Wie heeft er nog meer een hekel aan dit weer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wie heeft er nog meer een hekel aan dit weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:52

Ik zie en hoor iedereen blij reageren als het warm weer is (warmer dan 18 gr) maar ik kan er wel om janken.
Ik vind dit weer vreselijk, nu stormt het hier nu maar net scheen de zon heel fel en was het hier 21 graden, ben op de fiets mee geweest op buitenrit met een vriendin ik heb me dood gezweet en had last van hoofdpijn.
Nu sluit ik mij het liefst gewoon elke dag op als het warm weer is, maar helaas moet ik gewoon naar school. :(:)

Dussss zijn er meer mensen die echt niet houden van dit warme weer? -O-

_00_0

Re: Wie heeft er nog meer een hekel aan dit weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:54

ik zit in brabant en hier is het koud en regenachtig. Ook onweer.

maar ik kan ook niet tegen het broeiende weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:54

Pelryo schreef:
ik zit in brabant en hier is het koud en regenachtig. Ook onweer.

maar ik kan ook niet tegen het broeiende weer.

Het is nu idd broeiend, het is hier 22 graden en de lucht is zowat zwart.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:55

hier net onweer geweest ik zweette me vanochtend ook al een boel.. doe mij maar de winter!

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:55

Ik vind warm weer niet erg, het is alleen zo jammer dat het hier gelijk zo klef, zweterig en plakkerig wordt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:00

Ja daar heb je gelijk Marjolen! Echt vreselijk.

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:01

Warm weer vind ik echt héérlijk, maar niet in Nederland. :+
In tegenstelling tot veel andere landen wordt het hier klef en benauwd en dat is vreselijk.
Ik kan niet zo goed tegen de combinatie hitte en benauwdheid hier, dan wil ik nog wel eens (bijna) flauwvallen.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:02

Warm is prima, maar dan wel met zon. Hier regent en onweert het nu met de warme temperatuur... Als je buitenloopt lijkt het net of je onder een warme douche staat
Als 't in nederland een keer mooi weer is, is het gelijk zo drukkend dat er een onweersbui na komt.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:03

Ik vind lekker weer niet erg, maar dat benauwde broeierige weer dat het nu is, terwijl het dan steeds regent en onweert... Nee bedankt

PortRoyal

Ik begin helemaal een hekel te krijgen aan het nederlandse weer. Je weet nooit waar je aan toe bent, de winter is gewoon een lange herfst, en vooral die wind, gatverdamme....en het voorjaar is ook al niks tot nu toe. Zal wel aan de klimaatverandering liggen..

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Jazeker, ikke! Ik heb een lichte UVallergie, kan nu alleen naar buiten met factor 50 of volledig bedekt. Verder zweet ik me kapot (heb van mezelf al een hoge lichaamstemperatuur en moeite met afkoelen) en word ik echt beroerd als het warmer is dan 20 graden. Ook altijd erge migraine, daarom zit ik deze maanden preventief aan de medicatie.
Doordat ik fysiek zoveel last heb van warm weer en zon, ben ik in de zomer altijd erg eenzaam. Mensen begrijpen het gewoon niet en willen het vaak niet eens begrijpen. Daardoor heb ik altijd wel in meer of mindere mate last van een zomerdepressie.
Afgelopen jaar besloten lief voor mezelf te zijn en een goede airco aangeschaft. Die staat errug veel aan zodat ik mn huis iig koel kan houden en dus nog enigszins actief kan zijn ipv de hele dag zwetend en huilend op bed te liggen....

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:16

Ik ben ook niet van de échte warmte ):..
20 graden met een beetje wind, prima. Maar warmer? Bah.. Nee! Dan kan je geen ene *tuut* uitvoeren, want binnen 1 min zweet je je al dood, haha. Maar hier in Nederland is het nooit goed eigenlijk, haha!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:20

Als je gewoon blijft doen wat je altijd doet valt alles uiteindelijk wel mee. Ook ik heb mijn voorkeur voor lekker zon, 22 graden, niet al teveel wind, maar ik functioneer ook prima bij regen, hitte en kou.
Alleen als de temperatuur te ver onder nul duikt heb ik het zwaar haha.
Maar je moet je er niet te druk om maken, anders is er elke dag wel wat.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:23

Nikass schreef:
Als je gewoon blijft doen wat je altijd doet valt alles uiteindelijk wel mee. Ook ik heb mijn voorkeur voor lekker zon, 22 graden, niet al teveel wind, maar ik functioneer ook prima bij regen, hitte en kou.

