Relatie met een boer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anniekow

Relatie met een boer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 20:23

Hallo Bokkers,

Ik vroeg mij af of er, net als ik, meer mensen zijn die een relatie hebben met een boer. Het lijkt me leuk om er gezellig over te kletsen :)

Ik ben benieuwd!

Gentlegiant

Re: Relatie met een boer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:24

Geen boer wel een hoefsmid die een dag in de week bij een bekende op de boerderij werkt telt dat ook :+

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 20:29

Haha, praat gerust mee :P

Ik vraag me vooral af hoe mensen ermee omgaan dat een boer soms minder tijd kan hebben voor de 'normale' dingen. Er kan immers altijd iets tegen zitten of er is bijvoorbeeld een koe die moet kalven.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:31

Goed daar heb ik dan vrij weinig last van omdat ik zelf ook heel wisselvallig werk en soms snel weg moet voor iets
hij heeft dat dan niet met een koe die moet kalveren maar bv met een paard wat snel een ijzer eronder geslagen moet hebben voor het een of ander maar dit is meestal niet in de late avond uren of nachten :+

Maar jou partner/jullie hebben dus een boeren (koeien?) bedrijf?

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:32

Ik heb een relatie met een loonwerker telt dat ook? :P

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:33

Jep, ik woon samen met een kalverhouder. Wij hebben bijna 1000 vleeskalveren staan (de stiertjes die van melkkoeien af komen mesten wij in 8 maanden af voor de slacht) en hebben zo'n 30 hectare land. Ideaal voor mijn paardjes natuurlijk ;)

Ik zou niet anders meer willen, ik vind het heerlijk al die ruimte om me heen. Maar het heeft soms ook nadelen en soms is het echt nachtwerk. Wij gaan wel op vakantie, maar dat is altijd een heel geregel en geplan.

Missbeauty30

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:34

Hier ook een relatie met een boer. Al 10 jaar samen en 2 kinderen samen. Het is niet perse dat ze minder tijd hebben, maar soms zijn er momenten dat we even niet weg kunnen.

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 20:34

Ja loonwerkers ook haha, die hebben in het seizoen ook weinig tijd denk ik of niet?

Bij mijn vriend thuis hebben ze koeien inderdaad. Sinds augustus is een nieuwe stal (op andere locatie) in gebruik, dus het wordt steeds drukker eigenlijk. Er komen meer koeien, er moet thuis gemolken worden en op de nieuwe stal met de robot (die ook wel eens storing heeft). Dus tja, altijd in de weer!

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:35

Heel wisselend of hij is veel thuis, of maakt gigantische lange dagen. Altijd onzekerheid hoelaat hij thuis komt :P Vanochtend half 7 de deur uit gegaan... En volgens de planning is hij over een uur thuis!

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 20:37

Voor het houden van paarden is een boer inderdaad wel ideaal :7 Scheelt dat ze bij mijn vriend thuis ook nog een paardenpension hebben :P

xLianneZorro; In de winter zal je vriend dan wel veel thuis zijn of niet? En in de zomer juist veel weg...

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:38

Ja klopt! :) En vooral rond september(als ik het goed heb), dan gaat het mais eraf... Wat voor boer heb jij dan? :)

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 20:41

Rond september is het inderdaad ook altijd druk!

Ik heb een koeienboer met een boerderij thuis waar ze met de hand melken, een stal op andere locatie waar ze met de robot melken, een paardenpension, een kaasmakerij en een kaaswinkel. :)

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:42

Wauw :+ ! Dat is heel wat! En ben je zelf ook buitenaf opgegroeid? Ik kom namelijk uit Amersfoort en woon nu 3 jaar in Lemele en dat was zeker wel even wennen hoor!

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:42

hier getrouwd met koeienboer. We doen hier vooral aan melkkoeien en akkerbouw.

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 20:44

Ik woon zelf ook buitenaf in hetzelfde dorp. Dus het voelt wel bekend zeg maar. Ik ben trouwens 19 en hij 20 en we wonen niet samen, maar slaap er wel bijna elke nacht.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:45

anniekow schreef:
Ik woon zelf ook buitenaf in hetzelfde dorp. Dus het voelt wel bekend zeg maar. Ik ben trouwens 19 en hij 20 en we wonen niet samen, maar slaap er wel bijna elke nacht.

