Mijn WTF-moment begon gisteren toen ik mijn mijn vriend en vrienden naar optreden ging kijken in een cafeetje. Het was ontzettend druk en de zaal was maar klein, dus iedereen stond op elkaar geplakt, ik stond hierbij achter mijn vriend. Op het moment dat de artiesten begonnen met optreden begon iedereen ook rond te springen en te duwen, wat wel vaker op optredens voorkomt. Mijn vriend werd hierbij tegen een meisje opgeduwd waardoor zij wat van haar bier over zich heen morste. Dan zie ik dus hoe dat meisje haar pint aan iemand anders geeft en mijn vriend plots keihard wegduwt! Hij reageerde er niet echt op, dus ik had er ook niets van gezegd, maar ik heb haar toen wel even aangekeken met een blik van "waar ben jij in godsnaam mee bezig?". Erna dat wicht gewoon genegeerd en mij verder proberen te amuseren op de muziek.
Na twee nummers komt de band echter met technische problemen te zitten en wordt alles even stilgelegd, hierbij werd het in de zaal ook weer rustig en stond iedereen gewoon wat met elkaar te kletsen. Mijn vriend stond met zijn rug naar dat meisje toe met een andere kerel te praten, en plots zie ik hoe datzelfde meisje van ervoor haar meer dan halve pint in mijn vriend zijn nek uitkapt! Mijn vriend had ook nog zijn rugzak op waar zijn kleren in staken en die waren dan ook gelijk zeiknat en doordrongen van biergeur. Op het moment dat ik dat zag knapte er dus iets in mij van oh no you dindn't, niemand doet zoiets bij mijn vent zonder met mij te maken te krijgen
Voordat mijn vriend de kans had om te reageren stond ik er al bij en vroeg ik dus aan haar of ze zulk gedrag normaal vond, waarop zij gewoon begon te schreeuwen dat ze door mijn vriend daarstraks bier over zich heen had gekregen. Ik zeg dus tegen haar "kijk om je heen, dit is een fiets optreden, IEDEREEN staat om je heen te duwen en te springen, als je hier niet tegen kan blijf dan thuis", waarom zij gewoon met haar middelvinger naar me ging zwaaien, ik heb haar toen nog een gestoord k*twijf genoemd en me omgedraaid. Vijf minuten later hoorde ik haar nog haar vrienden zeggen "kom we gaan hier weg, er zijn te veel marginale mensen hier", ik kon mijn oren niet geloven

In ieder geval hebben we onze avond er niet door laten verpesten, maar ik moest wel even naar buiten gaan om af te koelen. Ik zat toen zo vol adrenaline dat ik denk dat als ze me met één vinger had aangeraakt ik erop was gesprongen. Moest het nu een andere kerel zijn geweest zou ik me er niet tussen gestoken hebben, dat zijn mannen onder elkaar, maar van een ander wicht moet ik het niet hebben. Ben geen jaloers type, maar zoiets doe je gewoon niet, als ik voor alle keren dat ik bier over me heen heb gekregen mijn pint over iemand uit zou moeten kappen zou ik allang blut zijn

Dus, wat zijn jullie WTF-momenten bij het uitgaan?

'Maar kijk nou, dit hoekje is echt scherp, je kan er echt iemand mee neersteken'