Dichtklappen durf ik niet meer want dan protesteert hij heftig.
Google geeft mij alleen slecht vertaalde pagina's.
Weet iemand of dit einde verhaal is, kan je het zelf fixen of kunnen computerzaken dit snel en goedkoop?
(Toshiba Satellite)
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Oshaa schreef:Mijn laptop (samsung ultra book) had dit ook en helaas was dat einde verhaal.
Heb hem naar een laptop reperatie shop gebracht en die hebben het probleem onderzocht. Helaas was repareren net zo duur als een nieuwe, dus maar niet gedaan. Ze zeiden wel dat dit heel erg merk afhankelijk is.
Ik zou niet zelf gaan proberen, maar naar een computerzaak brengen. Het ligt erg aan het type computer en wat er precies aan de hand is hoeveel het gaat kosten en hoe snel ze het kunnen repareren!
Hoop dat het meevalt!
singa schreef:Mijn oude laptop had dit ook. Het leek alsof één van de scharnieren zich had vastgezet. Net zoals bij jou protesteerde hij ook erg heftig als ik hem wou dichtklappen. Gelukkig was de kabel tussen het scherm en basis wel nog helemaal in tact, dus ik heb hem nog een tijdje gewoon kunnen gebruiken. Omdat hij zo fragiel was om mee te nemen heb ik wel een nieuwe aangeschaft, maar eigenlijk doet hij het nog steeds (na een jaar of 3-4) als opslagapparaat.
Quad schreef:Grote kans dat de scharnier uit zijn schroefgaten gebroken is, het gevolg is inderdaad dat hij niet meer dicht wil (hefboom constructie).
De laptop open halen kan uitwijzen wat er daadwerkelijk aan de hand is, als de schroeven los gelaten zijn, dan is het kwesite van scharnier even smeren en vast zetten. Anders is het inderdaad soort van einde verhaal.
Bij mijn schoonouders heb ik alleen iets anders toegepast, de schroefgaten van de rechterscharnier waren kapot, ik heb die scharnier zodanig los geschroefd dat hij flexibel draait, de linkerscharnier is dus de enige die nog functioneel is.
Heb je een exact type nummer voor me? Kan ik wellicht uitzoeken hoe het scharnier bij deze laptop in zijn werk gaat.
Quad schreef:Bij de Toshiba is L50 serie is het een kwestie van de bottomcover ( volledige onderkant ) eraf schroeven om bij de scharnieren te komen.
Zie ook dit filmpje.
Links boven en rechtsboven zie je beide scharnierpunten liggen, een van die twee zal vermoedelijk los zijn, en dan is de vraag of de schroefgaten kapot zijn of dat het enkel losgeraakt is.
Quad schreef:Uit eerdere ervaringen kan ik je zeggen dat fabrikanten het niet op garantie gooien maar op user-abuse, oftewel door jou veroorzaakte schade. :/
Overigens is het openen van de onderkant heel gemakkelijk, en zal je vriend dus wel kunnen doen, tevens handig voor het diagnosticeren van het probleem.

Selina schreef:Quad schreef:Uit eerdere ervaringen kan ik je zeggen dat fabrikanten het niet op garantie gooien maar op user-abuse, oftewel door jou veroorzaakte schade. :/
Overigens is het openen van de onderkant heel gemakkelijk, en zal je vriend dus wel kunnen doen, tevens handig voor het diagnosticeren van het probleem.
Oh ja, maar ik bedoel, ik heb hem (geloof ik) zeg maar verzekerd tegen dit soort grappen.
Nee, naar toshiba ga ik hem niet sturen.
Maar dit moet ik eerst even uitzoeken.

singa schreef:Ik heb de mijne met kapot scharnier ook nog verschillende keren meegepakt. Bij het dichtklappen even kijken dat het geblokkeerde scharnier niet in de weg zit, een beetje wringen, wegmoffelen en hopen dat hij het de volgende keer nog doet
Nu ligt hij ook (scheef) dichtgeklapt op zolder. Ooit zal het andere scharnier het ook wel eens begeven, maar het gaat nu toch al langer mee dan ik verwacht had.
Hopelijk lukt het met de verzekering.
Quad schreef:singa schreef:Ik heb de mijne met kapot scharnier ook nog verschillende keren meegepakt. Bij het dichtklappen even kijken dat het geblokkeerde scharnier niet in de weg zit, een beetje wringen, wegmoffelen en hopen dat hij het de volgende keer nog doet
Nu ligt hij ook (scheef) dichtgeklapt op zolder. Ooit zal het andere scharnier het ook wel eens begeven, maar het gaat nu toch al langer mee dan ik verwacht had.
Hopelijk lukt het met de verzekering.
Als je de scharnier losser maakt, dan kan je de laptop zonder problemen dicht- en openmaken. Laat je die ander onderhouden, bijvoorbeeld beetje vet erop, goed vastschroeven, of met lijm (al zal dat wel niet helpen aangezien scharnieren behoorlijke krachten geven) beetje bijwerken. Zo kan die nog even mee.