Hoe livestream van IPcamera streamen op Youtube?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Hoe livestream van IPcamera streamen op Youtube?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 18:44

Hoi!

Ik zie vast ergens iets over het hoofd. Inmiddels staat mijn merrie op de cam. Nu wil ik graag dat bepaalde mensen mee kunnen kijken, en leek het me handig om een livestream op Youtube te starten. Alleen kan ik nergens vinden hoe ik een IP camera kan instellen hier? Wel de webcam, maar dan zien die mensen mij. Dat is niet de bedoeling.

Volgende vraag, op de telefoon streamt hij perfect, niet hakkelig. Op de laptop is het beeld echter hakkelig en traag. Is hier nog wat aan te doen?

polleman

Re: Hoe livestream van IPcamera streamen op Youtube?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:25

mischien is het ha die om een camera zaak te contacten die kunnen je vast verder helpen!
mag ik vragen welke camera jij gebruikt?

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:33

Misschien dat je Cayenne een pb kan sturen, zij heeft ook een livestream via youtube voor haar valkparkietjes !

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:38

Ik lees even mee, heb ook een camera hangen maar heb geen idee hoe deze te streamen zodat er meerdere mensen mee kunnen kijken.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 11:42

Edit: dit is de camera.
Afbeelding

Het vreemde is ook dat ik op mijn telefoon steeds een time out krijg.

Ik heb de camera via Bol.com, niet via een echte webcamzaak dus. Ik zal eens even een plaatje zoeken.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:38

Ha Benthe, je had een PB gestuurd maar weer teruggetrokken zag ik? ;)

Ik heb het momenteel vrij druk, maar als je 24 uurtjes geduld hebt zal ik morgenavond even kijken hoe of wat! Overigens zou ik met Ustream werken, is wat makkelijker :)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 21:03

Ja, dat ging over een andere vraag over de instelling van de cam, maar toen ik verder Googlede op een andere term vond ik mijn antwoord ;)

Ustream vind ik ook prima. Ben er wel achter gekomen dat de cam op een ander IP adres slechts 5 minuetn te zien is en je dan moet refreshen. Geeft dat met een livestream geen problemen? En op stal zit er nu een versterker tussen, misschien een domme vraag, maar doet dit nog wat voor het IP adres? Het is wel de bedoeling dat ik met waken op stal straks een continue verbinding heb, iedere 5 minuten refreshen is dan niet handig. Thuis is het ook niet handig, maar nog wel te overzien, maar op stal wil ik hem gewoon draaiende houden. Ik ga morgen even testen, maar voorzie je problemen met de versterker?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 21:24

Kan het écht niet met draad? Versterkers zijn ondingen. Versterk je ook de troep mee die het ding ontvangt, simpel uitgelegd ;)

IP-adres is het makkelijkste als dit vast staat. Na 5 min refreshen duidt op een wegvallende verbinding. Heb je internet op stal (en waar komt dat ongeveer binnen, bij de binnenbak in de buurt)? Waar staat de merrie nu? Daar links tegenover de ingang van het terrein? Ik moet alles effe uit m'n hoofd doen, het is alweer een tijdje geleden dat ik daar geweest ben :P

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 21:48

Het kastje van KPN staat bij de binnenbak, de stal van de merrie is de stal van die zwarte die je toen gepoetst hebt, inderdaad de loods die je in je hoofd hebt. Kortom, een kabel wordt wel een hele lastige opgave.

Ik heb tegenwoordig dus wel internet ja. Op internet vond ik dat dat dat wegvallen normaal was bij dit type camera, maar zodra je op hetzelfde IP zat, dit niet aan de orde was. Op mijn telefoon valt hij wel iedere keer weg (binnen de minuut sowieso).

http://www.centralpoint.nl/bridges-repe ... m-2356861/

Dit is de versterker. Ik heb er alleen zo'n 20 euro meer voor betaald :x

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 21:57

Hmm... Als je dus met je laptop op stal bent dan stopt hij niet na vijf minuten?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 22:23

Dat ga ik dus morgen proberen. Maar ben redelijk pessimistisch.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 10:05

Oei, ik ben witheet nu. Specifiek bij KPN aangegeven dat het internet nodig was om draadloze camera's te streamen. Was allemaal geen probleem.

Nu blijkt mijn internetsnelheid hier (niet lachen) 2MB/sec te zijn. Tel daarbij een draadloze verbinding op en je verliest 1 MB, zegt KPN.

Moet even heel erg snel op zoek naar een oplossing. Dat zou kunnen zijn om de camera aan te sluiten op het netwerk van de buurman (Choiix, die garage). Maar dan zit ik weer met het probleem dat de IP adressen verschillen, en ik dus iedere 5 minuten moet refreshen.

Nu zegt een andere vriend weer dat dat onzin is (en geeft daarbij een hoop cijfers). Die komt vanavond even kijken.

Argh!

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 10:24

Benthe, doe je postcode/huisnr eens in een PB als je wilt? Dan kijk ik even hoe eea zit qua internet daar.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 12:42

Afbeelding
Het grootste probleem lijkt opgelost te zijn door een kabel te trekken van de versterker naar de camera. Alleen even eraan denken dat als er vrachtwagens langs moeten, ik hem weer los maak.

Op stal uitvoerig getest, alles werkte. Kom ik thuis, is de cam offline. Nu is er iemand aan het kijken, hopelijk doet hij het zo.