Quaker instant ontbijtzakjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SDE

Quaker instant ontbijtzakjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 11:39

Ik beken, ik ben een cornflakes-eter.
Iedere ochtend is een grote kom cornflakes met melk mijn ontbijt. Het is snel klaar te maken. Geen gedoe met brood en beleg.
Ik moet zeggen dat dit me het laatste jaar enorm begint tegen te steken. Ik heb daarom het nieuwe Quaker instant havermout in huis gehaald. Gezond en ook snel klaar.
Zakje + melk in een kom, 2 minuten in de microgolf en eten maar. En het is nog lekker ook.

Je hebt de Naturel (27 gram per zakje), de Cassonade (36 gram) en de Multifruit (38.5 gram).
Sinds 2 weken eet ik de Naturel en dat gaat vlot binnen. En om 10u krijg ik ook vlot mijn appel op terwijl dit vroeger niet het geval was.

Dus mijn vraag: zijn die porties niet veel te klein gemaakt? Havermout zou een voller gevoel geven dan cornflakes, maar bij mij gebeurt het omgekeerde.
Ik lees op internet dat mensen hun porties havermout (los uit de verpakking) variëren van 20 tot 60 gram. En dan voegen ze nog een hoop fruit toe. In de Multifruit zit het fruit al in en dan heb je nog maar 38.5 gram.
Ik weet dus niet of ik me al die tijd te vol heb gegeten (ik had zelden honger) met cornflakes, of dat ik me nu aan het uithongeren ben.
Moet ik een briefje sturen naar Quaker dat hun porties te klein zijn :o .

Maanlicht

Re: Quaker instant ontbijtzakjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:40

Je kunt natuurlijk ook zelf nog fruit toevoegen, of zaden en pitten oid.
Dan vult het zeker!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:45

Ik ken de zakjes niet, maar heb gewoon de Quaker havermout.
Ik kieper zoveel in een kom als ik wil, melk erbij en in de micro.
Gok dat het een stuk goedkoper is en je kan dus zoveel eten als je wil.
Ik gooi er idd ook nog vanalles bij in.
Laatst bijgewerkt door Kirrr op 22-04-15 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:45

Ik eet die ook, maar ik voeg inderdaad nog zelf noten/zaden/bosbessen/een banaantje toe. Op die manier kan ik een voormiddag verder :) In de Multifruit zit wel wat fruit, maar dat is niet erg veel.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:46

Of gewoon een losse (grote) zak havermout kopen en daar zelf wat aan toevoegen? Ik eet altijd 40 g havermout met water (lust geen melk), een banaan, rozijntjes en kaneel. Snel, makkelijk en ook die zijn na 2 min magnetron klaar.
Verder zullen die zakjes rete-duur zijn denk ik zo :=. een zak AH basic havermout is geloof ik 1 euro per kilo ofzo?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:49

Avond van te voren klaar maken. Geen tijd kwijt 's morgens aan het klaarmaken en je kan het net zo maken als jouw het beste past. Voorverpakte dingen zit van alles in wat je lijf niet nodig heeft en juist meer van wil hebben.

@Sodera, AH basic havermout is 49 cent zo uit het hoofd.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:51

Nog goedkoper dan ik dacht dus :')... Ik doe eigenlijk nooit boodschappen meer in NL dus ben de prijzen een beetje aan het kwijt raken.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:52

Ik gebruik ook de Naturel, en ik neem tegenwoordig 2 zakjes. Ik blijk aan 1 zakje niet genoeg te hebben. Fruit/noten vind ik niet lekker erdoor, dus dan maar een tweede zakje, en dan heb ik later geen behoefte meer aan een tussendoortje.
Voor mij werkt dat prima zo :)

En ja, de losse havermout is zeker een stuk goedkoper, maar blijft bij mij soms maaaaaanden staan, en dan zijn de zakjes voor mij praktischer.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:55

Ik heb de zakjes ook en ook nog steeds honger na mn ontbijt. Al heb je wel een soepkom vol. Er zou echt geen banaan meer bij passen.

