Al maanden lopen wij met het probleem dat er mensen zijn in onze straat die hun hondenpoep niet opruimen. Het gaat hierbij om een plantsoentje van de gemeente wat onderhouden wordt door mijn vader, aangezien de gemeente er niets aan doet. Nu is het zo dat mijn vader daar ongeveer wekelijks te vinden is en 2 weken terug een halve Albert Heijn plastic zak vol met hondenpoep had. Nu hebben wij ook sinds een weekje een puppy en merken wij dat er tussen 23.00 en 7.00 uur soms wel 4 hopen bijkomen. We hebben een tijdje terug al bordjes opgehangen met de vraag of het opgeruimd kan worden, maar die zijn na 2 dagen helaas al verwijderd die iemand. Vooral afgelopen week hebben wij al meerdere mensen aangesproken op hun gedrag maar helaas ruimen ze het nog steeds niet op en kregen wij zelfs 1x van iemand de reactie met de vraag waarom ze het eigenlijk zou opruimen, want niemand deed dat, dus waarom zij wel?! Dit tot grote frustratie van mijn moeder die daarbij ook even duidelijk maakte dat dit gedrag niet normaal is en je er een forse boete voor kunt krijgen.
Nu is mijn vraag, wat zouden jullie doen in deze situatie? (graag wel op een nette manier, dus niet gewoon poep in hun brievenbus gooien..) Welke maatregelen zouden jullie nemen? De gemeente opbellen heeft geen zin want die doen er helaas vrij weinig aan....
Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie!
midden voor de voordeur ofzo... (naja weet niet of ik dat écht zou durven hoor.. )