Vrijwilligerswerk zoeken, hoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vrijwilligerswerk zoeken, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:26

Hoi bokkers,

Omdat ik tijdelijk stop met school, maar wel iets nuttigs wil doen, wil ik graag na de meivakantie iets hebben waar ik zo'n 3 dagen per week terecht kan.
Hoe kan ik zoiets vinden?
In mijn omgeving is ook heel weinig te vinden helaas... Heb al op mp gekeken en gegoogeld, maar kan weinig vinden.
Iemand nog andere ideetjes?
Iets met ouderen of gehandicapten heb ik momenteel liever niet (niet banketstaaf bedoeld).

Groetjes en alvast bedankt

Anniek22

Re: Vrijwilligerswerk zoeken, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:30

Asielen en opvangen!! Daar help ik ook. Googelen en ff berichtje sturen of bellen, ik kwam ze tegen op een markt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:31

Is er geen buurthuis in de buurt?
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 25-04-15 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nelleke_

Kun je niet het dichtstbijzijnde dierenasiel bellen? Die kunnen altijd wel extra handen gebruiken. Of wellicht de dierenambulance?

Anoniem

Of zelf een oproepje zetten. :j

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:37

De website van Stichting Vluchtelingenwerk al eens bekeken?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:40

Vind je dat handig met een burn out? :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:42

In mijn stad heb je een vrijwilligerscentrale, misschien bij jou in de buurt ook? Of zoek eens op een maatjesproject :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:45

Ik zou eerst om te beginnen eens bedenken wat je wel wil in plaats van wat je niet wil.
Vrijwillig is een boel mogelijk. Wil je met mensen werken of met dieren? Of helemaal niet en werk je liever met je handen zonder al te veel contact?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:49

Het liefst wil ik iets met dieren en iets waarbij ik lekker veel bezig kan zijn met mn handen, dus kassawerk o.i.d. lijkt me niet echt wat.
Dichtstbijzijnde dierenasiel zit 20 km verderop... Ik heb geen rijbewijs dus dat gaat hem niet worden helaas... Dierenambu al geprobeerd maar die hebben op dit moment maar beperkt plek (alleen in het weekend) en dan kan ik eigenlijk niet...

Ga even kijken naar de tips, bedankt alvast!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:52

Wat is je doel met vrijwlligerswerk? Wat wil je ermee bereiken? Ben je graag met je handen bezig of buiten of zit je liever binnen en doe je meer organisatie?

Vind je het verstandig gezien je omstandigheden?

Vrijwillig is niet vrijblijvend, dus denk daar wel aan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:54

Nou ja, het moet eigenlijk van school... Ik kan ook niet goed stilzitten en de mensen waar ik woon zitten er ook niet op te wachten dat ik alle dagen thuis ben..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:58

Persoonlijk zou ik je al niet eens willen hebben dan, je moet het zien als een verrijking van jezelf en niet als een verplichting. Motivatie is onwijs belangrijk namelijk en daar haal je ook voldoening uit. Anders kun je net zo goed een bijbaantje zoeken als je bezig wilt zijn of gewoon extra sporten. Ze moeten wel op je kunnen bouwen :) overleg wel even met je psycholoog of maatschappelijk werkster (of waar loop je bij voor je situatie?) hoe zij erover denken :) Je moet natuurlijk niet een flinke stap achteruit doen.

Dus bedenk eerst heel goed voor jezelf; wat wil ik hier zelf uithalen? Wat heb ik te bieden? Dus wat voeg ik toe en wat krijg ik ervoor terug?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 22:28

Bij reddingsbrigades? :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 07:15

Meestal is er een (gemeentelijke) vrijwilligerswerk-website in een regio/gemeente.
Is er een zorgboerderij of kinderboerderij in je omgeving?
Al is drie volledige dagen enorm veel.. Meestal wel dagdelen of twee uren.

Misschien banketstaaf gezegd:
Ik heb je vorige topic gevolgd.
Met overspannenheid lijkt mij het zeer onverstandig om drie dagen stage te verruilen voor drie dagen vrijwilligerswerk.
Kom eerst eens lekker bij.. Tot rust.. Werk aan jezelf..
Die 1,5 uur melken per dag is de aankomende vier maanden meeeeeeer dan zat!

