Ik heb onlangs (net na de vorige uitbetaling) mijn zorgtoeslag aangepast (via mijntoeslagen) omdat ik van baan ben veranderd en meer ben gaan verdienen. Nu krijg ik vandaag mijn zorgtoeslag weer binnen en nu is het weer het oude bedrag. Hoelang heeft de belastingdienst nodig om dit bedrag aan te passen? (van €78 naar €61) Ik had namelijk verwacht dat ik nu gewoon het nieuwe bedrag overgemaakt zou krijgen.
Ik was al van plan om morgen even de belastingtelefoon te bellen, maar ik dacht wellicht weet iemand hier ook hoe het zit
GeneralFlynn
Geplaatst: 20-04-15 21:07
Ze maken altijd een maand vooruit over. Dus de maand Mei word in April betaald. Je kan natuurlijk altijd bellen, dan weet je het meteen. Hier staan de datums van uitbetaling: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... itbetaling
Ze hebben altijd een aantal weken nodig. Je kan op mijntoeslagen kijken of iets al verwerkt is of dat de wijziging mogelijk niet goed is door gekomen.
Eleionomae
Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-15 21:15
Ze hebben de verandering van inkomen en dus het verlagen van de zorgtoeslag 30-3 aangepast, zou dat dan betekenen dat ze pas vanaf volgende maand het bedrag verlagen? Ik wist inderdaad dat ze vooruit overmaken, maar ik had eigenlijk verwacht dat ze nu gewoon die €61 zouden overmaken haha.
Ja daar heb ik net ook op gekeken, en het bedrag is daar 30-3 aangepast van 78,- naar 61,- maar ik heb dus nu wel weer 78,- over gemaakt gekregen.
Dat is dus wat ik niet zo goed snap haha
ttpaard
Geplaatst: 20-04-15 21:27
Een wijziging proberen ze binnen 8 weken te verwerken, wettelijk gezien mogen ze er 13 weken over doen. Pas als de nieuwe beschikking opgelegd is (dus zichtbaar onder het tabblad mijn beschikkingen), wordt dit ook verwerkt in de uitbetaling. Waarschijnlijk zie jij de aanpassing van 78 euro naar 61 euro onder het tabblad actuele berekening. Dan is er nog geen nieuwe beschikking opgelegd en dus is de uitbetaling nog niet aangepast. Zie je op mijn toeslagen straks een beschikking klaar staan die gedagtekend is in de maand mei, dan kun je in de maand mei een lagere uitbetaling tegemoet zien.
Eleionomae
Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-15 21:30
ttpaard, bedankt! Nu snap ik waarom het nog niet is aangepast haha. Als ze er 8-13 weken over mogen doen, dan klopt het wel dat het nu nog niet is aangepast, en inderdaad het staat nog niet bij mijn beschikkingen, maar enkel bij de actuele berekening.
Wel stom eigenlijk dat ze daar zolang voor nodig hebben
Bij mij heeft het 3 maanden geduurd voordat ze het aangepast hadden (naar €0) Een week later gelijk een factuur dat ik van 3 maanden terug kon betalen. Daar zijn ze wel snel in!