Dus ik was met aanmelden ook lekker vroeg en laatst nog mijn intake gesprek gehad, waarbij ik na een test zelfs te horen zit dat ik kwa kennis ver boven niveau 4 zit. (Blijkt ook uit recente cijfers)
Over twee weken beginnen de examens dus voor de laatkomers betekend het ook dat ze vaart moeten maken met het aanmelden bij een MBO school. Ik maakte me verder nergens zorgen over, alles was geregeld. Ben twee keer bij het groen horst wezen kijken en voelde me er goed bij.
Tot gisteravond..
Het was me nog nooit opgevallen, maar ik kwam erachter dat er ook iets bestaat als een opleiding 'eco en wildlife'. Dit gaat dus meer over wilde dieren, maar ook het ecosysteem en culturen. Continue buiten bezig zijn, terwijl dat met dierverzorging niet zo is. Want, de dieren zijn toch vermenselijkt en kunnen binnen gehouden worden.
Toen bedacht ik me.. Dat wil ik helemaal niet! Ik wil lekker buiten zijn, bezig zijn, talen en culturen leren, reizen, maar ook bezig zijn met dieren.
Zo heb ik me vanmiddag aangemeld bij het Helicon in Velp voor de opleiding eco en wildlife niveau 4. Net optijd, want ze konden alleen garanderen dat je in een klas kwam en alles geregeld is als je je aangemeld hebt voor 1 mei.
Halverwege mei krijg ik te horen of ik aangenomen ben bij het groenhorst en hopelijk krijg ik binnenkort bericht dat ik naar het helicon mag komen voor een intake.
Maar.. Wat nou als ik niet aangenomen word bij het helicon? En wat als ik bij beide aangenomen word, hoe maak ik dan het definitieve besluit?
Allereerst bedankt voor het lezen, en ik hoop eigenlijk dat er wel meerdere mensen zijn die nu ineens beginnen te twijfelen, of dat er mensen met tips zijn. Het word allemaal wel even hectisch zo
Je hebt het prima gedaan... je staat ingeschreven voor beide.. dus je kan ook gewoon een keuze maken (of de keuze wordt voor je gemaakt)
Je hebt nu keuze tussen beide!
Ook ineens die "help, wat wil ik" en een vriend die zei "ik heb je altijd wel biologie zien doen". (Oh wat heb ik die vriend vervloekt daarna, want het was een worsteling, maar toch ook wel erg dankbaar nu! Biologie wou ik inderdaad al doen sinds 'k erg klein was, maar is tijdens het middelbaar naar de achtergrond gegaan)
Denk er over na, schrijf eea op, lees nog eens wat door.... ook als je er niet bewust aan denkt ben je aan het verwerken.