Ik vroeg me af of jullie nog tips hebben om een écht lekkere chai latte te maken? Wat ik bedoel met 'echt lekker' is ongeveer zoals je 'm krijgt in de horeca... Smaakt voor mij echt heeel anders dan wanneer ik het thuis maak. En ik heb dus het vermoeden dat ze het in restaurants zonder theezakje maken, wat ik thuis dus wel doe. Het smaakt dan veel meer naar 'doffe' zwarte thee (honing toevoegen verandert dat niet), waardoor ik het thuis nooit zo geweldig vind, terwijl het in de horeca een intense kaneelsmaak heeft en een heerlijke schuimlaag! Hoe zou ik ditzelfde effect thuis kunnen bereiken? De schuimlaag is niet zo moeilijk te bedenken, maar hoe krijgen ze de smaak zo? Is het een instant mix met vooral kaneel, of zo?
Het enige wat van mij minder mag is de suiker (of honing) die er bij voorbaat al inzit... Dat vind ik vaak té aanwezig, wanneer ik chai latte ergens bestel. En daar zou ik thuis dus juist aan kunnen 'sleutelen'!
En bijv. amandelmelk i.p.v. koemelk...Misschien iemand die in de horeca werkt en het kan uitleggen?
Ben benieuwd!