Van school switchen geeft moeilijkheden.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Van school switchen geeft moeilijkheden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 18:14

Hallo,

Ik heb een beetje een probleem.
Ik doe op dit moment een MBO opleiding. Mijn school zit op z'n 1,5 uur reizen. Enkele reis.
De zelfde opleiding kan ik ook doen op een school dat 15/20 minuten reizen is.
Ik zit nu in het eerste jaar en ik vindt dit best zwaar en wil dus switchen. Maanden van te voren gebeld of dit kon en het was geen probleem.
Nu heb ik een inschrijfformulier ingevuld en opgestuurd. Alleen op de achterkant van het formulier stond ook dat de oude school je motivatie ect moet invullen.
Dit heb ik open gelaten omdat ik nog niet heb verteld dat ik van school wil switchen. Ik ben bang dat de oude school moeilijk gaat doen, omdat het natuurlijk een concurrent is van deze school.

Ik heb het formulier terug gekregen omdat ze wel willen dat ik op invul.
Mijn motivatie lag erg laag omdat ik het erg zwaar vond het reizen, lange dagen. Dit vindt mijn leraar dus ook en ben bang dat ze nooit het formulier goed in zullen vullen. :+

What to do?

Selina

Re: Van school switchen geeft moeilijkheden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 18:19

Je kan toch een gesprek aangaan van; ik vind deze school leuk maar de afstand is me te ver. Nu is er een opleiding dichterbij maar ze willen wel een motivatie van deze school. Is er een mogelijkheid dat jullie die willen invullen? Dan kan ik namelijk doorstromen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 18:21

Eerlijk zijn in dit geval. Mensen zullen echt wel begrijpen dat als er zoveel verschil in reistijd zit en de opleiding gelijk is, dat wisselen een goed optie is.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 18:25

Waarom niet gewoon uitleggen aan je huidige school? Het is toch logisch dat je over wilt stappen als je hier veel kortere reistijd hebt?
Gewoon even overleggen met je mentor. Niet te lang meer wachten anders ben je straks te laat.

Waarom heb je trouwens in eerste instantie niet voor deze school gekozen?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 18:28

Van school switchen geeft helemaal geen moeilijkheden, die bedenk je zelf op voorhand :) Ga gewoon het gesprek aan en leg de situatie uit. Dit komt heus wel vaker voor en je school is er echt niet op uit om je neer te sabelen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 18:51

Met motivatie bedoelen ze wss de reden waarom je van school wilt veranderen, niet je motivatie voor je studie. Gewoon invullen dat je dan een kortere reistijd hebt dus ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:33

Foaly schreef:
Met motivatie bedoelen ze wss de reden waarom je van school wilt veranderen, niet je motivatie voor je studie. Gewoon invullen dat je dan een kortere reistijd hebt dus ;)

Nee, de oude school moet de invullen hoe je inzet was op school enzo. -O-

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:37

De nieuwe school wil weten of jij als student een goede kans maakt je opleiding af te maken, daar krijgt de school namelijk voor betaald. Als de oude school invult dat je een ongemotiveerde luilak bent (even als voorbeeld, ik ken TSniet) heb je flinke kans dat je wordt afgewezen. Maar zonder motivatie gaan ze je zeker afwijzen, je hebt dus geen keus dan met het papier te gaan naar die school.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 09:01

troi schreef:
De nieuwe school wil weten of jij als student een goede kans maakt je opleiding af te maken, daar krijgt de school namelijk voor betaald. Als de oude school invult dat je een ongemotiveerde luilak bent (even als voorbeeld, ik ken TSniet) heb je flinke kans dat je wordt afgewezen. Maar zonder motivatie gaan ze je zeker afwijzen, je hebt dus geen keus dan met het papier te gaan naar die school.

Hier ben ik dus een beetje bang voor. Niet dat ze gaan zeggen dat ik een ongemotiveerde luilak ben haha, maar wel dat ze het moeilijk gaan maken.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 09:27

Ja maar die angst creëer je zelf.

Je hebt toch die motivatie nodig, zonder kun je niet.
Kan wel, maar dan kan je niet naar een andere school.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 15:15

Maar wat wil je nu? Als jouw motivatie zo groot is, dan ga er gewoon voor en leg je dit voor aan je school. angst zit tussen de oren bij jou, jij vult het al in voor een ander. Moet je niet doen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 15:41

Jullie hebben gelijk! :j Ik ga naar de vakantie gewoon gelijk heen om alles te regelen. Ik ga niet m'n eigen ramen in gooien..... :D