Bloemen op het station!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Bloemen op het station!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:06

Wat mij vandaag overkwam maakte mijn hele dag in een klap goed...

Ik reis voor mijn studie een vrij lange weg naar Rotterdam Centraal en besloot op het station nog even snel naar de Albert Heijn te rennen voor een tussendoortje.
Ik zag wel iemand staan met zijn armen vol bloemen en dacht nog; wat lief, die wacht vast op iemand met een boeket! Een tel later zaten mijn gedachten al weer bij waar ik mijn OV kaart had gelaten. Sinds vandaag mag je namelijk het station niet meer op zonder in te checken.

Voor ik het wist werd ik aangehouden door de bloemenjongen en hij gaf mij een bosje tulpen! Ik was zo verbaasd dat ik niet heb gevraagd waar dit voor was maar ik denk dat hij gewoon mensen blij stond te maken op de vroege ochtend! Er stond namelijk ook geen reclame op het folie om te bloemen heen en hij had geen kleren aan van een bedrijf.

Ik was zo verbaasd en heb de hele dag met een lach op mijn gezicht gelopen. Wat lief!

Overkomt jullie dit soort dingen ook wel is?

Moonlight17

Re: Bloemen op het station!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:07

ohh wat leuk, helaas mij nog nooit overkomen.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:10

Deze actie is op de radio geweest geloof ik laatst :) het is inderdaad bedoeld om gewoon mensen blij te maken en blijkbaar werkt het :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:10

Oh wat super lief! Was gister nog op R'dam CS en vandaag op Blaak, maar geen jongeman met bloemen te bekennen hoor, haha.

Is mij nooit echt overkomen eigenlijk. Wel soms leuke praatjes met medereizigers :)) het OV kán wel gezellig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:11

Wat leuk! Mooie actie :)

Palmera

Danique schreef:
Overkomt jullie dit soort dingen ook wel is?

Ja! Toen ik langs een wijnspeciaal zaak liep kwam er een man naar buiten met een geschenkdoos en gaf die. Ik vergeet het nooit meer: "voor de mooiste vrouw die ik in tijden heb gezien".
Waren luxe wijnen hoor! :9

Anoniem

_Jessie schreef:
Deze actie is op de radio geweest geloof ik laatst :) het is inderdaad bedoeld om gewoon mensen blij te maken en blijkbaar werkt het :D

Dus toch! Wat leuk, het werkt inderdaad. Super initiatief, die chagrijnige gezichten die ik soms zie op het station doen de wereld niet veel goeds!

Lekker Palmera!

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:20

Ongeveer 1,5 jaar geleden was ik met mijn vriend op weg om onze loge kat ( ondertussen woont ze bij ons maar goed ) weer terug te brengen naar mijn ouders, maar omdat mijn oma toen in het ziekenhuis lag zijn we via Zwolle gegaan. Net voor Zwolle werd ik zo ontzettend misselijk dat we even een parkeerplek op gingen. Me vriend had het geniale idee om even onze kat eruit te halen zodat ze even wat frisse lucht had.. Toen kwam er een vrachtwagenchauffeur van Poolse? afkomst en die moest zo lachen om ons en de kat die de meest gekke sprongen maakte. Zei hij tegen ons wacht even, hij liep naar zijn vrachtwagen en kwam aanlopen met een grote doos. Ik dacht echt wat voor dier gaat daar uit komen.....??? Opent hij de doos zitten er 8 bossen bloemen in. Hij duwt de doos in mijn handen, zegt tegen mijn vriend: "you have lovely girl" , draait zich om en loopt weer naar z'n vrachtwagen.

Het waren echt mooie bloemen die gewoon nog 1,5 a 2 week hebben gestaan! Heb me oma en me ouders direct maar een bosje gegeven toen :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:23

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:36

Ah wat leuk TS!! Mij nog nooit overkomen helaas!
Zelf neem ik altijd wel een metro mee, lees 'm, maak de sudoku en schrijf dan ergens op de voorkant een leuk berichtje voor de volgende reiziger die 'm leest. :)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:50

Mijn collegaatje kreeg ook bloemen maar het had te maken met de sluiting van de OV poortjes, haar werd daar een paar vragen over gesteld en als dank voor het antwoord kreeg ze de tulpjes :)

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 17:48

Dat zijn zo van die kleine dingen die je dag soms zo mooi maken. De Appie hier geeft soms ook bossen weg die ze niet meer kunnen verkopen en dan worden ze ook onder de klanten doorgegeven. Doe het zelf ook als ik een bosje krijg en een ouder iemand zie en zelf heb ik er ook al gekregen van andere mensen.
Het is zo een klein gebaar en het brengt geluk.

Toen ik nog in de trein werkte was het een keer kerstavond en ik had echt een rot dienst gehad met veel problemen en ik doe op de laatste rit controle en een man zegt tegen mij 'mevrouw, pak een chocolaatje, het is kerst voor iedereen'. Ik stond bijna ter plekke te Wenen van zo een klein gebaar en na jaren krijg ik het nog steeds warm als ik er aan denk.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 17:53

Ik heb een keer van iemand een gratis kaartje gekregen, dat kwam mij op dat moment zo ontzettend goed uit omdat ik best blut was.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 17:53

ik kreeg een reep chocolade ooit van een cafe eigenaar in oekraine omdat ie het stoer vond dat ik op de vrachtwagen reed.. (en dat komt daar al helemaal niet voor... vrouwen op de vrachtwagen) Vond dat ook heel erg lief.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 10:35

Ik geef inderdaad mijn dagkaartjes altijd door en daar worden mensen heel blij van. En daar word ik dan weer blij van! :D Altijd handig, blij worden van je eigen goede daad. Haha! Maar hier staan ook leuke acties tussen ;).

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 21:06

Gaaf.. Ontzettend leuk!