Dan zou ik echt een slaschaal moeten pakken vrees ik.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:59

Ik heb altijd de gewone havermout van quaker (groene doos) en na wat tests ben ik op porties van 55 gram uitgekomen. Ik doe daar verder niets extra's doorheen, alleen een 300ml melk, een beetje stevia en wat kaneel en dan 2 minuten in de magnetron.

De groene dozen van quaker zijn trouwens ook al goedkoper dan die instant en je kan zelf je portiegrootte bepalen. Persoonlijk vind ik de ah basic niet zo lekker. Die blijven harder dan de quaker, maar dat moet je voor jezelf eens uitproberen wat jij lekker vind.

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 13:57

Goed om te lezen dat de porties bij enkelen ook te klein worden bevonden. Dan ligt het niet aan mij dat het zo weinig lijkt. Soms doe ik er nog een banaan bij, binnenkort probeer ik walnoten en amandelnoten :9 .
Het leuke aan de zakjes is dat je niets moet afwegen (al zal ik na een tijd ook wel weten hoe vol ik mijn kom moet doen). En er zit in de zakjesversie een produkt dat ervoor zorgt dat je havermout met melk niet overkookt in de magnetron. Dat is eigenlijk de hoofdreden van mijn aankoop, want ik wil 's morgens niet nog melk zitten opwarmen op mijn vuur.
Maar als dit bij de gewone havermout ook niet het geval is, mits een beetje opletten, dan schakel ik binnenkort over naar de losse verpakking.

Bedankt voor de reacties.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:02

hoeveel melk moet bij zo'n zakje? Ik heb het nu net op mn AH lijst gezet, maar weet niet goed hoeveel melk ik nou erbij moet kopen :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:07

In die zakjes zitten volgens mij inderdaad een hoop onnodige toevoegingen. Had ik ergens gelezen.

Als ik havermout eet, maak ik altijd overnight oats. 's Avonds gewoon ff wat spul in een kom, amandelmelk erbij en toevoegingen (appel en rozijntjes meestal), dat een nachtje in de vriezer en de volgende ochtend is het ready to eat :).

Ik weeg echt nooit mijn eten af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:08

Ik doe altijd kommetje met melk en 4 a 5 eetlepels havermout. Paar minuten in de magnetron.

Dan wat kaneel en stevia er bij door. En dan een banaan in stukjes.

En ik doe er de hele ochtend op.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:16

@Yv: dat dacht ik ook gehoord te hebben, maar ik heb eens met een collega de ingrediënten en voedingswaarden van de groene en rode doos met elkaar vergeleken en dat ontliep elkaar nauwelijks.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:22

Yv_ schreef:
In die zakjes zitten volgens mij inderdaad een hoop onnodige toevoegingen. Had ik ergens gelezen.

Even gekeken, want ik ben (figuurlijk dan) allergisch voor toevoegingen. De Naturel zakjes bevatten alleen wat extra sojalecithine om inderdaad het overkoken te voorkomen in de magnetron. Dus dat valt reuze mee.

Zelf kook ik het wel lekker in een pannetje, maar dat is meer omdat ik dat leuk vind om te doen :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:23

Ik dacht, ik doe die zakjes maple sirup smaak. Maar ik kan natuurlijk net zo goed een pak gewone hm kopen en een flesje maple sirup. Beter dan suiker in ieder geval.

Overnight oats... maak je dat dan nog wel warm? Ik kan me geen voorstelling maken bij koude pap. ieuw.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 16:39

Wellicht is het dan een andere variant? Heb het ergens op een blog gelezen, zo'n foodie-blog, maar kan het natuurlijk niet meer vinden. Was een post over allemaal soorten muesli's enzo en ook havermout werd vergeleken.

Nee, maak het niet warm. Maar vind warme appel en rozijnen ook niet lekker en dat is zo ongeveer het enige waarbij is havermout lekker vind. Heb het een keer geprobeerd met (dure!) bosbessen, heel het bakje weggegooid, wat was dat smerig _O-.

