Telefoon geblokkeerd door lieftallige ex.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Telefoon geblokkeerd door lieftallige ex.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 09:22

Hoi bokkers,

Mijn vriend heeft in de tijd toen alles nog koek en ei tussen ons was eens een virus scan van Mcafee op mijn telefoon gezet. Op de een of andere manier doet mijn ex er iets mee via internet waardoor mijn telefoon steeds blokkeert. Ik belde hem dan op voor de code als ik die invoerde dan deed mijn telefoon het weer. Nu is mijn telefoon weer geblokkeerd en weigert hij dus de code te geven. Hij doet het niet. Nu heb ik gewoon werkelijk geen zin meer om hem t benaderen. (ik gooi nog liever de telefoon weg en koop een nieuwe, dan dat ik hem weer zijn gewilde aandacht geef)

Wat ik mij afvraag is of ze bij een telefoon winkel de blokkering van de virusscan er af kunnen halen, of dat alleen mijn ex dat kan omdat de code na zijn email adres word gestuurd.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 05-05-15 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Faelivrin

Re: Telefoon geblokkeerd door lieftallige ex.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:24

Wat voor telefoon heb je? Nog nooit gehoord van een virusscan op je telefoon laten zetten. :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 09:25

Samsung Note 3.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:25

Daar zijn vast wel andere manieren voor :j even in de winkel vragen of een technische nerd in je omgeving?

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:26

Kun je geen harde reset laten uitvoeren bij zo'n handige harry op de markt?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:26

ja hoor dat kan, ik zou nog een keer lief de code vragen en zodra hij het doet deze app eraf gooien.
Ik heb een AVG virusscan erop zitten dan wijzig je dat gelijk

Goyaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:28

Ik weet wel dat je idd een virusscan erop kan zetten. Als ik jou was zou ik eerst even naar een telefoonwinkel gaan. Die kunnen je ook altijd doorsturen naar iemand die er meer verstand van heeft dan zij.
Zonde om hierom een nieuwe telefoon te kopen, toch?
Als het even lukt ook nog de rekening naar je ex laten sturen... iets met een bal en kaatsen en terugverwacten :+

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:29

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:31

pas maar op vaak wordt er dan ook meegeluisterd....
Zou je niet gewoon een nieuw toestel en nummer halen -O-

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:35

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 09:36

Mijn telefoon doet nu helemaal niks meer. Is totaal dood.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:38

kwita schreef:
pas maar op vaak wordt er dan ook meegeluisterd....
Zou je niet gewoon een nieuw toestel en nummer halen -O-

Meeluisteren via een virusscan..?

Goyaja schreef:
Ik weet wel dat je idd een virusscan erop kan zetten. Als ik jou was zou ik eerst even naar een telefoonwinkel gaan. Die kunnen je ook altijd doorsturen naar iemand die er meer verstand van heeft dan zij.
Zonde om hierom een nieuwe telefoon te kopen, toch?
Als het even lukt ook nog de rekening naar je ex laten sturen... iets met een bal en kaatsen en terugverwacten :+

Zo zou ik dat ook doen!

Is het ook niet een verkapte manier om jouw aandacht op te eisen?
Hij doet het vast met opzet, dus daar moet je heeeel snel een eind aan maken!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:39

Even langs de winkel.

Via een virusscan kan je niet mee luisteren. Vind het echter ook vreemd dat je via een virusscan de telefoon zou kunnen blokkeren van buiten af.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:40

Ik zou naar de telefoon winkel gaan en vragen of zij je kunnen helpen.
Is het probleem opgelost dan zou ik een ander nummer nemen en helemaal niks naar je ex-vriend laten weten, ook geen rekening sturen mocht je die krijgen.
Daarmee zou je hem aandacht geven wat hij hebben wil. Negeren is dan de beste oplossing vind ik.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:42

Idd even naar een telefoon winkel gaan.
Ik heb ook zo'n virusscanner op mijn telefoon.
Op die manier kan je alles blokkeren als de telefoon gestolen is.

Maar als iemand anders het voor jou heeft gedaan is het natuurlijk behoorlijk balen :(

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:49

Wow! Ik had er nog nooit van gehoord, maar zoals hieronder te lezen is kan degene die het account beheert behoorlijk wat met je telefoon! Op naar de telefoonwinkel, als je kunt bewijzen dat het jouw telefoon is kunnen ze het er hopelijk wel afhalen :wow:

Beschrijving
GRATIS! McAfee Mobile Security & Antivirus beschermt en verbetert de prestaties van uw Android-telefoon/-tablet met Antidiefstal, Apparaat vinden, Privacybescherming van uw apps, Anti-virus, Batterij-optimalisatie en beveiligingsfuncties van Intel Security.
*Gebruikers van McAfee LiveSafe en McAfee All Access ontvangen automatisch de premiumversie.
Hebt u een vraag? Neem contact met ons op: https://service.mcafee.com/ContactTechnicalSupport.aspx
GRATIS FUNCTIES
★ANTI-DIEFSTAL & BEVEILIGING★
▪ CaptureCam: hiermee wordt onopgemerkt een foto genomen van de persoon die uw kwijtgeraakte apparaat vasthoudt en wordt de foto met de apparaatlocatie via e-mail naar u verzonden. Kan worden geactiveerd via het McAfee Mobile Security-webportaal
▪ S.O.S.: hiermee wordt de laatste locatie van uw apparaat automatisch opgeslagen voordat de batterij leeg is
▪ Apparaatvergrendeling: voorkom misbruik van uw telefoon en persoonlijke gegevens door deze op afstand te vergrendelen
▪ Gegevens wissen op afstand: wis bepaalde gegevens of herstel de fabriekswaarden op uw apparaat
▪ Back-ups maken en gegevens herstellen: bewaar contactpersonen en sms'jes op aanvraag of aan de hand van een vaste planning en herstel ze op uw nieuwe apparaat*
▪ Locatie achterhalen en traceren: vind uw kwijtgeraakte of gestolen apparaat terug via het McAfee Mobile Security-webportaal https://www.mcafeemobilesecurity.com/ met de wizard Apparaat vinden voor stapsgewijze instructies
▪ Alarm: activeer op afstand een alarm zodat u uw apparaat kunt terugvinden als het in de buurt is
▪ Beveiliging tegen verwijderen: voorkom dat een dief (of andere gebruiker) McAfee Mobile Security verwijdert en toegang kan krijgen tot uw tablet of telefoon

