Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Maar imo klim je wel een beetje in de slachtofferrol.
Het komt nou eenmaal niet altijd aanwaaien. Cayenne schreef:Herkenbaar en wat bagger dat je je zo voeltMaar imo klim je wel een beetje in de slachtofferrol.
Je zult zelf je schouders eronder moeten zetten. Wil je wat leuks gaan doen? Met vriendinnen? Neem zelf het initiatief en ga niet afwachtenHet komt nou eenmaal niet altijd aanwaaien.
lieveli schreef:Nou ik weet niet waar je woont maar je mag best mee vandaag hoor, ik zit in Alkmaar. Ik ga met een hele groep mensen, beetje rondhangen, kroeg in en markt over. Het zijn hele open en spontane mensen dus je zal je niet lang ongemakkelijk voelen.
Cioccolato schreef:Ik herken je verhaal heel sterk.![]()
Alleen hoef ik momenteel niet echt 'uit' of zoiets. Moet m'n weg weer terug vinden naar 'onder de mensen'.
maar daar moet je zelf wel open voor staan. Ik had ook maar weinig echte vriendinnen voor die tijd

maar mijn man heeft niets met evenementen. Nou prima, ik vermaak mij ook alleen hoor als niemand mee wil, sterker nog... Ik vind het zelfs heerlijk om af en toe alleen dat soort dingen te ondernemen. Geen rekening houden met de voorkeur van anderen
is ook wel eens fijn! Gewoon de positieve kanten ervan zien 
of ga in de tuin fröbelen of zo.
Ik deel je leed. Hier al jaren geen vriendinnen meer om me heen. Heb bij vlagen wel leuke contacten gehad via internet (games), maar zomaar een vriendin opbellen om langs te gaan? Dat is al sinds m'n 19e niet meer gebeurd (ben ook 24).
Ook zit ik liever thuis op de bank dan op een vol marktplein tijdens een feest.
Zonder een maatje in m'n leven ben ik wel echt eenzaam. Zo iemand vinden is gelukkig nooit een probleem geweest
Eleionomae schreef:Ik heb niks met koningsdag. Nooit gehad ook. Ben vanmorgen lekker gaan hardlopen en zit nu met een boek op het balkon. Moet ook zeggen dat ik vrijwel altijd op vakantie ben ten tijde van konings/Koninginnedag dus ik heb het ook nooit gemist.
Dat je je alleen voelt, is toch iets wat je voor een deel zelf doet. Het is niet altijd even gemakkelijk als de meiden waarvan jij dacht dat het je vriendinnen waren toch een ander idee van leven blijken te hebben dan dat jij voor ogen hebt.
Ik heb bv via bokt hele lieve meiden leren kennen (omdat ik dat toch begon te missen) waarmee ik in de loop van de jaren enorm leuke dingen heb gedaanmaar daar moet je zelf wel open voor staan. Ik had ook maar weinig echte vriendinnen voor die tijd
![]()
Uiteindelijk heb je toch echt zelf de regie over je eigen leven
vrienden maken als je niet meer studeert is automatisch al lastiger
en dan kom je iemand tegen een dan moet het ook nog maar net klikken haha. 
) 
Percella schreef:Same here.. Ik ben een poosje geleden verhuisd naar Eindhoven en toen heb ik van al mijn "goede vrienden" niks meer vernomen. Ik ging toen ik nog in het Zuiden woonde 1 of 2 keer per week op stap met een goede vriendengroepje, super gezellig kwamen geregeld bij elkaar over de vloer, gingen naar de bioscoop, wisten alles van elkaar. Helaas heb ik tot op heden niks meer van de meesten gehoord. Hoe vaak ik wel een berichtje stuurde of contact opnam er werd niets mee gedaan.
Nu ben ik terug naar het Zuiden verhuisd met mijn vriend en nog steeds hoor ik niets van ze, enkel van een goede vriend van me.
Ik ben van mezelf een rustig en vrij kat uit de boom kijkend persoon, en de meeste mensen vinden me dan al snel saai of te rustig. Hierdoor maak ik ook niet snel vriendinnen. Voorheen vond ik dit erg vervelend maar ik ben nu op het punt aangekomen dat ik liever mensen om me heen heb die graag bij me willen zijn om wie ik ben en niet omdat ik me anders voor doe dan dat ik daadwerkelijk ben![]()
Maar om een (nog) langer verhaal kort te maken. Je bent dus niet de enige die thuis zit van Koningsdag..
Cioccolato schreef:Ik kom net uit een relatie. Hij trok me veel zijn kant op, dus aan mijn eigen kant veel laten gaan. Dus eigenlijk moet ik ook mezelf een schop onder de kont geven en me weer mengen onder de mensen.
Aan de ene kant geen behoefte aan, aan de andere kant mis ik die gezelligheid weer wel! Ik leg ook niet zo makkelijk contact met vreemde mensen, om het zo maar even te zeggen.
vuurneon schreef:Je bent er zelf bij
Ik ga ook rustig alleen naar dingen toe. Nu heb ik niets met Koningsdag dus ga ik alleen even bouwmarkten etc langsmaar mijn man heeft niets met evenementen. Nou prima, ik vermaak mij ook alleen hoor als niemand mee wil, sterker nog... Ik vind het zelfs heerlijk om af en toe alleen dat soort dingen te ondernemen. Geen rekening houden met de voorkeur van anderen
is ook wel eens fijn! Gewoon de positieve kanten ervan zien
Hop geef jezelf een schup onder je derrière, t is mooi weer... Loop anders een blokje omof ga in de tuin fröbelen of zo.
Rebel_Jits schreef:Meid tochIk deel je leed. Hier al jaren geen vriendinnen meer om me heen. Heb bij vlagen wel leuke contacten gehad via internet (games), maar zomaar een vriendin opbellen om langs te gaan? Dat is al sinds m'n 19e niet meer gebeurd (ben ook 24).
Ben nu al een paar keer verhuisd. Elke keer vroegen de mensen of ik dat niet erg vond ivm m'n vriendinnen. Dat lachte ik altijd maar weg. Ik durfde nooit te zeggen dat ik überhaupt geen vriendinnen had om achter te laten. Dat klinkt ook weer zo.. triestig..
Met collega's kan ik het ook wel goed vinden, maar niet goed genoeg om echt mee af te spreken.
Weet je voor jezelf wat de reden is?
Ik weet bijvoorbeeld van mezelf dat ik graag alleen ben en zo min mogelijk 'vreemden' in m'n huis wil. Zelfs familie zie ik niet vaak, ook al kan ik heel goed met iedereen. Bij anderen op bezoek gaan is wel leuk, maar die uitnodiging blijft vaak wegOok zit ik liever thuis op de bank dan op een vol marktplein tijdens een feest.
Gelukkig heb ik een vriend bij wie ik bijna 24/7 kan plakkenZonder een maatje in m'n leven ben ik wel echt eenzaam. Zo iemand vinden is gelukkig nooit een probleem geweest