Ik vind de lekkerste havermout nog die uit de biowinkel. Lekkere grove vlokken, niet zo klein als bijv. die van AH. Die moeten wel echt gekookt worden. Maar prijs is ook heel stuk hoger, dus meestal pak ik gewoon simpel een pak mee als ik boodschappen aan het doen ben. Bio winkel moet ik echt wel een ommetje voor maken.

Oh en sorry: staat in mn vorige post vriezer, maar ik bedoelde gewoon koelkast! Havermout ijs lijkt me nou niks :D.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 19:39

Ik ben op dit moment de maple sirup variant aan het eten. Lékker! Maar als het morgen als ontbijt is doe ik wel twee zakjes. Eentje vind ik echt te weinig. *gaat verder smikkelen*

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 21:32

ik was die maple syrup aan het zoeken, want kende hem niet
maar bedoel je toevallig golden syrup? die kan ik wel vinden, maple niet
maar goed, pak havermout en een fles maple is meer mijn afdeling...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:18

oh, ja ik bedoel idd golden syrup.

Het handige eraan vind ik dat het meteen goed is. Zelf zat ik altijd te klooien met teveel melk, te weinig melk, teveel stroop, te weinig stroop (ik deed altijd schenkstroop)

Dit is wel echt ubersnel, en ook fijn van dat anti-overkookspulletje wat ze erbij doen. Hoef ik niet zo door het magnetronschermpje te spieken de hele tijd of het mis gaat.

Maar qua prijs is het inderdaad zeker de moeite waard om het zelf te maken. Denk dat ik dat toch ook ga proberen als deze doos op is.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:26

Gebruik ook de gewone versie, want die kleine zakjes vind ik ook te weinig. Ik neem dan 40 gram, 200 ml water en een klein beetje magere melk poeder. Doe er nog een schepje eiwitpoeder en wat rozijntjes door om het nog vullender te maken. Eet rond 6 uur s morgens en red het dan tot een uur of 10 a 11.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:37

Ik heb het afgelopen half jaar op die havermout zakjes geleeft s morgens. Wel niet die van quaker maar het goedkoopste merk wat ik kon vinden. Op de zakjes stond een lijn, inhoud in een kommetje, water tot de lijn in het zakje en bij de havermout knikkeren 90 sec magnetron en klaar. Nam het zelfs vaak in een eigen bakje mee in de bus als ik weer eens te lang in bed gelegen had. Maar nu wel weer erg blij met mn yoghurtje als ontbijt. #backpackerslife

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:11

mvdende schreef:
Ik heb het afgelopen half jaar op die havermout zakjes geleeft s morgens. Wel niet die van quaker maar het goedkoopste merk wat ik kon vinden. Op de zakjes stond een lijn, inhoud in een kommetje, water tot de lijn in het zakje en bij de havermout knikkeren 90 sec magnetron en klaar. Nam het zelfs vaak in een eigen bakje mee in de bus als ik weer eens te lang in bed gelegen had. Maar nu wel weer erg blij met mn yoghurtje als ontbijt. #backpackerslife

Ja dat heeft quaker idd ook, die lijn op het zakje, superhandy.

Maar het eerste dat ik heb gedaan is gewogen want ik wil nou eenmaal altijd alles weten en het is gewoon 200 ml melk, dus dat kan ik zonder zo'n zakje ook wel regelen. Maar vooralsnog vind ik die zakjes erg lekker.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:15

Ik had vanmorgen zo'n klein zakje, iets meer melk toegevoegd in de pan en een grote banaan in stukjes, ook aangevuld met een eetlepel lijnzaad,3 eetlepels lecithine poeder en een handje cashewnoten.

Ik had toch een flinke kom vol en kreeg maar de helft op, terwijl ik wel een hele grote eter ben (heb altijd honger). Het vult als een gek.