Nieuwe batterij voor telefoon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nightingale

Nieuwe batterij voor telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 08:27

Hallo,

De batterij van mijn Samsung S3 mini heeft het nu helaas echt begeven. Het liefst zou ik niet meteen een nieuwe telefoon aanschaffen, en daarom wil ik eerst kijken of een nieuwe batterij een (tijdelijke) uitkomst zou kunnen zijn.
Maar dat blijkt ook nog niet zo eenvoudig. Welke type, officieel Samsung of niet, welke leverancier... Ik ben een beetje de weg kwijt :+
Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Maakt het uit of je een merkbatterij koopt of niet? En is een winkel als bol.com aan te raden voor dit soort zaken?

Alvast bedankt!

laraxXxemma

Re: Nieuwe batterij voor telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 08:32

Het merk maakt volgens mij niet zoveel uit, maar wel dat de batterij in jou mobiel past.
Wij hebben al vaker nieuwe batterijen besteld, voor jou is deze misschien wat? Moet er wel bij zeggen dat de levering lang kan duren.
http://www.miniinthebox.com/nl/1700mah- ... 29747.html

Je kan ook kijken naar een batterij met meer mAh, hoe hoger dat getal hoe langer je batterij kan doen zonder stroom :j

pat1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 08:33

Merk is het beste. Had ook een nepper gekocht maar was al naar een half jaar stuk. Nu een orginele van samsung en doet het weer als nieuw.. Gewoon ff google en prijzen vergelijken.. Succes

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 08:35

Ik had voor mn vorige HTC een extra accu op eBay besteld. Ding werkte prima :)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:52

Ik bestel de batterijen voor mijn samsung galaxy s2 altijd bij www.gsmbatterij.nl. Top service! Snelle levering en niet zo duur.

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:56

Het is sowieso slim om een originele batterij te kopen van Samsung. Mijn S3 Mini deed het maar heel even goed op een batterij van een of ander merk wat ik niet kende. Die batterij was al heel snel (lees: na een maandje) net zo slecht als de originele batterij die ik ruim een jaar heb gebruikt.

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 08:05

Bedankt allemaal voor de input!

milatje schreef:
Ik bestel de batterijen voor mijn samsung galaxy s2 altijd bij http://www.gsmbatterij.nl. Top service! Snelle levering en niet zo duur.

Zijn dit allemaal originelen? Ik zie er drie voor mijn model, zouden allemaal officieel zijn maar ik zie niet echt wat het verschil ertussen is.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:47

laraxXxemma schreef:
Je kan ook kijken naar een batterij met meer mAh, hoe hoger dat getal hoe langer je batterij kan doen zonder stroom :j

Dat is onzin, natuurlijk is hoe groter de batterij hoe langer je er mee kan doen, maar de batterij hoort ook groter te worden in formaat.

Zie het als het volgt, accucellen zijn bijvoorbeeld potloden, en je hebt een bakje (de grootte van de batterij) van 10CM2 waar je 10 potloden maximaal in kan stoppen. Wil je meer mAh, dus meer potloden, dan moet het bakje ook groter worden. Dus geloof alsjeblieft niet dat er superbatterijen bestaan die 2 keer zo groot qua capaciteit kunnen zijn terwijl het formaat batterij hetzelfde is als wat je al hebt.

http://www.banggood.com/3030mAh-High-Ca ... 25350.html

Bijvoorbeeld bovenstaande batterij is geschikt voor een S4, maar de capaciteit zal echt geen 3030mAh zijn. De originele batterij is 2600mAh.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:56

Quad schreef:
laraxXxemma schreef:

Dat is onzin, natuurlijk is hoe groter de batterij hoe langer je er mee kan doen, maar de batterij hoort ook groter te worden in formaat.

Zie het als het volgt, accucellen zijn bijvoorbeeld potloden, en je hebt een bakje (de grootte van de batterij) van 10CM2 waar je 10 potloden maximaal in kan stoppen. Wil je meer mAh, dus meer potloden, dan moet het bakje ook groter worden. Dus geloof alsjeblieft niet dat er superbatterijen bestaan die 2 keer zo groot qua capaciteit kunnen zijn terwijl het formaat batterij hetzelfde is als wat je al hebt.

http://www.banggood.com/3030mAh-High-Ca ... 25350.html

Bijvoorbeeld bovenstaande batterij is geschikt voor een S4, maar de capaciteit zal echt geen 3030mAh zijn. De originele batterij is 2600mAh.

Ik weet niet hoor maar er zijn batterijen met hetzelfde formaat met meer mAh. Mijn eigen batterij is meer dan het origineel en past net zo goed in mijn mobiel als mijn oude. Enorm veel scheelt het niet natuurlijk (zou het op kunnen zoeken mocht het nodig zijn) maar dat beweer ik ook nergens.
Ik snap je punt maar om nou gelijk maar te zeggen dat ik onzin spreek vind ik een beetje jammer.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:14

Afbeelding
Ik heb je een pb gestuurd
Gaat om deze batterij

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:20

Ik lees ook even mee. Wil proberen of mijn Galaxy S3 met een nieuwe batterij langer blijft leven, verder doet 'ie het nog prima namelijk.

Edit: Het valt me wel op dat de beoordelingen op bol.com over de originele batterij vooral slecht zijn. (https://m.bol.com/nl/p/samsung-galaxy-s ... 011848176/)
Terwijl de beoordelingen van bijvoorbeeld deze alleen meer lovend zijn:
http://www.samsung-batterij.nl/samsung- ... p-578.html

En in dit topic wordt gezegd dat de originele beter zou zijn. Dus ik weet het niet zo goed.

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 16:59

Die beoordelingen van samsung-batterij lijken me behoorlijk nep eerlijk gezegd, ik denk dat die van Bol eerlijker zijn.
Maar ik ben voorlopig (hopelijk) uit de brand, ik neem 'm over van ponyparadijs :)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 17:09

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 17:22