Het zelfde boek, maar verschillende prijs?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hikarii

Het zelfde boek, maar verschillende prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 11:54

Ten eerste wist ik niet zeker of dit topic in dit deel van het forum moest of bij entertainment, mocht hij toch verkeerd staan: mijn excuses!

Ik zat een beetje rond te snuffelen op bol.come omdat ik eerdaags toch wel graag het boek 'Fahrenheit 451' wil gaan lezen, de Engelse variant.
Nou was 1 boek, paperback, 8 euro. Een variant met een andere cover art zegmaar 15.
Maar is dit het enige verschil, of zit er ook nog verschil in context? Ben ik wel heel benieuwd naar, want als de ene zegmaar een 'kinder' variant is wil ik toch wel graag de volwassene die in de meeste gevallen wat dikker is. Het zelfde geld trouwens ook voor twee andere boeken die ik wil lezen, the boy in the striped pyjama's en The curious incident of the dog that was killed in night time. ( 1 variant is nu in de aanbieding, maar anders scheelde de prijs nog aardig wat )

Wie oh wie kan me helpen?

Susannah92

Re: Het zelfde boek, maar verschillende prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 11:58

Check even de ISBN nummers :) Lijkt me dat de boeken gewoon hetzelfde zijn, heb laatst ook een boek gekocht waarvan de ene cover een euro duurder was dan de andere cover...

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 12:00

Ik ken het boek zelf niet, maar je hebt vaak dat als het een goedlopend boek is, ze er een goedkopere variant van maken. O.a. Komt een vrouw bij de dokter van Kluun is er ook zo eentje, daar heb je meerdere varianten paperbacks van met verschillende prijzen. Inhoud is bij allemaal hetzelfde.

Ik weet niet of er een film is uitgebracht van die Fahrenheit, maar als dat zo is en één van die twee toevallig de filmvariant is, dan zou dat bij de specificaties moeten staan.

Is een ISBN niet gelijk aan de uitgave van het boek? Dus hardcover een andere dan paperback enz?

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 12:03

Yv_ schreef:
Ik ken het boek zelf niet, maar je hebt vaak dat als het een goedlopend boek is, ze er een goedkopere variant van maken. O.a. Komt een vrouw bij de dokter van Kluun is er ook zo eentje, daar heb je meerdere varianten paperbacks van met verschillende prijzen. Inhoud is bij allemaal hetzelfde.

Ik weet niet of er een film is uitgebracht van die Fahrenheit, maar als dat zo is en één van die twee toevallig de filmvariant is, dan zou dat bij de specificaties moeten staan.

Is een ISBN niet gelijk aan de uitgave van het boek? Dus hardcover een andere dan paperback enz?

Ja dat van die film variant bedoel ik ook ongeveer. Bij Harry Potter heb je zo dus de dunnere boeken die film variant zijn, maar de dikkere verschillen dus aardig.

De ISBN nummer verschillen evenals de afmetingen, maar zijn allebij paperback die ik bekijk. Maar wat betekend het dan als het verschilt?

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 12:04

Soms staat er ook nog een extra dankwoord of commentaar van de schrijver bij de duurdere versie, maar wat verhaal betreft zit er als het goed is geen verschil in de boeken.
En het dikker/dunner ligt soms ook aan het lettertype/lettergrootte.
Of je moet graded readers gaan lezen, maar dat is weer een heel andere categorie. :)

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 12:09

marley93 schreef:
Soms staat er ook nog een extra dankwoord of commentaar van de schrijver bij de duurdere versie, maar wat verhaal betreft zit er als het goed is geen verschil in de boeken.
En het dikker/dunner ligt soms ook aan het lettertype/lettergrootte.
Of je moet graded readers gaan lezen, maar dat is weer een heel andere categorie. :)

Ik houd het daar dan wel op, met dankwoord etc. Hoeft van mij allemaal niet, ben gewoon geïnteresseerd in de verhalen haha.
En nee graded readers word m echt niet, dan ga ik me vervelen := ik lees, spreek en schrijf engels vloeiend en lees daarom ook veel liever op een moeilijker niveau.

Heel erg bedankt voor de reacties, ik denk dat ik van alles gewoon de goedkoopste neem en dan kom ik al bijna uit op 30 euro :=

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:06

Als je naar de kaft kijkt zie je dat die duurdere een 60th anniversary edition is.
Soms zit het verschil in uitgevers, UK/US editie, hardcover/paperback, hoeveelste druk enz. enz.
Je zou ook nog op Goodreads kunnen kijken, daar staan de meeste, zo niet alle, edities van een titel. De informatie die erbij staat is niet altijd compleet of kloppend, maar het kan je op weg helpen met de vele edities van sommige boeken.
Dit had ik laatst met een versie van The Count of Monte Cristo, moet je ook heel erg uitkijken welke je bestelt, je hebt namelijk een abridged en een unabridged versie. Heel irritant eigenlijk :+

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 11:15

Voor Engelse boeken kan je ook kijken bij Amazon of Bookdepository. Die zijn over het algemeen een stuk goedkoper dan Nederlandse (online) winkels.