Ík ook! Haha ik ben bij mijn vader komen wonen!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:48

Een loonwerker, telt dat ook? Alhoewel hij nu meer akkerbouwer is :P

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 20:48

xLianneZorro schreef:
anniekow schreef:

Ík ook! Haha ik ben bij mijn vader komen wonen!

Ook toevallig! :j Heb je wel plannen om samen te gaan wonen?

En hoe zit het bij iedereen met het doen van leuke dingen met z'n tweeën? Hebben jullie boeren daar tijd voor en zin in en behoefte aan? En zo ja, wat doen jullie dan bijvoorbeeld?

Loonwerker, akkerbouwer... allemaal welkom :Y) Ik kan beter agrariër zeggen
Laatst bijgewerkt door anniekow op 20-04-15 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:49

Ja ikke. Een akkerbouwboer. :) ben ik wel blij om, is toch wat flexibeler dan een koeienboer.
Ik vind de drukke periodes wel zwaar. Helemaal nu met de kids. Maar gaat prima.

Om direct je vraag te beantwoorden. We doen veel leuke dingen samen, alleen in drukke periodes niet.
Laatst bijgewerkt door wreckh op 20-04-15 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:50

We hebben nu een relatie van bijna 3 jaar... Ooit willen we wel samen wonen maar op dit moment sparen we gewoon lekker door haha :P We wonen voor ons gevoel al half samen, hij woont tegen over ons.

Wij gaan meestal lekker uiteten, dagje naar de dierentuin of met heel de vriendengroep karten. :D

Missbeauty30

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:50

Wij zitten op de boerderij samen met mijn schoonouders. Dus als we even een dagje weg willen zijn mijn schoonouders er altijd nog. We hebben de boerderij door 2en gedeeld. Ik bedoel dan het huis :D

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:52

Jep mijn vriend is melkveehouder :)
Wij hebben zo'n 180 melkvee koeien en dan nog zo'n 100 stuks jongvee.

Mijn vriend runt de boerderij samen met zijn vader. Wij wonen op de boerderij.
Vakantie is wel altijd plannen tussen het kuilen en gieren door maar we kunnen wel weg.
Dan doet zijn vader de nachtrondes e.d.

Vroege ochtenden, lange avonden, inmiddels ben ik er wel aan gewend geraakt.
Maar het eten dat om half 9 nog eens koud naar binnen moet worden gewerkt blijft irritant :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:53

Het wad mijn wens om met een boer bij elkaar te komen. Heb jaren stage gelopen op een melkveebedrijf en vond dat echt heerlijk. <3 Heb vier jaar een relatie nu met een niet-boer, hij hield ook niet van groot vee. Dat is nu anders en we zijn langzaam aan het kijken voor een boerderij voor wat vee aan huis. :)

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 20:58

Leuk om te horen dat er zoveel bokkers met boeren zijn haha!

Mijn vriend heeft een jaar veehouderij aan de HAS gestudeerd, maar is daar intussen mee gestopt. Was niet helemaal zijn ding. Nu werkt hij gewoon thuis en gaat ook helemaal op in zijn werk. Heel leuk om te zien hoe erg hij er voor gaat! Soms zou ik wel wat vaker leuke dingen willen doen. Een keer naar de film, uiteten, dagje stad... Alleen vindt hij dit meestal niet leuk om te doen en daardoor komt het er vaak niet van. Hoe zit dit bij jullie?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 21:04

Mag ik mij hier ook melden? Mijn vriend is ook boer en werkt er nog 4 dagen buiten huis ivm ouders ook nog in bedrijf zitten. We hebben hier melkkoeien en woon momenteel nog in bij mijn vriend en schoonfamilie. 7 mei krijgen me schoonouders de sleutel van hun nieuwe huisje en zullen we denk na een maand hun boederij overnemen. Vind het maar spannend hoor.