geld overgemaakt naar verkeerde rekening..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Christiene

geld overgemaakt naar verkeerde rekening..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 12:53

Ik heb dus geld na een verkeerde rekening over gemaakt. het rekeningnummer is mijn oude spaarrekening die ik niet meer heb al langere tijd. :(

uiteraard heb ik de bank gebeld. Die zouden een brief gaan schrijven aan degene die het heeft ontvangen.
Alleen toen ze verder keek zei ze dat het rekeningnummer niet bestaat... dus dan zou het geld automatisch terug worden geboekt zei deze dame van de bank.

dat terwijl erbij mijn wel een korte naam staan bij de afschrijving. iets andere letters maar soort van S soro (alleen dan uitteraarde andere letters zet hier geen naam neer.) er staat ook geen punt voor de eerste letter zoals normaal bij een naam gebeurd.

ik zal gewoon geduld moeten hebben en hopen dat het terug gestort word en het inderdaad een niet bestaande rekening is.

mijn vraag is heeft er iemand ervaring hier mee dat het goed afliep? ik lees allerlei horror verhalen over geld dat je gewoon niet terug krijgt als de ontvanger het niet terug wil storten.

raar dat ze geen naam en rekening controle uitvoeren zoals vroeger bij de postbank wel gebeurde.
Laatst bijgewerkt door Christiene op 05-05-15 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

shilady

Re: geld overgemaakt naar verkeerde rekening..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:57

Ik zit bij ING en dan zie ik meestal wel naam verschijnen zodat je het idd zeker naar de juiste stuurt..

Hoop dat het voor jou goed afloopt en dat je het terug krijgt maar kan me voorstellen dat je je inderdaad zorgen maakt over de situatie... Genoeg mensen die denken eigen schuld en Hey das een leuk extra centje

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 13:02

abn amro zit ik bij normaal controleer ik het ook wel. maar dit keer ik had telefoon tussendoor en was er even bij weggelopen. heb dus in het adressenboek de verkeerde aangeklikt, mijn oude rekeningnummer met mijn eigen naam erbij.. ik hoop wel dat het goed afloopt is best veel geld.
Laatst bijgewerkt door Christiene op 05-05-15 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:04

mijn moeder heeft het een paar weken terug gehad, bank heeft een brief gestuurd naar de ontvanger en die heeft het toen keurig terug betaald.

Er was wat fout gegaan bij de iban omzetting, heel vervelend allemaal, maar gelukkig goed afgelopen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:05

naam/rekening controle doen ze alleen bij de oude postbank. Elders niet. Oude rekeningnummers worden niet zomaar opnieuw gebruikt, dus dit geld zal (afhankelijk van hoe oud die rekening is) op een tussenrekening worden gestort en dan krijg je dit terug. Zakelijk kan dit tot zeker ruim twee weken duren.

Banken moeten zich houden aan allerlei regels en wetten. Er is dus geen enkele reden om het verhaal van deze mevrouw niet te geloven ;)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 13:07

Sammie schreef:
naam/rekening controle doen ze alleen bij de oude postbank. Elders niet. Oude rekeningnummers worden niet zomaar opnieuw gebruikt, dus dit geld zal (afhankelijk van hoe oud die rekening is) op een tussenrekening worden gestort en dan krijg je dit terug. Zakelijk kan dit tot zeker ruim twee weken duren.

Banken moeten zich houden aan allerlei regels en wetten. Er is dus geen enkele reden om het verhaal van deze mevrouw niet te geloven ;)

super dank je! kon er niks over vinden op internet.

bank stond me gewoon netjes te woord, en de dame ook :) maar ja je gaat toch twijfelen met voor mij een hoog bedrag.

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:49

Als er storno stond, betekent het dat de storting niet gedaan kon worden omdat rekeningnummer wellicht niet klopt.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 13:50

nee dat stond er niet k kira stond er en dan de k's zijn een andere letter .

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:54

Als het een niet bestaande rekening is, dan heb je het geld normaal vrij snel terug. Welke naam erbij staat is daarin niet van belang. Even afwachten.. Niet te druk om maken, dit gaat vast goedkomen :).

mek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:16

komt wel goed, duurt n paar dagen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 23:05

ik hoop echt dat het goed komt, baal er nog steeds van.

komt ook nog best vaak voor wat ik zo zie via google/vrienden.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:04

Ik heb het recent gehad, super stom. Via google heb ik een naam kunnen achterhalen (was een bedrijf) Ik heb ze gebeld en ik zou terug gebeld worden. Niets meer gehoord echt zo oliebol. Tot mijn verbazing stond het een week later op mn rekening.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 22:32

google en facebook kennen die naam niet, maar wel een goede tip.

dinsdag bel ik de bank weer op als ik nog niks terug heb.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 01:42

En?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 20:24

ik heb nog een keer geld overgemaakt na de zelfde rekening. met een tekst bij de beschryving.. van datum ect verkeerd overgeboekt aub weer terugboeken ofzo iets...

en vorige week had die diegene dus beide bedragen terug geboekt!!

de rekening was dus wel van iemand... en zo was de enigste/snelste manier diegene te bereiken. uiterraard heb ik niet weer zoveel overgemaakt maar raar bedrag in centen zodat het wel opviel

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:06

Helemaal Toppie +:)+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:09

Slim van je! Fijn dat het opgelost is.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 18:24

ja gelukkig opgelost, ik hoorde maar niks en dacht ik probeer gewoon via een overschryving.. nooit gedacht dat dat zou helpen.