Drumstel kopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anniek22

Drumstel kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 10:37

Hee hee Bokkers,

Ik ben 22 mei jarig en wil erg graag een drumstel voor mijn verjaardag! Nu is het zo dat ik niet echt goed ben in drummen maar wel echt graag beter wil worden :-) Ik wil wel een paar jaar met dit ding kunnen doen, dus niet dat ik zo'n beginnersding koop waar ik na 3 maanden op uitgekeken ben...

Hebben jullie tips met welk drumstel ik kan beginnen, kopen, etc? hebben jullie ervaringen ermee zegmaar? Ik word 15. Het liefst onder de 100 euro en dus is tweedehands echt geen probleem!

Groetjes en bedankt alvast!

Anniek22

Re: Drumstel kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 10:40

Oja, en stiekem wil ik wel een echt drumstel en niet zo'n electronische :-P

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 14:08

Overleg eens met je drumleraar? (ik neem aan dat je les hebt?)

Wat vinden je ouders van een echt drumstel? Heb je een geschikte ruimte om te oefenen? Hebben jullie veel buren?

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 18:50

Hoi,

Misschien moet ik maar een echt drumstel kopen idd :-) Ik heb bijna een hectare grond en ik heb de mogelijkheid om in mn kantoor te oefenen in het huis, waar ik niemand lastig val. Dankje!

dinek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 18:53

Zoek een goede muziekwinkel die de tijd voor je nemen en je niet alleen maar proberen te verkopen, maar je echt advies geven, die kunnen je echt heel goed verder helpen!

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 19:02

Tof dat je drumt!! +:)+

Voor 100 euro kun je helaas geen fatsoenlijk drumstel kopen. Ik zou gaan rekenen vanaf een euro of 300 voor een fatsoenlijke kit, dit is dan wel een tweedehands prijs. Vaak zijn de drumstellen die goedkoper zijn als dat bedrag echte opknappers. Ik heb zo zelf een oude Sonor staan die voor 150 euro gekocht is. De hoops waren krom, de bekleding niet goed en alle vellen moesten vervangen worden (á 130 euro). Ook was de bijbehorende hardware niet helemaal goed meer. Nu na een aantal jaar heb ik er denk ik wel zo'n 2000 euro extra ingestoken, maar heb ik wel een hele fijne vintage kit (begin jaren 60) staan met een super bekkenset die nog wel jaren mee zal gaan.

Als instap drumkit zou ik bijvoorbeeld een Pearl Export of Forum aanbevelen. Dit zijn hele degelijke drumkits, niet duur en kwalitatief gezien ook nog goed genoeg om mee het podium op te stappen. Hier kun je dus ook nog mee groeien. Hier is er bijvoorbeeld eentje voor 300 euro, inclusief een setje Stagg bekkens (die goedkoop zijn). http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... ousPage=lr

Voor bekkens is Stagg een fijn instapmerk of bijvoorbeeld Meinl. Goedkope cymbals met ook nog een beetje kwaliteit, althans, naar mijn ervaring beter als de instapsetjes van Paiste.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 19:03

Een goed drumstel heb je niet onder de 100 euro, niet nieuw iig. Mijn vriend drumt al jaren op een drumstel dat ie vierdehands heeft gekocht voor 50€. Wel een aantal dingen al (meerdere keren) vervangen, maar dat heb je altijd :)
Maar een goed drumstel is wel echt een flinke investering.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 19:04

Aanvulling: Dan heb je dus wel een drumstel van niks _O-
Animal geeft goeie tips :)

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 19:13

okee dankjulliewel! ;-)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 19:15

kijk eens op de website van musicstore als je een idee wilt krijgen qua prijzen. die zijn vaak het goedkoopst en leveren suer goede kwaliteit! De winkel zit wel in keulen, maar ze hebben ook een hele fijne webshop

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 19:16

Als je vragen hebt over bepaalde kits of merken mag je mij altijd benaderen hoor! Ik ken behoorlijk wat drummers ondertussen waarvan er ook een aantal lesgeven en ook een aantal mensen die in de verkoop van drumkits zitten. Ik kan altijd iets voor je navragen als je iets wilt weten.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:05

Ik had een stagg een gloednieuwe van 500 euro met extra toms.
Ik denk dat als je tweedehands iets wilt kopen voor 100 euro of minder dat je wel echt naar demindere merken gaat.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:10

100 euro is misschien wat te optimistisch voor een drumstel :)
Ik heb mijne een aantal jaar terug bij de Musicstore gekocht voor 300 euro, vond het een fijne winkel!

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 18:31

Hahaha okee bedankt voor de tips :)

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 19:32

Mijn zoontje is.net begonnen met drummen maar super fanatiek en enthousiast. Nu nog op een leentoestel van de muziekschool, maar als hij zo fanatiek blijft, is de december maand (sinterklaas, zijn verjaardag en kerst) wel een mooi moment om een 2e hands drumstel (electronisch) aan te schaffen. De hier gegeven tips zijn dus ook voor ons mettertijd erg handig!
Wellicht dat, als het zover is, hier iemand wel een drumstel te koop weet te staan.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 20:46

Ik heb hier een heel simpel elektronisch drumkitje staan waar ik af en toe eens wat op oefen. Voor mij niet zo geschikt omdat hij heel ongevoelig is (en ik juist heel erg aan het spelen ben met dynamiek) maar voor mij goed genoeg om af en toe wat oefeningetjes te doen en wat onafhankelijkheid te trainen.
Een heel simpel ding, niet geschikt voor meer ervaren drummers maar voor wat oefeningetjes of beginnende drummers erg leuk en handig. Het geluid loopt via een programma op de pc. Mocht het je aanspreken wil ik wel nadenken om hem weg te doen. :) Ik denk dat ik er iemand anders meer plezier mee kan doen.

Ik heb ook een oefenpadje waar ik een hoop mee kan. Ik hoef er niet veel voor te hebben (heb er zelf €175 voor betaald), maar eerder iets als een drum koptelefoon zodat ik lekker op mijn akoestische kit kan oefenen met muziek op en zonder gehoorbeschadiging. Of wat percussiedingetjes (shakertjes bijvoorbeeld) of een AshToneblock (woodblock voor op drumstel), zodat ik er nog iets geinigs voor terug heb om wat meer mee te experimenteren.

Van dit kitje heb ik best nog wel wat plezier doordat ik wat onafhankelijkheids oefeningetjes kan doen, maar ik mis hem niet als ik er wat plezier voor terug krijg :P

Zo eentje is het: Echt heel basic dus. Voor iedere pad is het geluid in te stellen. Zit geen kruk bij helaas.

Afbeelding

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 11:17

Wij hebben een elektronisch toestel gekocht en mijn dochter en man kunnen er voorlopig aardig mee uit de voeten. € 250,- via mp
http://www.ddrum.com/dd1.php

Afbeelding

Niks mis met elektronisch. Natuurlijk als je beter beter is een echt wel tof. Maar ritmes kan jie hier goed mee leren.