Ze zien álles wat ik in de woonkamer doe..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anne.

Ze zien álles wat ik in de woonkamer doe..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 12:22

:wave:

Sinds december wonen wij in een maisonnette met de woonkamer op de eerste verdieping. Recht tegenover ons huis staat een laag flatje met 3 verdiepingen. Nu het wat mooier weer wordt, staan er veel mensen op de galerij van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. Geen probleem, het is hun goed recht daar te staan.
Maar het is blijkbaar erg verleidelijk om, wanneer je daar op de gallerij staat, naar binnen te kijken. Ik heb al met meerdere mensen oogcontact gehad terwijl ik rustig in de woonkamer op de bank zat. Nu heb ik geen grote geheimen, maar vind het toch niet prettig dat iedereen alles binnen kan zien..

Onze buren hebben dit opgelost door kranten en vuilniszakken voor de ramen te plakken of om de gordijnen 24/7 dicht te houden, maar dit wil ik geen van beide... Ook zou ik graag wel nog naar buiten willen kijken vanaf binnen. Lastige eisen voor een lastig probleem..

Maarrr.. misschien heeft iemand van jullie er ervaring met dergelijke problemen? Of ideeen? Ik hoor het allemaal heel graag!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Ze zien álles wat ik in de woonkamer doe..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:23

Is dat anti-doorkijkfolie voor op de ramen geen optie?

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:24

Vitrage is misschien wat of anders zo'n doorschijnende sticker?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:24

Dan krijg je dus zoiets:

Afbeelding
Er zijn echt ontzettend veel design en opties mee mogelijk!
Het laat verder gewoon licht door, dus je kamer zal er niet veel donkerder van worden.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 20-04-15 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 12:25

Kun je daarmee zelf nog wel naar buiten kijken? en kan dat van binnenuit opgeplakt worden?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:25

Je kan van die 'troebele' folie op je raam plakken, en dan alleen halverwege een strook.

Bij mij word helaas ook vrij makkelijk en dus veel naar binnen gekeken. Door die strook kan ik wel gewoon naar buiten kijken (er onder door meestal, maar het hindert mij niet) maar men kijkt gewoon veel minder naar binnen

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:25

Vitrage of zogezegd glasgordijnen.... kijk je moeilijk naar binnen en jij prima naar buiten.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:26

Anne. schreef:
Kun je daarmee zelf nog wel naar buiten kijken? en kan dat van binnenuit opgeplakt worden?

Ja hoor, wanneer je zoiets doet:
Afbeelding

Mioux

Ik zou de folie inderdaad doen heb je in vele soorten en maten en kleuren ! Je kan er prima zelf doorheen kijken en kan aan de binnenkant geplakt worden. De andere kunnen niet meer naar binnen kijken, althans wel schimmen zien maar niet precies wat er gebeurd :)

eva1969

Er is genoeg voor je raam te hangen zodat jij nog wel naar buiten kan kijken maar mensen van buiten niet naar binnen kunnen kijken, dat wil zeggen, overdag want op het moment dat jij binnen licht aan doet en het buiten donker is, kijk je dan wel door de raambekleding heen. Ik heb toendertijd vitrage bij kwantum of leen bakker oid gehaald. Even testen hoe het zicht is ;). Voor 's avonds zit er weinig anders op dan gordijnen oid dicht te doen.

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:27

er bestaan vitrage dat jij wel naar buiten kunt kijken, maar dat andere niet naar binnen kunnen kijken....

Inbetween heet dat.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:29

Inbetweens plaatsen.... zelfde situatie bij zus thuis. Lekker ongegeneerd naar binnen kijken. Ze heeft mooie inbetweens hangen en het gedonder is over. Ze kunnen wel naar buiten kijken. Maakt het niet donker in huis en zelfs savonds met de lichten aan, kunnen ze niet naar binnen kijken. .... ideaal

Shadow0

Raamfolie kan inderdaad heel goed aan de binnenkant opgeplakt worden. Je hebt spiegelend folie, dat is wel een beetje getint en je kunt dan vanuit een donkere ruimte wel naar buiten kijken (maar 's avonds als je binnen het licht aan hebt kunnen andere mensen dus wel naar binnen kijken - maar dan heb je vast gordijnen) en mat folie, daardoor kun je niet naar buiten kijken maar het laat wel licht door. Sommige folies hebben ook stukken mat en stukken helder, je kunt dan door het heldere wel naar buiten kijken - anderen dus ook naar binnen maar ze zien dan wel maar een klein stukje.

