Om maar meteen met de deur in huis te vallen; Sinds September 2014 is de snackbar waar ik werk geopend.
Ik ben daar een maand later, Oktober 2014 komen werken. We zijn maar met een klein ploegje van nu 5 werknemers en 1 baas.
3 van deze werknemers, waaronder ik, hebben de paasdagen gewerkt (wat een feestdag is)
Echter weigert mijn baas ons 150% uit te betalen. Nu ben ik op onderzoek geweest en daar stond dit:
Citaat:Volgens de cao zijn nieuwjaarsdag, eerste en tweede Paasdag, Koningsdag, Bevrijdingsdag in lustrumjaren, Hemelvaartsdag, eerste en tweede Pinksterdag en eerste en tweede Kerstdag erkende feestdagen. Val je niet onder de cao, dan heb je geen recht op compensatie voor werken tijdens een feestdag.
Als je in de horeca werkt, werk je meestal wanneer anderen vrij zijn, bijvoorbeeld tijdens weekenden en feestdagen. Het hoort er een beetje bij: werken op zaterdagavond of op tweede kerstdag. Voor jou, als werknemer in de horeca, zijn de erkende feestdagen dan ook geen extra betaalde vrije dagen (zoals bijvoorbeeld een vakantiedag). In de cao horeca is wel een extra vergoeding (alleen als de cao van toepassing is) opgenomen als je ook daadwerkelijk tijdens de feestdagen werkt.
Bron: FNV Horeca.
Aangezien er op dit moment geen horeca CAO is is mijn vraag vallen wij hier nog onder? Of kan mijn baas gerust haar gang gaan tot er weer een nieuwe CAO is?
Ik kon er zelf niet uitkomen...
Aangezien mijn loon wel naar de CAO maatstaven is.