Ik heb enorm met je te doen.
Vooral: ze zitten ook niet te wachten dat ik hier thuis blijf hangen.
Verschrikkelijk. Heb je een arts die met ze wilt spreken? Er word enorm op je gepusht en aan je getrokken heb ik het idee.. Kom voor jezelf op! Rust is rust!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 07:34

Heel eerlijk is stoppen met school ivm overspannen en vervolgens (vrijwilligers)werk gaan doen wel het domste wat je kan gaan doen.

Je bent gestopt om meer rust te krijgen, neem die dan ook. Vul je dagen met lange wandelingen, lezen, puzzelen en slapen. Ga desnoods dagtochten maken op de fiets maar doe even niets waarbij je jezelf vastlegt bij anderen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 08:23

Ik denk ook niet dat TS haar innerlijke wens is nu haar dagen met wat anders te gaan vullen..

Knuffel meissie!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 09:17

Vraag eens bij het sociale wijkteam in je buurt voor vrijwilligerswerk. Zij weten waar het het hardst nodig is. Sommige wijkteams hebben een aparte afdeling voor vrijwilligerswerk, zoals bij ons: mensen kunnen briefjes ophangen met vraag en aanbod voor vrijwilligerswerk. In bejaardentehuizen is ook erg grote vraag naar hulp en anders zijn ze in een dierenasiel ook altijd erg blij met een handje extra. Op basisscholen kun je helpen met bijvoorbeeld voorlezen of overblijven. Eventueel kun je ook bij een volkstuin aangeven dat je wilt helpen. Nu in het zaai- en oogstseizoen is het best aanpoten voor de tuinders. Een zorgboerderij zorgt dat je weer wat structuur krijgt en op je eigen tempo mag werken. Dit is erg fijn voor mensen met stress of andere psychische klachten.

Heb je op school al eens met een leerlingbegeleider gesproken? Deze kan je helpen om de zaken wat beter op een rijtje te krijgen en eventueel een aangepast leerprogramma met je op te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 19:22

Nee, eigenlijk wil ik het ook helemaal niet...
Maar ik zit zo klem. De mensen waar ik woon, willen mij niet de hele dag over de vloer hebben.
Ik heb het er met school ook over gehad en die hadden ook dit voorstel, gewoon 3 halve dagen iets doen.
Vind het zo lastig.

Bedankt voor de berichtjes en de tips :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 19:25

Ik denk ook niet dat het goed gaat zijn voor je.
Is er een zorgboerderij in de buurt?
Een dag opvang?
Kan je huisarts met het woonadres praten?

Kom voor jezelf op meissie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 19:25

Stomme vraag misschien, maar is een verzorgpaard dan geen idee?
Dan ben je lekker met paarden bezig, niet steeds thuis en heb je iets te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 19:35

Zorgboerderij is er niet in de buurt helaas...
Dag opvang ook niet.
Zou denk ik wel kunnen, maar ben het zo zat. Afgelopen week meerdere keren ruzie gehad, zo vermoeiend. Ik hoor er gewoon niet bij. We zouden een keer met zn allen uit eten en nu zijn ze afgelopen vrijdag met alleen hun eigen kinderen gegaan. Het gaat me niet om het uit eten gaan, maar ik hoor er gewoon niet bij terwijl ze dat wel beweren. Daar wordt ik zo verdrietig en boos van...

Verzorgpaarden zijn hier ook weinig en als die er al zijn kosten ze geld, dat vind ik eigenlijk zonde (heb zelf ook een pony en steek mijn geld daar dan liever in) ook omdat ik binnenkort op mezelf ga moet ik veel geld opzij zetten..

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 19:50

En een gehandicaptenmanege in de buurt? Hier kun je helpen met zadelen van de paarden, naast een paard lopen in gehandicaptenlessen, maar ook bijv. in de kantine helpen. :j Werken met gehandicapten die heel blij worden van paardrijden kan bovendien erg aanstekelijk werken op je eigen humeur! :)