simpel zilveren armband

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

simpel zilveren armband

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 11:14

Ik ben opzoek naar een hele simpele zilveren armband. Maar blijkbaar is een simpele armband niet te vinden. Overal zitten frutsels aan. Ik wil gewoon een dun simpel armbandje. Zo'n armbandje met zo'n naam plaatje maar zonder het naamplaatje :') en nog het liefste rond en niet vierkant en niet duidelijk ringetjes aan elkaar gemaakt. Iemand een tip waar ik kan kijken naar zo'n armband of iemand die weet waar ik zo iets kan kopen?

FuGeLiCu

Re: simpel zilveren armband

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 11:24

Mijn eerste idee was ook direct lucardi, ook niet te duur. Maar andere juweliers hebben volgens mij ook keuze genoeg. Gewoon eens ergens binnenlopen en uitleggen wat je zoekt. Dit soort armbandjes liggen namelijk lang niet altijd zichtbaar in de vitrine.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 11:27

Die had ik ook allemaal al gevonden maar zijn het allemaal net niet. Bij al die armbanden zitten er van die grote openingen tussen op 2 na. Ik heb ooit een armband van mijn moeder gekregen wil het liefst zo'n een weer. Helaas is die armband niet te repareren. Ik zal als ik thuis ben een foto maken van die armband.

De armband lijkt het meeste op dit: http://www.bol.com/nl/p/lucardi-zilvere ... 030635945/
maar dan waren de vakjes rond of 6 hoekig.

Bij lucardi binnen neuzen is wel een goed idee. Bij die winkel voel ik me niet bezwaard om binnen te lopen en niets te kopen.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 11:48

De schakel van het armbandje heeft een naam. Stap bij een juwelier naar binnen , neem het armbandje die je van je moeder gekregen hebt mee en vraag of men weet hoe de schakel heet. Het is makkelijker te zoeken naar een armbandje met bijvoorbeeld Jasseron, koningsschakels en ga zo maar door, dan een armbandje met eenvoudige schakel. Als je een juwelier binnenstapt, ze weten hoe de schakel heet, maar hebben niet zo'n armband, dan durf je toch wel zonder iets te kopen weg te gaan? Hebben ze het wel, pas je het en dan je altijd nog zeggen dat je toch nog even verder wil kijken, als het te duur is. Het is niet erg een winkel binnen te gaan en niets te kopen. Tenslotte als je aardig geholpen wordt, kan deze winkel best je 1e keus worden als je een cadeautje zoekt!

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 11:52

Ersina schreef:
De schakel van het armbandje heeft een naam. Stap bij een juwelier naar binnen , neem het armbandje die je van je moeder gekregen hebt mee en vraag of men weet hoe de schakel heet. Het is makkelijker te zoeken naar een armbandje met bijvoorbeeld Jasseron, koningsschakels en ga zo maar door, dan een armbandje met eenvoudige schakel. Als je een juwelier binnenstapt, ze weten hoe de schakel heet, maar hebben niet zo'n armband, dan durf je toch wel zonder iets te kopen weg te gaan? Hebben ze het wel, pas je het en dan je altijd nog zeggen dat je toch nog even verder wil kijken, als het te duur is. Het is niet erg een winkel binnen te gaan en niets te kopen. Tenslotte als je aardig geholpen wordt, kan deze winkel best je 1e keus worden als je een cadeautje zoekt!

Inderdaad super plan! Dat ik daar nog niet zelf aan heb gedacht!
Dan durf ik wel weg te gaan als ze het niet hebben. Maar ik vind het erger als ze het wel hebben en ik nog verder wil kijken. Voel me dan zo banketstaaf omdat ik om iets specifieks vraag en ik het dan niet koop.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 12:22

Elke (goede) juwelier heeft dit soort simpele armbandjes op voorraad, en diverse opties wat betreft de schakels. Dat is mijn ervaring in ieder geval. Ik had er vroeger meerdere dunne bij elkaar, dat stond erg leuk.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 14:51

Jelleee schreef:
Elke (goede) juwelier heeft dit soort simpele armbandjes op voorraad, en diverse opties wat betreft de schakels. Dat is mijn ervaring in ieder geval. Ik had er vroeger meerdere dunne bij elkaar, dat stond erg leuk.

Dat is inderdaad ook wel een leuk idee :j
Hopen dat ze morgen open zijn want dan ga ik wat winkels/juweliers bezoeken.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:21

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:23

Heb je een foto van het armbandje? Dan vraag ik het even aan een vriendin van me die er verstand van heeft. :Y)

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:25

Is al eerder genoemd hier, maar gewoon bij een juwelier binnenlopen. Laatst mijn dochter voor haar verjaardag er 1 laten uitzoeken. Keuze zat.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 21:33

Helemaal niet meer aan gedacht om foto te maken en ben nu weer niet thuis -.-' morgen weer een poging :')

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:37

En geslaagd voor een leuk armbandje?

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 07:23

Weer vergeten foto te maken -_-
Maar ik denk dat ik geslaagd ben xD in de winkel waar ik was hadden ze heel veel armbandjes niet die ik wel op Internet heb gezien. Mijn vriend heeft een besteld voor mijn verjaardag <3 welke weet ik niet precies. Wel weet ik dat hij er niet zo uit ziet als die ik van mijn moeder heb gekregen.

Ik ga die van mijn moeder direct opzoeken en foto maken!

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 07:30

Afbeelding
Afbeelding

Dat is de armband

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 14:20

Kon iemand mij vertellen wat voor type armband ik heb?

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:26

De juwelier?
Fijn dat je iets gevonden hebt

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 14:29

oh dacht dat er hier ook een bokker zat die dat wist.

Ik heb van mijn vriend een platte zilveren armand met allemaal draadjes over elkaar gekregen heel mooi. Helaas is een van die draadjes al kapot en dat prikte in mijn pols. (kapot binnen gekregen in paketje) Voelt het zelfde als ijzerdraad dat in je huid prikt. Je weet wel als je met het schrikdraad bezig bent en zo'n draadje prikt in je. auw.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:39

Die armband is toch nog best te maken TS?

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 09:50

Mijn vriend moet er mee terug naar de winkel. Neem aan dat de winkel er maar voor moet zorgen dat ik een nieuwe krijg of dat hij gemaakt word. Ze hebben hem immers kapot geleverd. Zelf is het niet te maken.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:53

Ik denk dat annapaardoes bedoelde dat de armband van je moeder nog best te maken is.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 10:07

ah oops :+
Ik ben er al een keer mee naar de juwelier toe geweest, lang lang geleden. Ik kreeg daar te horen dat hun hem niet konden maken. Nou ja, ze konden hem wel aan elkaar maken maar ze konden hem niet verlengen. Als je goed kijkt is het gebroken bij de bolletjes en niet bij de sluiting. Omdat hij ook niet verlengt kon worden vind ik het niet de moeite waard om hem te laten maken want ik kan hem dan toch niet dragen. Hij is dan te klein.