Betalen Engelse

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Betalen Engelse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 08:23

Hoihoi,

Via instagram kreeg ik een verzoekje of ik ook in ppdracht teken. Echter, die persoon woont in Engeland. Stel dat ik zou toestemmen, hoe werkt dat dan met betalen? Ik ben hier zelf niet bekend mee. Als je ponden doorstuurt en zij maakt dat over, wordt dat dan automatisch in euro's omgezet?
Nogmaals ik ben ik niet bekend mee en kon zo 1-2-3 niks op google vinden. :)

Groetjes

elenaMM77

Re: Betalen Engelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:26

misschien in je enthousiasme wat onduidelijk opgeschreven..(of ik ben nog niet wakker genoeg, kan ook hehe)
maar wat bedoel je met als jij ponden doorstuurt en zij maakt het over?

jij tekent toch in opdracht? dan betaal je toch haar niet neem ik aan?

internationale betalingen gaan gewoon als nationale betalingen, voor de zekerheid zou ik het even bij de bank informeren?

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:28

Of je belt even je bank? Die kunnen je over alles goed informeren en je tips geven over hoe je dit veilig afhandelt (dat zij dus niet ineens het geld terugtrekt via paypal oid) :)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:28

Ik heb ooit een keer geld overmaakt naar vrienden in Amerika. Ik kan via de ABN amro een wereldoverboeking doen. Daar kon ik kiezen wat het bedrag in dollars was, dit werd dan door de bank met de wisselkoers naar euro's verrekend.
Bij mij werd het dus in euro's afgeschreven en in dollars overgemaakt.
Ik heb wel transactie kosten moeten betalen, was iets van 6 euro. Houd daar wel rekening mee in je prijs.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:29

Als het goed is rekent de bank dat voor haar om als ik het goed heb. Zodoende krijg jij euro's.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:29

Is PayPal geen optie? :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:30

DaisyDarling schreef:
Of je belt even je bank? Die kunnen je over alles goed informeren en je tips geven over hoe je dit veilig afhandelt (dat zij dus niet ineens het geld terugtrekt via paypal oid) :)

Je bank heeft niks te maken met PayPal, daarmee heb je alleen te maken als je de betaling via PayPal afhandelt.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 08:34

Dank jullie wel! Ik zou inderdaad even de bank kunnen bellen. :j

Goedemorgen. :O Ik bedoelde dus dat als zij in ponden overboekt, of dat in euro's bij mij zou komen. :)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:35

LynnDenise schreef:
DaisyDarling schreef:

Je bank heeft niks te maken met PayPal, daarmee heb je alleen te maken als je de betaling via PayPal afhandelt.

Dat zeg ik ook niet expliciet. Ik zeg alleen dat als zij via paypal betaalt, ze ook het geld terug kan halen(toch?) en de bank misschien tips heeft om ervoor te zorgen dat de vrouw gewoon via een omgeving betaalt waarin dit niet mogelijk is. Als geld namelijk ineens weer van TS haar rekening verdwijnt, merkt ze dat via haar bank. En stel dat ze overmaakt via haar bank, is het alsnog het makkelijkste om je bank te bellen, zij hebben toch het meest ervaring met internationale overboekingen.

Niet duidelijk genoeg misschien :), sorry, al ben ik het nog steeds eens met mijn advies om gewoon te bank te bellen ivm een eventuele overboeking.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:37

Nayomie schreef:

Goedemorgen. :O Ik bedoelde dus dat als zij in ponden overboekt, of dat in euro's bij mij zou komen. :)

Ja dat komt in euro's binnen, kost wel geld om van een buitenlands nummer naar NL nummer over te maken :j

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:42

Ik heb net een betaling uit Ierland binnen en was dezelfde dag al op ons NL rekening bij geschreven als dat het werd overgemaakt. Hoeveel je exact krijgt bij geschreven ligt aan de wisselkoers van die dag. Verder gaat het exact hetzelfde als wanneer je binnen NL geld overmaakt, je geeft je gegevens door en max 3 dagen later (binnen EU) staat het op je rekening :j

kirri schreef:
Nayomie schreef:

Ja dat komt in euro's binnen, kost wel geld om van een buitenlands nummer naar NL nummer over te maken :j

