elektriciteitsverbruik zonder gasaansluiting

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

elektriciteitsverbruik zonder gasaansluiting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 15:07

Ik ga over 2,5 week verhuizen naar een huurhuis. Nu is het een huis zonder gasaansluiting. Niet erg, ik kook al elektrisch.

Maar hoe zit het met het elektriciteitsverbruik, die zal natuurlijk hoger liggen dan huishoudens die wel gas hebben.

Het is een eengezinswoning, zonder zolder. We gaan er met 2 personen in.

De vorige bewoners zaten op ongeveer 100 euro. Het verbruik wisten ze niet. Hielden ze niet bij. Ze waren niet zuinig.

Maar de maandelijkse kosten scheelt nogal per energieleverancier, groene stroom of niet, voor Hoe lang afsluiten etc.

Internet maakt mij niet wijzer wat het gemiddelde verbruik per huishouden nu is...

Iris82

Re: elektriciteitsverbruik zonder gasaansluiting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 15:31

Kom je bij mij in de buurt wonen Nessa? :+
Gezellig, kunnen we weer een keer een spelletjesavond doen. ;)

Er is inderdaad nogal wat te doen over de stadsverwarming. Wellicht loont het de moeite om over te stappen maar bij ons in de buurt zit eigenlijk iedereen permanent bij Essent groene stroom en worden de colporteurs weggejaagd.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 15:38

Spelletjes avond ben ik sowieso voor in :D

Inmiddels antwoord van de woningbouw. Zij zeggen rond de 7000 per jaar. Daar maar eens voor rondkijken

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 15:49

Weet je, ik ben zelf niet zo heel erg goed op de hoogte van wat 'gemiddeld' is. Ik kan je wel aangeven wat ik betaal, maar ik weet totaal niet of dat normaal is of niet. Ik heb weinig referentiekader.

7000 wat per jaar? Euro hoop ik niet! :P

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 15:51

Wij hebben ook in een huis gewoond zonder gasaansluiting (wel met een heel modern verwarmingssysteem dus dit scheelde wel elektra), betaalden ongeveer hetzelfde als nu in een groter huis met gasaansluiting totaal. Iets meer dan 100 euro geloof ik totaal voor 100 m2 woonopp. met z'n 2en.
Ik weet niet wat voor 7000 de woningbouw t over heeft maar hoop dat t geen euro's of kWh zijn ;-)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 16:04

Gaat om kwh per jaar. Komt neer op ruim 100 euro per maand. Via NLE iig 115

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 16:10

Wij verbruiken zo'n 2200 kWh per jaar, werken beide voltijd buitenshuis, geen kinderen. Alle elektrische apparaten zijn nu zo'n 2,5 jaar oud en verlichting is voornamelijk halogeen met een paar spaarlampen. Elektrische kookplaat ook en geen gasaansluiting.

Ons gebruik is schijnbaar veel lager dan gemiddeld maar ik heb geen idee waarom. De vaatwasser draait bijna dagelijks en ik draai zo'n 3 wassen per week. Dingen als computers en tv's staan veel aan maar behalve de woeste gamecomputer van vriendlief (die een euro aan elektra per dag kost als 'ie aanstaat) verbruikt dat klaarblijkelijk ook niet veel.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 16:33

Hmm dan lijkt 7000 wel erg ruim.
Zat eerder te denken om hem op 6000 te zetten. Anders pak ik 6500. Betaal liever teveel dan te weinig. Terug krijgen is altijd leuker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 16:36

Ik ben 39 euro per maand kwijt aan alleen electra. Alles hier is LED en dat scheelt onwijs!

Ook wij hebben stadsverwarming :j dat is wel duurder :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 16:37

Via gaslicht.com even vergelijken, ik stap elk jaar over en heb zo steeds de laagste maandlasten want ze strooien met kortingen soms. En inderdaad, overal ledlampen in doen en niets stand by laten staan, electrisch koken is inderdaad een stroomvreter.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 16:49

Ik zal eens kijken of ik kan vinden hoeveel kwh ik verbruik.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 16:59

Bedenk wel even dat je waarschijnlijk een elektrische boiler hebt voor het warme water; die slurpen nogal wat energie (1900 kWh per jaar ongeveer, afhankelijk van de inhoud uiteraard).

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 17:33

Ja die heb ik inderdaad.dus 2000 normaal, plus 2000 boiler.
Denk dat ik met 6500 safe zit dan

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 18:00

Als je op gaslicht.com je adres in voert dan krijg je een indicatie van het vorige verbruik.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 19:29

die rekent automatisch gas erbij.
Vriend wil op safe gaan en voor 7000 Kwh per jaar gaan

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:19

Hier inderdaad ook een elektrische boiler en pfff... dat ding gebruikt elke nacht 3 x zoveel stroom als ik overdag gebruik. Wat dat betreft niet praktisch, maar hier ook geen keuze, dus het is maar zo.
Ik zou inderdaad ook voor het hoge bedrag gaan. Bij de meeste energieleveranciers kan je het zelf bijhouden met Verbruiksmeters etc, dan kan je altijd nog naar beneden bijstellen.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 23:41

Nessa schreef:
Ik ga over 2,5 week verhuizen naar een huurhuis. Nu is het een huis zonder gasaansluiting. Niet erg, ik kook al elektrisch.

Maar hoe zit het met het elektriciteitsverbruik, die zal natuurlijk hoger liggen dan huishoudens die wel gas hebben.

Het is een eengezinswoning, zonder zolder. We gaan er met 2 personen in.

De vorige bewoners zaten op ongeveer 100 euro. Het verbruik wisten ze niet. Hielden ze niet bij. Ze waren niet zuinig.

Maar de maandelijkse kosten scheelt nogal per energieleverancier, groene stroom of niet, voor Hoe lang afsluiten etc.

Internet maakt mij niet wijzer wat het gemiddelde verbruik per huishouden nu is...

Huh? Vorige bewoners kregen toch jaarlijks een overzicht en afrekening van hun energieleverancier? Of gooiden ze die enveloppen ongeopend weg?

Je kunt vorige bewoners wel vragen bij welke energieleverancier ze zaten en wellicht hangt er nog wat in de meterkast?

Dan kun je de informatie wellicht opvragen?