KNHS instructeur basissport opleiding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ingrid_92

KNHS instructeur basissport opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 23:31

Ik wil in de toekomst graag de opleiding KNHS instructeur basissport gaan doen. Wat ik terug kan vinden is dat je een toelatingstest moet doen en ook 10x eigen vaardigheid krijgt met een eigen paard. Nu beschik ik niet over een paard van minimaal 1.60. Ik vraag mij af hoe anderen dit doen? Moet je voor de toelatingstest hetzelfde paard gebruiken als bij je eigen vaardigheidslessen? Kun je via de opleiding ook een paard lenen? Dit kan ik namelijk niet goed terug vinden. Ik ben benieuwd naar ervaringen van bokkers die ook geen eigen paard met een schofthoogte van ten minste 1.60 hebben en hoe zij dit opgelost hebben.

Tova

Re: KNHS instructeur basissport opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 11:20

Mijn beste vriendin doet nu momenteel de opleiding, je kunt via de opleiding geen paard lenen, deze moet je zelf regelen. Mijn beste vriendin had geen paard die groot genoeg was, zij kan in goed overleg bij kennissen van haar een paard lenen.
Volgens mij hoef je bij de toelatingstest en vaardigheidslessen niet het zelfde paard te gebruiken. Als je voor je examen maar een paard heb die 1.60 is, een parcour van 80 cm kan springen en L/M dressuur kan lopen.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 20:08

Hmm lastig. Voor mij worden de deuren dan eigenlijk al gesloten, geen paard met de goede schofthoogte en geen optie dus om er één via de opleiding te lenen. De opleiding wordt toch ook op maneges gegeven? Of heb ik dat verkeerd begrepen? Kun je dan niet via de manege een paard regelen voor de opleiding?

Zou anders de FNRS Instructeur Recreatie opleiding een optie voor mij kunnen zijn? Ik kan daar namelijk niets vinden over het meebrengen van een eigen paard of een minimum schofthoogte.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:29

Voor de FNRS is een eigen paard niet verplicht. Even hieruit gekopieerd:

U heeft de mogelijkheid om met een paard (eigen of van uw leerbedrijf) op de opleidingslocatie aanwezig te zijn of om bij de opleidingslocatie een paard te huren

http://www.fnrs.nl/fnrs-diensten/cursus ... atiesport/

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 23:54

Ah bedankt Marie! Dan ben ik een beetje kippig geweest ;)

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 19:51

Weet iemand toevallig of je ook verzekerd kunt worden bij het lesgeven als je een diploma via de FNRS haalt? Ik weet wel dat je met een diploma van de KNHS wel verzekerd kunt worden, maar geldt dit ook voor een FNRS diploma als je niet op een manege lesgeeft, maar thuis?

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:24

Ingrid_92 schreef:
Hmm lastig. Voor mij worden de deuren dan eigenlijk al gesloten, geen paard met de goede schofthoogte en geen optie dus om er één via de opleiding te lenen. De opleiding wordt toch ook op maneges gegeven? Of heb ik dat verkeerd begrepen? Kun je dan niet via de manege een paard regelen voor de opleiding?

Zou anders de FNRS Instructeur Recreatie opleiding een optie voor mij kunnen zijn? Ik kan daar namelijk niets vinden over het meebrengen van een eigen paard of een minimum schofthoogte.

De opleiding wordt gegeven op een stal, geen manege. Ik ken hier in de buurt twee stallen waar de opleiding gegeven wordt maar beide instructeurs lenen hun paarden niet uit.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 21:12

Daarom valt het traject bij de KNHS inderdaad af voor mij.

Ben nu benieuwd of de FNRS wel haalbaar is, zo te horen wel. Ben alleen benieuwd naar het antwoord op de vraag die ik hierover al eerder stelde: kan ik verzekerd worden met deze opleidingsachtergrond als ik niet op een manege les geef, maar aan huis?