Routeplanner voor brommers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Routeplanner voor brommers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 12:35

Ik heb gezocht maar kwam alleen bejaarde topics tegen :)
Bij gebrek aan een auto rij ik overal heen op mijn bromscooter, en in de buurt is dat geen enkel probleem maar ik zou toch graag iets van een tomtom willen zodat ik ook op plekken kan komen waar ik niet bekend ben. Weet iemand zo'n programma voor bromscooters? Het mag wat mij betreft ook een website oid wezen zodat ik het kan printen zodat ik in ieder geval ongeveer weet hoe ik kan rijden.

Mijn scooter is een 45kmh bromscooter, ik mag dus niet op fietspaden komen en ik moet op veel plekken tussen de auto's rijden. Ik gok dat ik dan niets heb aan fietskaarten, maar je weet natuurlijk maar nooit...heeft iemand misschien ervaring hiermee en tips? Weet iemand een goed navigatiesysteem, kaart, website of app voor mij? Alvast bedankt!

_Denise_

Re: Routeplanner voor brommers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 12:36

Ik lees met je mee. Dit is voor mij namelijk een van de redenen dat ik mijn bromscooter verkoop en me waag aan een autorijbewijs. Kan nergens komen sinds ik hierheen ben verhuisd en de wegen niet ken.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 12:41

Ik kies altijd de fiets optie in google maps :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 12:51

Blacky94 schreef:

Dan zal je hier in de buurt in problemen komen, omdat veel fietspaden gebruik maken van paden en bruggetjes waar je niet met een bromscooter overheen mag (en kan).

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 19:24

Brainless schreef:
Blacky94 schreef:

Dan zal je hier in de buurt in problemen komen, omdat veel fietspaden gebruik maken van paden en bruggetjes waar je niet met een bromscooter overheen mag (en kan).

Mijn pauze was afgelopen dus had niet zoveel tijd om uitgebreid te reageren maar het is ook wel afhankelijk van het gebied. In de stad volg ik altijd gewoon de auto. Op 9 vd 10 wegen hier mag je gewoon met de brommer op de autoweg en anders loopt er bijna altijd wel een fietspad parallel aan.
Moet ik in het buitengebied zijn dan kies ik de optie "vermijd snelweg" of ik kies de fiets optie en dat werkt eigenlijk altijd wel :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 19:29

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 08:53

Ik kan bij routeplanner geen brommer kiezen Marcella? Moet je daarvoor ingelogd zijn oid?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:12

HHhmm zie nu dat brommer niet kan invullen, wel auto, ov, fiets of wandelen. Zal dan toch wel verkeerd gekeken hebben.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:44

In het begin zette ik de routeplanner van mijn telefoon op modus 'Auto'. Telefoon in mijn zak en dopjes in, werkte prima. Een beetje creatief omgaan met de aanwijzingen en je vond altijd wel een manier om snel bij je bestemming te komen. Moest ik immers een net andere afslag nemen omdat ik op het fietspad reed, dan stelde hij de route vanzelf bij.

Hoe vaker ik dat deed, hoe minder ik de routeplanner nodig had. Dan was het een kwestie van richtingen aanhouden en richtingsgevoel. Als ik wist dat ik dat ik richting Rotterdam moest, dan las ik ofwel de routeborden op de weg, ofwel de rode fietspaaltjes. Je wordt er vanzelf handig in.

Mijn ervaring is: hoe gehaaider je bent op het vinden en volgen van de route met een routeplanner, hoe langer je er over doet om bij je bestemming te komen. Logisch redeneren is dan al snel veel efficiënter dan proberen de aanwijzingen van de planner zo goed mogelijk op te volgen.