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:52

Ofwel je ex houd je goed in de gaten, zorgen dat je het er af krijgt!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:53

turtlelito schreef:
Wow! Ik had er nog nooit van gehoord, maar zoals hieronder te lezen is kan degene die het account beheert behoorlijk wat met je telefoon! Op naar de telefoonwinkel, als je kunt bewijzen dat het jouw telefoon is kunnen ze het er hopelijk wel afhalen :wow:

Beschrijving
GRATIS! McAfee Mobile Security & Antivirus beschermt en verbetert de prestaties van uw Android-telefoon/-tablet met Antidiefstal, Apparaat vinden, Privacybescherming van uw apps, Anti-virus, Batterij-optimalisatie en beveiligingsfuncties van Intel Security.
*Gebruikers van McAfee LiveSafe en McAfee All Access ontvangen automatisch de premiumversie.
Hebt u een vraag? Neem contact met ons op: https://service.mcafee.com/ContactTechnicalSupport.aspx
GRATIS FUNCTIES
▪ CaptureCam: hiermee wordt onopgemerkt een foto genomen van de persoon die uw kwijtgeraakte apparaat vasthoudt en wordt de foto met de apparaatlocatie via e-mail naar u verzonden. Kan worden geactiveerd via het McAfee Mobile Security-webportaal
▪ S.O.S.: hiermee wordt de laatste locatie van uw apparaat automatisch opgeslagen voordat de batterij leeg is
▪ Apparaatvergrendeling: voorkom misbruik van uw telefoon en persoonlijke gegevens door deze op afstand te vergrendelen
▪ Gegevens wissen op afstand: wis bepaalde gegevens of herstel de fabriekswaarden op uw apparaat
▪ Back-ups maken en gegevens herstellen: bewaar contactpersonen en sms'jes op aanvraag of aan de hand van een vaste planning en herstel ze op uw nieuwe apparaat*
▪ Locatie achterhalen en traceren: vind uw kwijtgeraakte of gestolen apparaat terug via het McAfee Mobile Security-webportaal https://www.mcafeemobilesecurity.com/ met de wizard Apparaat vinden voor stapsgewijze instructies
▪ Alarm: activeer op afstand een alarm zodat u uw apparaat kunt terugvinden als het in de buurt is
▪ Beveiliging tegen verwijderen: voorkom dat een dief (of andere gebruiker) McAfee Mobile Security verwijdert en toegang kan krijgen tot uw tablet of telefoon

Dit geeft hoop :+

Volgende keer wat minder naief zijn met dergelijke dingen TS. Houd je telefoon prive ;)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:54

Die eerste, CaptureCam, vind ik toch vrij verontrustend. Ik zou er ook mee naar de winkel gaan en eventuele tips daar halen. Wellicht hebben zij nog tips.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:56

Nayomie schreef:
Die eerste, CaptureCam, vind ik toch vrij verontrustend. Ik zou er ook mee naar de winkel gaan en eventuele tips daar halen. Wellicht hebben zij nog tips.

Ja, vind het ook een eng stuk beveiliging :j wel handig natuurlijk, mits in eigen beheer. Maar blijkbaar kunnen mensen dit in een onbewaakt ongenblik op je telefoon zetten en kom je er erg moeilijk vanaf :x

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:06

turtlelito schreef:
Beschrijving
GRATIS FUNCTIES

Uhmm als hij je zo in de gaten kan houden en je de code niet wil geven, zou ik misschien ook nog wel even aangifte doen. Hij heeft namelijk niet het recht om jouw privacy te schenden. Dus ik zou hem die mededeling even doorspelen in de hoop dat hij je de code geeft, en anders gewoon aangifte doen. Het is belachelijk dat jij een nieuwe telefoon moet kopen omdat hij zo'n enorme kl**tzak is...

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:20

Heeft niks met je ex te maken, heb ik ook ooit eens gehad. Is echt dat programma.. ik kreeg een schermpje dat er een.code ingevuld moest worden en kon er niks mee. Had zelf die app geinstaleerd. Uiteindelijk heb ik hem weggebracht en is het verholpen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 10:22

vencedor schreef:
Heeft niks met je.ex te maken, heb ik.ook ooit eens gehad. Is echt dat programma..

Heel toevallig dat dit gebeurd sinds het uit is en dat hij de code niet wil geven.

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:24

Ik zou dit echt niet pikken... Ik zou overwegen of je geen aangifte wil doen zelfs, dit is gewoon stalking.., wat een papzak zeg! Even langs de telefoonwinkel dus...

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:27

Zou geloof ik toch me pinpas trekken en andere telefoon en nummer nemen
Klinkt inderdaad alsof die precies weet wat jij doet..