Keuzes Voor het spiegelfolie moet je bij 'zonwerend' kijken.

milatje

Vitrage!
Ik heb in mijn woonkamer ook gigantische inkijk, maar met vitrage scheelt dat een hoop.
Ik kan wel naar buiten kijken, zij niet naar binnen. Enkel als het buiten donker is en ik heb binnen een lamp aan staan, zie je wat schaduwen.

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:31

Een One-way mirror, kun jij wel doorheen kijken maar van buiten zie je je spiegelbeeld! Levert vast een hoop grappige situaties op :=

(ik kijk teveel politie series, daar hebben ze dat ook in verhoor kamers haha)

Carlijn101

Ik woon op de 2e verdieping en de huizen aan de overkant staan wat verder weg.. Maar ik heb hele lichte witte rolgordijntjes van de Ikea. Houdt amper licht tegen, maar oogcontact zal niet meer gaan. Je ziet dan alleen een silhouet van iemand.

Anoniem

Luxaflex? Als je een beetje uitvogelt hoe het voor jou fijn is kunnen mensen niet meer naar binnen kijken maar kijk jij nog wel naar buiten.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 12:33

We hebben op het moment semi-vitrage voor de ramen hangen. Donkere gordijnen waar je een beetje doorheen kunt kijken. Voor 's avonds is dit inderdaad niet genoeg, van de winter gaan we hier nog iets voor hangen. En voor overdag is het echt te donker.

Die inbetweens klinken goed, nog nooit van gehoord!

E folie moet ik nog eens naar kijken.. Ik vind dat meteen zo'n 'blok'..

Spiegelfolie klinkt ook super!

Luxaflex is voor ons echt te duur. Daar hebben we naar gekeken toen we er kwamen wonen. Maar we hebben onwijs hoge ramen, waardoor de 'standaard' niet past bij ons..

Ik ga eens googlen naar die goeie suggesties! :)
Laatst bijgewerkt door Anne. op 20-04-15 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:34

Wendel schreef:
Inbetweens plaatsen.... zelfde situatie bij zus thuis. Lekker ongegeneerd naar binnen kijken. Ze heeft mooie inbetweens hangen en het gedonder is over. Ze kunnen wel naar buiten kijken. Maakt het niet donker in huis en zelfs savonds met de lichten aan, kunnen ze niet naar binnen kijken. .... ideaal

Dit inderdaad :j Super oplossing :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:35

Ik heb gewoon simpel luxaflex, werkt erg goed

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:36

zoals lebbis voorstelde..
klodder ketchup op beide handen en zodra ze loeren, je handen tegen het raam aan slaan en met een scheve bek en uitpuilende ogen langzaam naar beneden zakken.. om het effect te vergroten kun je vanaf de grond nog 1 keer 1 hand tegen het raam gooien..

wedden dat ze stoppen met loeren?

er zijn meer opties, maar die zijn 18+

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 12:38

Dat idee had ik ook al inderdaad! Met een keukenmes en een met nepbloed gevuld kussen op de bank en vervolgens alles helemaal leksteken :')

Jeetje, jullie gaan echt onwijs snel!

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:39

elenaMM77 schreef:
klodder ketchup op beide handen en zodra ze loeren, je handen tegen het raam aan slaan en met een scheve bek en uitpuilende ogen langzaam naar beneden zakken.. om het effect te vergroten kun je vanaf de grond nog 1 keer 1 hand tegen het raam gooien..

Hahahahahaha geweldig!!

Ik denk in plaatjes _/-\o_

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:39

elenaMM77 schreef:

:') :')

Práchtig drama-effect!! _O-

(alleen het ramen wassen erna is wat minder)

Delphi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:40

@elenaMM77 er zullen ook mensen zijn die de politie dan bellen denk ik := + je raam wordt vies :P

Wij hebben ook luxaflex maar als die open staat en ze kijken nog naar binnen krijgen ze een middelvinger hier :+