel gebruiken. Wat gebeurt er precies als ik back-up en wat ben ik dan kwijt?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 23:15

Je kan via KIES alles op je pc zetten. Als je dat niet doet en je zet m op fabrieksinstellingen bem je alles kwijt..

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 23:17

nieuwe oplader, ik heb met mijn oude S3 iets van 3/4 nieuwe laders gehad, dan ging of het kopje stuk of het kabeltje -van binnen

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 23:22

Is je batterij niet bol, hij kan minimaal bol staan en dan niet meer goed laden. Mocht dit het geval zijn dan ku je Samsung een mail sturen of bellen en je klacht voorleggen. Ze sturen je kosteloos eennwe batterij. De oude moet je wel retour sturen naar hun maar ook daarvoor krijg je een gefrankeerde envelop.
Als dit het niet is zou ik bovenstaande adviezen ook eens ter harte nemen ...... succes.

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 19:03

Als ik via Samsung KIES een back-up maak, heb ik mijn achtergronden/apps/foto's/gesprekken e.d. ook nog steeds?

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 17:46

Upje :)

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 17:51

Herman97 schreef:
Is je batterij niet bol, hij kan minimaal bol staan en dan niet meer goed laden. Mocht dit het geval zijn dan ku je Samsung een mail sturen of bellen en je klacht voorleggen. Ze sturen je kosteloos eennwe batterij. De oude moet je wel retour sturen naar hun maar ook daarvoor krijg je een gefrankeerde envelop.
Als dit het niet is zou ik bovenstaande adviezen ook eens ter harte nemen ...... succes.

probeer dit eens TS

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 17:55

Ja. Je kunt ook via dropbox je foto's nog eens dubbel backuppen.
Alleen whatsapp schijnt niet altijd goed terug gezet te kunnen worden.

Ik had net zon probleem met m'n S3. Alleen bij mij was het contact in m'n telefoon zo gaar dat ik ook niet meer via Kies kon backuppen. De meneer van de phone house heeft er toen via tig manieren geprobeerd om alles veilig te stellen. Is gelukkig gelukt. Houdt er maar wel rekening mee dat het het begin van het einde is. Of je moet m willen laten repareren maar ik weet niet of ie dat waard is.

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 18:13

melissapupa schreef:
Herman97 schreef:
probeer dit eens TS
Ik heb al een nieuwe batterij er in zitten, bleef hetzelfde doen dus het ligt niet aan de batterij.

Iris82 schreef:
Ja. Je kunt ook via dropbox je foto's nog eens dubbel backuppen.
Alleen whatsapp schijnt niet altijd goed terug gezet te kunnen worden.

Ik had net zon probleem met m'n S3. Alleen bij mij was het contact in m'n telefoon zo gaar dat ik ook niet meer via Kies kon backuppen. De meneer van de phone house heeft er toen via tig manieren geprobeerd om alles veilig te stellen. Is gelukkig gelukt. Houdt er maar wel rekening mee dat het het begin van het einde is. Of je moet m willen laten repareren maar ik weet niet of ie dat waard is.
Ik vind dropbox niet zo fijn werken helaas, heb al mijn foto's al op mijn laptop gezet, staan ook al op een USB, maar dat kan ik natuurlijk met apps en dergelijke niet doen. Hoe gaat het met Samsung KIES in zijn werk? Komt alles op een laptop o.i.d. te staan of op een account ergens?

Het is inderdaad het begin van het einde, maar mijn volgende mobiel moet ik (geloof ik) volledig zelf betalen en omdat ik veertien ben kan ik nog niet werken voor mensen dus heb ik alleen een zakcentje van mijn ouders en een kleine bijdrage voor het uitlaten van de hond van mijn tante elke week. Ik krijg ook eens in de 3 maanden kledinggeld (van de kinderbijslag) maar dit moet ik vooral aan kleding besteden.. Dus een nieuwe mobiel zit er voorlopig niet echt in.

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 19:49

Schopje, iemand nog een idee?