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:48

paypal zou geen probleem moeten zijn toch?
Als je alles maar goed vast legt.
Want als jij aan paypal kunt bewijzen dat alles eerlijk is gegaan, krijgt zij niet zomaar haar geld terug. Dus mail's bewaren, foto's maken, en filmpje van het verzenden (en dan natuurlijk met trace).

want om nou nog 6 euro erbij te betalen om over te maken naar een buitenlandse bank? Vraag me af of ze dat wil :P

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 09:18

Volens mij ligt dat echt aan je bank of je moet betalen. Normaal gezien kost het niks extra's om geld over te maken. Het heeft mij iig nog nooit wat gekost als ik geld naar de UK of Ierland overmaak :n

ladypaard schreef:
Want als jij aan paypal kunt bewijzen dat alles eerlijk is gegaan, krijgt zij niet zomaar haar geld terug. Dus mail's bewaren, foto's maken, en filmpje van het verzenden (en dan natuurlijk met trace).

want om nou nog 6 euro erbij te betalen om over te maken naar een buitenlandse bank? Vraag me af of ze dat wil :P

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:17

ow wat gek, ik zit bij de ING en betaal altijd extra ik maak over vanuit zweden en naar zweden :n

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 11:22

Heb ook ING en ik betaal niks meer voor buitenlandse overboekingen en doe ik zeer regelmatg.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 11:25

kirri schreef:
ow wat gek, ik zit bij de ING en betaal altijd extra ik maak over vanuit zweden en naar zweden :n

Je moet aangeven dat je met SEPA wilt betalen, dan is het gratis. Soms kun je het aanvinken, soms moet je het in het opmerkingen vakje zetten.
Staat doorgaans wel in de handleiding van het internetbankieren.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 11:30

Ierland en ook Zweden vallen binnen de Sepa, Groot Brittannië niet. Als zij het in ponden overmaakt, dan krijg jij het tegen de op dat moment geldende koers omgewisseld in Euro’s. Reken dus met een bepaalde marge. Daarnaast heb je idd kans dat er nog wat bankkosten vanaf gaan. Bij een zakelijke rekening is dit een percentage (met vaak een minimum) van het over te maken bedrag.

Paypal heeft idd niks te maken met je bank (behalve dan dat het op je rekening wordt geschreven), maar zij kan volgens mij wel aangeven hoe het in bedrag in euro’s behoort te zijn en dan wordt het tegen de geldende koers van haar rekening in ponden gehaald.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 11:57

Ik betaal naar Engeland gewoon met Sepa. Heeft me nog nooit wat gekost.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 15:06

Sizzle schreef:
kirri schreef:

Je moet aangeven dat je met SEPA wilt betalen, dan is het gratis. Soms kun je het aanvinken, soms moet je het in het opmerkingen vakje zetten.
Staat doorgaans wel in de handleiding van het internetbankieren.

Top bedankt voor de tip! ga ik dat de volgende keer proberen :D

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 00:04

Van nederland naar Engeland kost inderdaad niets, ik heb hier in Engeland nog geen bank gevonden die het voor minder dan £9.50 doet. Het wordt inderdaad wel automatisch omgerekend naar euro's.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 00:52

ladypaard schreef:

Geld terughalen is ook via Paypal in Europa niet zomaar mogelijk. Je kan het laten bevriezen, maar niet zomaar terughalen. Bij bevriezen gaat Paypal aan de beide partijen vragen wat het geschil is.

Maar denk er wel om dat hij ontvangen geld op je paypal je daarvoor ook moet betalen. Paypal moet wel bekostigd worden en dat doet dus de geld ontvanger. Ik hoor ook al van heel veel mensen die PP gebruiken dat ze extra rekenen als er met PP betaald wordt.

Sammie schreef:
Ierland en ook Zweden vallen binnen de Sepa, Groot Brittannië niet. Als zij het in ponden overmaakt, dan krijg jij het tegen de op dat moment geldende koers omgewisseld in Euro’s. Reken dus met een bepaalde marge. Daarnaast heb je idd kans dat er nog wat bankkosten vanaf gaan.

Precies. hou daar met betaling via de bank gewoon rekening mee.