pipo_01 schreef:Wij zijn onlangs verhuisd, waardoor ik niet meer naar onze "oude" huisarts terecht kan. Alle huisartsen in de buurt zitten vol en we worden van het kastje naar de muur gestuurd. Beetje een bizarre situatie, maarja
Onlangs heb ik mijn verhaal geprobeerd te vertellen aan twee (dacht ik) goede vriendinnen. Het leek even alsof ze het begrepen, maar als het thuis niet goed ging en ik ze om tips e.d vroeg, kreeg ik van die niet helpende antwoorden. Ze doen nu nog wel aardig tegen mij, betrekken mij nog bij schoolopdrachten e.d, maar het zijn geen goede vriendinnen meer van mij. En dat is juist wat ik even nodig heb. Iemand waar ik mijn verhaal kan vertellen, mijn gevoelens mag uiten, waar ik niet iemand anders hoef te zijn. Er zijn maar een handjevol mensen, waarbij ik echt mezelf durf te zijn. Deze mensen accepteren mij hoe ik ben en daar ben ik ze erg dankbaar voor.
Ik durf nu helemaal niemand meer iets te vertellen doordat ik bang ben dat mensen mij een aansteller vinden. Hierdoor krop ik al mijn gevoelens weer op en uit het zich weer in huilbuien of woede. Dan kom ik weer aan op school of werk en plak ik mijn mooie veilige maskertje weer op mijn gezicht.
Natuurlijk weet ik niet welke antwoorden je van je vriendinnen hebt ontvangen, maar het kan best zijn dat zij ook niet weten wat je met zo'n situatie aan moet en daardoor geen hulp kunnen bieden. Maar het klinkt alsof ze je wel willen helpen op de manier dat ze kunnen: door vriendelijk te zijn, je te betrekken bij opdrachten en zo.
Ben blij met zulke vriendinnen! Ik heb 16 jaar alleen op school rondgelopen, waarvan 10 jaar dagelijks gepest te worden.
Je vriendinnen zijn geen volwassenen die de antwoorden voor je hebben.
Verder kun je eens op school informeren naar een vertrouwenspersoon of gaan praten met je mentor of zo. Ook zij hebben banden met Jeugdzorg of dat soort instanties die jou kunnen helpen. Dan heb je geen huisarts nodig.
Ik zou ook zeker wel zorgen dat je een goede huisarts te pakken krijgt en dat die jou doorstuurt. Ga anders eens naar de praktijk toe en vraag of je je verhaal mag vertellen aan 1 van de assistenten. Die willen je waarschijnlijk ook wel helpen! Dit soort mensen zijn er voor jou! En vooral voor jou zonder masker!
Het is zeker een moeilijke situatie, zeker als je ouders zulke problemen hebben, maar je moet nu voor jezelf kiezen en hulp gaan zoeken! Als je het nu goed aanpakt, kun je je leven omdraaien en daardoor een betere toekomst voor elkaar krijgen. Het is zeker niet makkelijk en zo'n masker is ideaal. Dat masker hoef je ook niet direct af te zetten, maar laat mensen die je echt kunnen helpen er wel eens achter kijken!
Vind je het te eng? Misschien is het dan een idee om het bericht dat je hier geplaatst hebt te kopiëren en naar je mentor te sturen. Of een andere leraar/lerares op school waar je goed mee overweg kunt. Die willen je graag helpen en weten misschien heel gemakkelijk dingen voor je te bereiken!
Veel sterkte ermee!