Correctie: bij jou valt het dan wel mee. Voor mij is die ervaring dus wel even totaaaal anders. Onder nul ben ik juist optimaal, dan geniet ik volop.
Natuurlijk is je druk maken sowieso niet goed voor je en krijg je het alleen maar warmer van. Maar waarom is jouw laatste zin niet op jezelf van toepassing bij vriesweer? Aangezien je zegt dat jij het dan zwaar hebt?

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:26

Ik vind warm weer echt wel fijn, zolang het maar 'droge' lucht is, want ik ben echt een koukleum. :brr: Niet dat vochtige, broeiende en benauwde weer. Dan voel ik me echt niet prettig namelijk, hoge hartslag, benauwd en ik hyperventileer zowat :(
Laatst bijgewerkt door No_Fears op 05-05-15 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:28

Nikass schreef:

Bij jou valt het dan mee, maar ik krijg serieus hoofdpijn bij dit weer :P Ook als ik normaal blijf doen. Krijg het ongelooflijk benauwd wat soms lijd naar migraine. Is bij persoon verschillend dus ;)

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:30

Nikass schreef:

Ben het ermee eens dat we ons niet zo druk moeten maken, maar ik kan niet vrolijk alles blijven doen wat ik normaal doe als het zo benauwd is. Naar de paarden fietsen is al heel anders als het zo warm en benauwd is, dat is dan veel inspannender dan normaal. Valt zeker niet mee als ik op mijn normale (vrij snelle) tempo ga fietsen, want dan val ik halverwege van mijn fiets en dat is niet ideaal :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:31

Pfffff! Ik ben blij dat het nu EINDELIJK warm is. Hoewel het hier nu flinkt stormt en onweert. Blij dat ik net mijn gras eraf heb. Durf nu eindelijk voor het eerst te zeggen dat ik het NIET koud heb :') _O- Ik ben gruwelijk blij met deze zon, ondanks dat ik rood haar heb en binnen 5 minuten verbrand.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:42

Echt Hollands.... zeiken over het weer :+ . Overigens hou ik van wat warmer weer en dit is te doen, hoor. Het regent en onweert hier nu, maar het is benauwd. Het is niet anders. Er zijn ergere zaken.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:47

Ach, gister liep ik nog in mijn winterjas te koukleumen, nu zit ik in mijn korte broek met een hemdje. In Nederland is het verrekken of verkleumen en dat kan allemaal op 1 dag! *\o/*

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:50

Ik vind het Nederlandse weer heeeerlijk :+:

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:50

Ik heb een ontzettende hekel aan kou. Het weer vindt ik nu juist lekker en het ruikt zo lekker buiten. Het is alleen minder dat het regent... Daar houd ik dan weer niet zo van. :+

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:54

_Cowgirl schreef:
Ik heb een ontzettende hekel aan kou. Het weer vindt ik nu juist lekker en het ruikt zo lekker buiten. Het is alleen minder dat het regent... Daar houd ik dan weer niet zo van. :+

Ja maar als het zulk weer is, is het juist de regen die zo lekker ruikt! :D

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:56

Goh dit topic verloopt precies zoals ik al had verwacht: het stroomt vol met mensen die moeten aangeven dat ze warm juist fijn vinden, het heus meevalt en we vooral niet moeten zeuren.
Terwijl de titel van het topic vraagt wie er een hekel heeft aan dit weer.....wat doen warmteliefhebbers dan hier?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:59

Zwerte schreef:
Goh dit topic verloopt precies zoals ik al had verwacht: het stroomt vol met mensen die moeten aangeven dat ze warm juist fijn vinden, het heus meevalt en we vooral niet moeten zeuren.
Terwijl de titel van het topic vraagt wie er een hekel heeft aan dit weer.....wat doen warmteliefhebbers dan hier?

Ik vind het altijd een beetje raar om te klagen over het weer :+ je verandert er nu eenmaal niks aan tenzij je gaat verhuizen. Je hebt er niet zelf in de hand hoe het weer is. Je hebt wel zelf je ergernis in de hand dus kun je je beter niet ergeren. Kost veel meer energie en je voelt je vrolijker als je het gewoon neemt zoals het is :)