Moneytransfer naar een ander land...veilig? Hoe werkt het?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eponine

Moneytransfer naar een ander land...veilig? Hoe werkt het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 23:19

Hoi allemaal,

Ik wil iets uit het buitenland bestellen, in dit geval Moldova, en het geld via western union overboeken.
Nu zie ik dat de agentschappen ondergebracht zijn in zaken als buy2go enz..ik vind dat zelf allemaal vage zaakjes, dus in hoeverre is dat veilig?

Wie heeft er ervaring met dit soort transfers?

Bedankt!

Palmera

Re: Moneytransfer naar een ander land...veilig? Hoe werkt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:40

Kun je niet gewoon met creditcard betalen? Dan heb je meestal verzekering voor het artikel en je kunt het terugboeken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 00:45

Is dat artikel alleen in Moldavie te vinden? := Spanje oke, Italië oke, zelfs China oké.. maar Moldavie :=

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 01:02

Western Union en geld overmaken.. vaak foute boel.
Alle kans dat je je bestelling nooit ontvangt en je centen kwijt bent.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 07:48

Het is een schilderij dat op bestelling gemaakt wordt..geen hoog bedrag, max 50 euro, maar toch...ik heb wel een creditcard, maar het is geen winkel, maar een natuurlijk persoon. Volgens mij boek je dan, via een agentschap in Nl, naar een agentschap daar en moet de ontvanger het daar afhalen. Zijn er nog andere mogelijkheden?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:39

Oh is dat die site van die nep-schilderijen ( kopieën van de echte) ? Tja..

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:47

Dan nog zou ik vragen of een betaling met Paypal kon. Als beide partijen eerlijk zijn werkt een moneytransfer wel, maar als je de andere partij niet kent zou ik er toch voorzichtig mee zijn.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:56

Betalen via PayPal :)
Western Union is mij te schimmig

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 09:21

Jannepauli schreef:
Oh is dat die site van die nep-schilderijen ( kopieën van de echte) ? Tja..

Wat een belachelijke reactie...het is iemand die een foto van mijn hond gaat namaken in aquarel. Als je het dan perse wilt weten...

Ik kan Moldavie ook niet terug vinden in de lijst op western union, dus misschien dat ik een van haar klanten maar eens benader, hoe zij dat gedaan hebben.
Jammer dat ik in NL niemand kan vinden met dezelfde stijl van schilderen :-(

We gaan weer zoeken ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:38

Ik zou dit ook best eng vinden, goed idee inderdaad om 1 van haar andere klanten te benaderen.
Ben wel benieuwd naar de stijl trouwens!

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 09:48

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:57

Ah oke, dat is inderdaad wel bijzonder.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:09

eponine schreef:
Het is een schilderij dat op bestelling gemaakt wordt..geen hoog bedrag, max 50 euro, maar toch...ik heb wel een creditcard, maar het is geen winkel, maar een natuurlijk persoon. Volgens mij boek je dan, via een agentschap in Nl, naar een agentschap daar en moet de ontvanger het daar afhalen. Zijn er nog andere mogelijkheden?

Stel paypal voor!

Moneytransfer werkt wel, maar als zij het ophaalt en niks opstuurt.. tja.. dan ben je alleen je geld kwijt. Als je zelf het idee heeft dat wel eerlijk is kun je het proberen natuurlijk. :) Schilderijen zijn best mooi, jammer dat ze in Moldavié woont := Dat land ligt ook nog eens niet in de EU, dus importeer je iets in de EU en boven de 22 euro moet je daar ook kosten over betalen (enige kans is nog dat ze het als gift verstuurt en het niet bij de douane wordt opgemaakt)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:29

Moneytransfer zou ik persoonlijk te eng vinden om te gebruiken, je hebt als koper totaal geen zekerheid. Vraag inderdaad of PayPal geen optie is, daarmee ben je als koper beschermd als je niets ontvangt :)

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 12:34

Paypal kennen ze volgens haar niet. Ze heeft al schilderijen verstuurd naar Australie en Schotland, dus dat zal wel goedkomen. Mijn grootste probleem is het geld daar te krijgen whahahahaha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:47

paypal is internationaal gewoon te gebruiken, toch? En heel simpel zelfs! http://www.paypal.com Daar nu kent ze het :D

En anders gewoon op haar rekening storten? Niet het meest veilig, maar goed ik neem aan dat ze rekeningnummers hebben in Moldavië. En als ze die hebben kunnen ze paypal gebruiken :j

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 13:01

Net gevraagd, ze heeft geen iban. Ik zal waarschijnlijk moneygram gebruiken, dus bij een agentschap betalen, dan krijg ik een nummer mee, en met dat nummer kan zij zich melden bij een agentschap ter plaatse, en het zodoende afhalen. Dat is wat ik eruit opmaak ;-) blij dat het maar een realtief klein bedrag betreft ( 30 euro, vind ik tenminste meevallen voor een mooi schilderij)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 13:29

Elk land gebruikt IBAN, alleen landen zoals bijv. Amerika en Thailand hebben geen volledige karakters. Maar dat wil niet zeggen dat t geld dan niet aankomt, kost alleen wat meer :) . Ze zal er alleen geen gebruik van maken, maar ze heeft het wel degelijk :j Nederland heeft ook altijd IBan gehad en niet alleen sinds vorig jaar.

Voor Moldavie begint de Iban met MD en dan 22 karakters erachter. Dus totaal 24. De opbouw is hetzelfde als in Nederland, dus bijv. MD14AB (waarbij AB voor de bank staan, zoals bij Nederland NL (voor nederland, regiocode en dan banknaam -> ING, RABO ABN, RBS etc) Staat op haar rekeninggegevens of ze kan het wellicht opvragen bij haar bank. Je hebt óók wrs haar volledige adres nodig en adres van de bank :) Iig zo werkt dat laatste zakelijk.

Vermits je via de bank wil betalen. Ook dan ben je je geld kwijt, maar je hebt wel haar gegevens :)