Opleiding Dier en Veehouderij Velp

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pippa13

Opleiding Dier en Veehouderij Velp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 09:36

Hey Bokkers,

Aangezien ik nu in havo 5 zit, moet ik een opleiding kiezen. De keuze viel op Dier en Veehouderij op Van Hall Larenstein in Velp (zit nu nog in Wageningen). Ik heb mij al ingeschreven en ik vroeg mij af of er nog meer mensen op Bokt zijn die daar gaan studeren, nu studeren of gestudeerd hebben.
Zelf vind ik het super spannend, nu hoop ik natuurlijk dat ik slaag haha.

Groetjes :)

Pippa13

Re: Opleiding Dier en Veehouderij Velp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 19:20

Niemand?

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 19:24

Ik ben op dit moment aan het afstuderen aan deze opleiding! Alleen dan wel in Delft, is volgens mij qua inhoud toch heel verschillend.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 19:29

Ik zou iets anders gaan doen...
Het bekende 'gelul' over dat het niet verstandig is, is namelijk best wel waar (ervaringsdeskundige hier). Maar als je dat dan nog even weg denkt, dan zou ik toch ook niet voor VHL kiezen. Ze zijn net weg bij de WUR en ik hoor dat er best nog wel chaos is en het niveau van de dier gerelateerde opleidingen niet meer is wat het geweest is.

Als je echt iets met dieren wilt doen, dan zou ik persoonlijk of VWO gaan doen of een propedeuse halen en dan Animal Sciences aan de Wageningen Universiteit gaan studeren. Daar kun je doorstromen naar een master waar je nog wel mee aan een (fatsoenlijke) baan kunt komen.

Of de STOAS, daar krijg je een lerarenbevoegdheid en heb je dus ook veel meer opties.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 19:41

Ik heb een half jaar een minor gevolgd bij VHL in Velp. Wel een andere richting/opleiding, maar de school zelf vond ik heel anders dan ik gewend was (sfeer). Ik vond de relatie tussen studenten en docenten erg afstandelijk. Maar wie weet is dat bij jouw opleiding heel anders, daar kan ik niks over zeggen. Over het algemeen veel hardwerkende studenten en strak programma, zo heb ik het ervaren.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:40

Ik hoor altijd wel positieve berichten over Larenstein Veel vrienden van mij zitten daar op school.
Verder is Velp erg chill wonen :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:44

Heb me gisteren aangemeld voor deze opleiding, maar dan binnen de HAS (voor mij 20 minuten van deur tot deur, t.o.v. 1.5 uur enkele reis Velp). Heb eerst 1.5 jaar een economische Bachelor op WO niveau gevolgd, goed te doen maar absoluut niet mijn passie. Ga nu dan ook mijn hart volgen, al heb ik wel als doel om na het eerste jaar alsnog richting WO te gaan.

Sprak eerder deze week iemand die net klaar is maar haar Bachelor in psychologie en ook aankomend jaar aan DV gaat beginnen :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:46

Daarnaast ben ik ook absoluut niet te spreken over van Hall, zij zijn de enige die nooit een reactie hebben gestuurd n.a.v. vragen via de mail. Terug bellen omdat iemand die dag afwezig is, alle universiteiten en hoge scholen hebben het netjes gedaan, behalve van Hall.

Daarnaast zijn ze inderdaad bezig met een nieuwe locatie, daar beginnen ze aankomend studiejaar. Van meerdere (oud) studenten vernomen dat het niveau erg hard achteruit gaat.